Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 11:29

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: GPZ1100-UT ja hammaspeikko
ViestiLähetetty: To Heinä 30, 2009 23:21 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
En tiedä olisiko tämä sittenkin pitänyt otsikoida "Tuurin 4 erilaista lajia"
1. Hyvä
2. Huono
3. Raatomainen
4. Ennakkoaavistus, eli mistä tuo kawa saattoi tietää että kaksi päivää ennemmin olin laittanut tilauksen vetämään ZX1100A1 vaihteistosta ebayhin?

Kokeillessa miten uudet puolanjohdot toimii (kun niiden keskijohdot olikin kuparin sijasta jotain sähköäjohtavaa kumia, ja mittarin mukaan ohmitkin paikallaan vähän mitä sattuu), kiihtyi kawa niin pirusti kumminkin, mutta sitten suht rauhallisesti kiihdytettäessä 4-5 väli vaihteistosta (vai olikohan 3-4 väli) kuului klonk, no vaihteet pelaa normaalin oloisesti, kunnes hiljentää ja pysäyttää, vapaalla kuuluu kokoajan klonk klonk... jos paikallaan laittaa 1. hiljenee kolina

No hätä diagnoosi paikallaan tuumiessa että vaihteisto rikki, olisikohan siellä siirtäjän tanko tai haarukka taipunut ja vähän rattaiden tapit tapaa toisiinsa => hidasta ajoa 1-2 km huoltopaikalle.

Öljyt pihalle, kun vaihteisto saapui tänään Klausilta Saksasta, ei metallia näkyvissä kylmässä öljyssä => huh helpotus.

Seuraavaksi öljypohja pois, no siellä vähän näkyy jotain - eikun mitäs helkaria nuo on?

Kuva

Eli hammaspeikko on käynyt eikä öljypohjan kautta mitään remonttia tehdäkään, vaan kone irti ja alakerta halki...

GPZ1100UT:ssa ilmanputsarinkin repiminen pois on tuskaa, siihen jäi remontti tänään
Kuva
(Ja rattaan mutteri sekä kytkimen keskimutterit löysälle, kun sen voi vielä tehdä jarrulla vastaanpitämällä)

Onko aavistuksia mitä muuta voi rikkoa hammaspeikko? Toivomme hartaasti vielä ettei tuuri muutu 3. lajin tuuriksi...

Alkujaan vaihteistotilaus lähti talviaskareita varten, 2 vaihde kun ei tykkää pysyä.
Kuva
Vaikutti ihan hyvältä käytetyksi, ei juuri olleet kytkentähampaiden reunat pyöristyneet.

Ihmetystä herätti kuuluuko olla alkujaan vinot nuo kytkentähampaiden reunat jo tuon aikakauden kawassa (racecut/undercut)
Kuva
Ei näytä ainakaan minkään kotisorvarin aikaansaannoksilta, mutta en kuvitellut sellaisia harrastetun -80 luvulla?

Tuossa myös kuva uusista puolanjohdoista, ei tainnut vanhoissakaan vikaa olla, olivat vaan niin kovin kärsineet joka lailla.
Kuva

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 30, 2009 23:55 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Niin, tuota 3. lajin tuuria ei todellakaan toivo kenellekään - siihen kun kuuluu myös se, että se iskee vasta sitten, kun olet kuukausikaupalla uurastanut ajopelisi kanssa kuluttaen rahaa melkoisesti ja vihdoin kaikki alkaisi olemaan nipussa :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 31, 2009 23:39 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Pyörästä tuli kevytmoottoripyörä...
Kuva

Kone irti, vähän se vaati sovittelua, jätin myös öljynjäähdyttimen kiinni koneeseen ja pujottelin letkut (kone tiputettiin kaatamalla pyörä oikealle kyljelle). Seuraavaksi kone halki.

Hammaspeikko vei kolmosen hampaat:
Kuva
Näemmä nuo kytkentähampaat ovat olleet vinoja jo tuohon aikaan, eli aivan samoin kuin vaihtovaihteistossa.

Ei ollut kirjaa mukana, joten irroitus meni ihan tuntemuksien mukaan.

Vahingoiksi 1. syttypyörän kohdistustappi (kuka käski siitä isosta pultista vääntää niin kovin)

Myöskään nokkaketjun kiristimen säätöä en saanut irti, päätin ottaa koko kiristimen irti että sai startin pois (taisi olla huono päätös, nyt se on vielä vaikeampaa pitää vastaan millään kun yrittää vääntää irti).

Syyllinen joko puuttuva prikka, jolloin mennyt kaksi erivaihdetta yhtäaikaa päälle (sekä siirtäjärumpu että ensiöakseli seilaa pari kolme milliä eessun taassun vaikka kiinnitys rummussa oikein ja prikat oli eri tavalla kuin Saksantuonnissa tai cmsnl.com kuvissa) tai katosta ampunut startin kiinnitysruuvinreiän pääty. (tai hullu kuski)
Kuva

Vähän myös ratas heiluu sivusuunnassa ja on syönyt siirtäjää:
Kuva

Kaikki muu mitä tuosta pääsee tökkimään tuntuu hyvälle, ei välyksiä veiveissä eikä kampiakselilla, Saksasta tulleella vaihtovaihteistolla ainoa vika tuntuu olevan - ensiöakselin laakeri sirittää pyöritettäessä, mutta sepäs tuntuu olevan oikein siivosti pyörivä tuossa alkuperäisessä, eli se vanhaa muut Saksan peruja, klapit rattaissa tuntuu niin hyvältä, ettei viitsi edes rattaita purkaa akseleilta.

Tässä vielä kuva vanhoilla rattailla, mutta uudet on oikeasti jo sisällä:
Kuva

Vähän nuo on saanut väriä (ruostetta?) joskus, mutta laakerit tuntuu oikeasti hyviltä ja niiden luulisi ensin reagoivan.

Tehdäänpä ostoslista mitä tarvitaan vielä lisää
1. o-rengas
Lyhyt tuli listasta, eli ei tainnut olla 3. lajin tuuria (tuonhan toki näkee vasta kun kone on nipussa, käy ja liikkuu)

Siirtäjärumpu on hieman erilainen?
Kuva
Mutta noita on hierottu eri vuosina paremmiksi, saas nähdä paljonko tässä on päätyklappia?

Laitetaan kuva myös miten nuo vaihteensiirtäjän rullat on aseteltu. (Olisihan tuon koneen voinut pestäkin ensin :mrgreen: )
Kuva
Tuolle kuvan yläosassa olevalle vasemman puolen vetorattaan kopan kiinnitysruuvin revenneelle vastepinnalle täytyy muistaa tehdä myös jotain, kieteethän siinä on ok (J&B Weld tms)

Viikon vinkki: Jos on Clymeri tms. kirjanen, niin räjäytyskuvat saa tulostettua näppärästi lisäavuksi http://www.cmsnl.com varaosaluettelon kautta:
Valitse oikea tuote
http://www.cmsnl.com/kawasaki-1983-zx11 ... partslist/
oikea osakokonaisuus
http://www.cmsnl.com/kawasaki-1983-zx11 ... 19311.html
Klikkaa mitä tahansa osaa, klikkaa sen jälkeen aukeavaa pikkukuvaa, ja saat ko. osakokonaisuuden gif kuvan, jonka voi printata
http://images.cmsnl.com/img/partslists/ ... 2_c0a7.gif

Pienellä tarkastelulla kaikki kakkosvaihteen rattaat ja kytkentähampaat näyttää olevan ihan ok myös rikkinäisessä vaihteistossa (5. rattaan tapit kakkosen sisään) eli kakkosen vika on tainnut olla vain tuo sivuttaisklappi ja prikka väärässä paikkaa. 2. rattaat voi laittaa varaosa-arkistoon tai myyntiin, kunhan tarkastaa ensin kunnolla. Olisi tuon tietysti helpommallakin voinut talvella korjata.

[Edit] Öljysihtikään ei ollut ihan niin järkky kuin joskus voi olla tai pelkäsin:
Kuva

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 02, 2009 01:11 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Tänäänpä (tai siis eilen) ei juuri ehtinyt edistää koneen ehjäystä, vähän mittailua ja varmistusta että kaikki OK - näin toivotaan :cycle: .

En tiedä onko jossain muualla dokumentoitu mutta tässä läjähtää tajuntaan kumminkin:

GPZ1100A1 vaihteistojen rattaat jotakuinkin toiminta-asennossa:
(ja sen sukuiset koneet 1100 ja 1000J kumminkin, ehkäpä muutkin)

Toimivat ratasparit viivalla, kytkentätapit ympyröity (1. ja 2. tapit vähän piilossa rattaiden sisässä)

Ykkönen
Kuva

Vapaa ("positive neutral finder" kuulat pilkottaa nelosen rattaan sisällä)
Kuva

Kakkonen
Kuva

Kolmonen
Kuva

Nelonen (siirtohaarukat pitää rataslinjan paremmin keskitettynä)
Kuva

Viitonen
Kuva

Siirtäjärumpukin tuntuu täysin erilaiselta paikkaansa, ei seilaa eessuntaassun :boing: en oikein kyllä ymmärrä mikä tuossa vanhassa on niin erilailla, kulumaakaan se ei vaikuta olevan :?:

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 02, 2009 11:02 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Nuo kuvat kallistavat diagnoosia siihen että heiluva vaihteensiirtorumpu ja taipuneet haarukat ovat kytkeneet kaksi eri vaihdetta yhtäaikaisesti.

Vahinko on tapahtunut nelosella (koska kolmosen rattaasta on napsahtanut vain se osa reunaa joka koskee 3. output ratasta nelonen asennossa)
Tällöin myös kolmonen on kytkytynyt päälle (ilmeisesti sama vika joka oli hyppyyttänyt kakkosta koska molemmat kytkee saman rattaan (5) eri puolen hampaat, koko ratas on liikaa kolmosenpuolelle asemoitu rummun takia) ==> seurauksena klonk

Joissain malleissa tuo siirtorumpu oli kai alkujaan hieman huono kakkosen osalta ja korvattiin uudella (tässäkin on kolmella eri varaosanumerolla päivittynyt, mutta se ei välttämättä tarkoita mitään)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 02, 2009 22:12 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Hieman ihmetyttää nuo vaihteistojen yhteensopivuudet (J malleista eteenpäin) osin varmaan johtuu erilaisista välityksistä, mutta osaluetteloissa laajimmillaan vaikka 2. out sopii noihin kaikkiin
Model (35):
KZ1000-J1...3 (1981..3)
KZ1000-K1,2 (LTD) (1981,2)
KZ1000-M1,2 (CSR) (1981,2)
KZ1000-P1...5 (Police 1000) (1982...8 )
KZ1000-P15...22,24 (Police 1000) (1996...2003,2005)
KZ1000-R1,2 (Eddie Lawson Replica) (1982,3)
KZ1100-A1...3 (Shaft) (1981...3)
KZ1100-B1,2 (GPz) (1981,2)
KZ1100-D1,2 (Spectre) (1982,3)
KZ1100-L1 (LTD Shaft) (1983)
ZN1100-B1,2 (LTD Shaft) (1984,5)
ZX1100-A1,2 (GPz) (1983,4)

Mutta vaikka 3.out:
ZX1100-A1 (GPz) (1983) vain ja ainoastaan yhtenä, jo ZX1100-A2:lla eri numerolla??? vaikka sama välitys.
Olen tainnut tuhota siis todella harvinaisia hampaita.

ZX1100-A1:lla välitykset:
Koodi:
gear  in      out
1      14     37
2      18     33
3      19     27
4      23     27
5      25     26

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 09, 2009 23:10 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Laitetaanpas vähän päivitystä:
- pyörä kasassa ja toimii taas :mrgreen:
- nokkaketjun kiristin tuli kanssa uusittua, koska siinä oli jousi (se ulompi) mennyt solmuun, eikä kiristimen "kuppi" auennutkaan kuin lämmöllä, koska välistä puuttui prikka. Kummastusta herättää, että kuittien mukaan ketjun vaihto on tehty liikkeessä edellisellä omistajalla.
(tai siis Stormin tappi+jouset tuli uutta, eiköhän ne siellä sen verran toimi)

Tappioiksi jäi pieni nahkeus joskus vaihteenvaihdossa (erityisesti ykköseltä vapaalle, paikallaan vaihdettaessa) voi liittyä myös kytkimeen, kun koneen sammuttaa vaihtuu hienosti?

Mukava ajella taas kakkosellakin :moto:

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 10, 2009 12:22 
Poissa

Liittynyt: To Syys 11, 2008 12:19
Viestit: 186
Paikkakunta: Pori
Mukavaa, että koneet käy ja kukkuu, todella hienosti olet dokumentoinut kuvien kera remonttisi! Tuotahan lukee jo ihan ajankulukseen, hyvää viihdettä, paljon parempaa kuin kesän telkkariohjelmat.
Ties vaikka olis joskus hyötyäkin (mitä nyt ei kuitekaan toivota...), tuo Zephyrin kone on kuulemma hyvin läheistä sukua tuolle sun pannulle.

_________________
Kawasaki Zephyr 1100 -94
Kawasaki ZXR 750 H2 -90
Kawasaki ZXR 750 H1 -89 (tosin ilman moottoria...)
Kawasaki Z1300 -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 11, 2009 07:33 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
jussih kirjoitti:
parempaa kuin kesän telkkariohjelmat.

Kiitoksia, täytyy kanssa toivoa ettei minullekaan tule tuosta kesäuusintoja :eitajuu:

Täytyy vielä purkaa kamerasta noita kuvia vanhan rummun ja rattaiden tappien kulumista, niin halukkaat voi vertailla.
Niistä voi sitten arvuutella myös mitkä kohdat kannattaa ainakin tarkistaa omasta, jos käyttää öljypohjaa/konetta auki

Tuossa vähän lisäkuvaa:
Kuva

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 11, 2009 10:28 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Eli lisää kuvia seuraa, kun ei kukaan kommentoinut että olisi liikaa kuvia :yesyes:

Kone menee runkoon kannen nokkaketjun muhku eli yläpää edellä (oikean runkoyläputken alapuolella on "ohennus", joka antaa lisätilaa)
Kuva
Ja tietysti pois toisinpäin, alapää ensin pois.

Kakkosen pomppimisvika:
Minulla osan liikkumavarasta oli syönyt päittäisvälys sekä valitsinrummussa että akselissa, mutta pääsyy lienee ihan rehellinen kuluma:
Kuva
Taustalla uusi rumpu, pikkuinserteissä vanhan rummun kakkosen valitseva kolo ja sen kuluma

Jos tästä ketjusta taempaa kaivaa kuvan rummuista vierekkäin, huomaa että uudemmassa on ura, ilmeisesti se on merkkinä päivitetystä rummusta? Kakkosen kolon huippu on uudemmassa vähän laakeampi. Kolmosen rattaan päissä on kaksi merkkiä, kun vanhassa yksi, ilmeisesti sekin jonkun merkkinä?

Vinkki: rummun (CMS: 117 €) saa vaihdettua vain öljypohjan avaamalla (sekä tietysti ratas pois sekä sen alta vaihteensiirtomekanismi), samalla voi vaihtaa siirtohaarukat keskenään, koska oikeanpuoleinen (kakkosen ja kolmosen valitseva) haarukka kuluu enemmän (tuplamäärä mutkia radassa ja niitä käytetään mennen tullen). Konetta ei siis tarvitse ottaa pois ja halkaista tuota varten. Jos tuossa on kulumaa, voi siitä saada reilun millin pelivaraa kakkosen paikallaan pysymiseksi, eli se voi auttaa jo pitkäksi aikaa? Ei ole kylläkään tullut tarkastettua miten ahtaasti öljypohja ja sen pultit on kun kone kiinni rungossa?

2. out rattaan lovissa on vetopuolella noin millin pyöristymä (vasemmalla veto-, oikealla moottorijarrutuksen puoli):
Kuva

Samoin seuraavaksi kuluma 5. out rattaan tapeissa, jotka tapaavat noihin 2. out loviin.
Taustakuvassa mitan 0-kohdassa normi kulumajälki, eli noin 5 millin hyötypituudesta on ollut käytössä vain 3 mm. Kuluma ja välykset tapeissa ja valitsinrummussa ovat syöneet jäljelle jääneet millit ja seurauksena kakkonen hyppii.
Kuva
pikkuinsertissä näkyy tapin veto- ja moottorijarrustuspuoli vertailuksi.

[Edit]Pari virhettä korjattu ja vähän selvennystäkin tekstiin

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 11, 2009 14:11 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Täytyy todella kiittää tästä aiheesta, sillä itselläni on samanvuotinen Gpz 1100 kone varastossa, jossa niinikään kakkonen ei pysynyt päällä.
Vaikka mielenkiintoa olisi ollut, en sitä toistaiseksi ole jaksanut purkaa ja selvittää vikaa, mutta ehkäpä sieltä löytyy jotakin vastaavanlaista havokkia.

Nykyinen on kolaripyörän kone, ja ei toistaiseksi ole esittänyt mitään vaihteistovikoja.
Itse arvelen, että tuo kakkosrattaan vikaantuminen voi alkaa kehittymään kun sen yhden kerran kunnolla missaa vaihteen, ja siirtohaarukka vääntyy.
Voi se toki olla materiaalivikakin, mutta näyttäisi siis hieman tyyppivialta tässä koneessa.

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 11, 2009 16:58 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
NesteHukka kirjoitti:
Täytyy todella kiittää tästä aiheesta, sillä itselläni on samanvuotinen Gpz 1100 kone varastossa, jossa niinikään kakkonen ei pysynyt päällä.

Olen kuullut kanssa muutamasta, jossa sama ongelma.

Jos odottaa lähes näin pitkään kuin minä, joutuisi periaatteessa vaihtamaan sekä 2. että 5. out rattaat, ja suosituksen mukaan myös niiden vastinparit 2-in ja 5 in, joka tekisi yhteensä noin 500 € (+ rummut ja haarukka kuitenkin ettei toistu). Jos pelkillä rummulla ja haarukoilla pärjää, niin hyvä olisi sekä rahallisesti että työmääränä, ei tarvitsisi konetta repiä irti eikä halkaista. (toki siellä on vielä yksi prikka ensiövetoakselilla, jonka paksuudella voi valita välystä, sekä kaksi eri paksuista laakerin uraan sopivaa kohdistusliuskaa toisioakselilla, eikä välyksiä pysty tarkasti mittaamaan purkamatta) Tai sitten ostaa ebaysta ja käy niin hyvä mäihä kuin minulla, että saa hyvää/kelvollista tavaraa :yesyes:

Yritin saada tuosta haarukankin taipumisesta kuvaa, mutta se ei oikein halunnut tarttua biteiksi, on sen verran pieni. Arvioisin taipuman olevan luokkaa alle milli haarukan kärjessä, tuossa ylempänä olevassa kuvassa oikein pahaksi kuluneessa kakkosen/kolmosen valitsevassa haarukassa (5-out rattaassahan se haarukan ura), ykkösen valitseva haarukka täysin suora. Kaikki kuitenkin vaikuttaa ikävään suuntaan, ja pahimmillaan yhdessä mahdollistaa tuon kolmosen kytkeytymisen vaikka nelonenkin on päällä.

Haarukat saa myös pois ilman koneen halkaisua, avaamalla öljypohjan ja rattaan alla olevat vaihteensiirtomekanismit.
Nuo lukkorenkailla varustetut vapaan ja vaihteen ohjaavat rullat käsittävät akselit ovat samalla haarukoiden akselit.
Taemmalla akselilla on kaksi täsmälleen samanlaista haarukkaa, jos ne vaihtaa keskenään, ei todennäköisesti "pieni" vinous haittaa enää mitään, koska se vaikuttaa vain ykkösen valitsevaan rattaaseen, ja siten päin että se painaa ykköstä tiukempaan. Silloin saa sen suoran haarukan kakkosen käyttöön. (Toki täytyy testata että ei ole liian paha vääntymä) (ja CMS:stä saa päivitettyjä? haarukoita 52 €)

Jos tutkii vaihteensiirtomekanismia ja avaa vain rattaan alla olevan vaihteensiirtohässäkän, ei haarukoitten akseleita saa repiä liikaa ulos (maks 5 cm), tai haarukat tippuvat öljypohjaan.

[Edit] Vaihteen missauksesta ensin muistan minullakin alkaneen, sitten ensin joskus hyppäsi, nyttemmin melkein hyppäsi joka toinen kerta jos vähänkään nopeammin yritti kakkosella kiihdyttää. Jokainen hyppäys pyöristää lisää tuota reunaa ja saattaa taivuttaa haarukkaa, eli kannattaa välttää kakkosta tai korjata ajoissa, niin ei tarvitse rattaita välttämättä uusia.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 11, 2009 20:28 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Monta vuotta ajelin niin että ykkösellä rajottajalle ja kakkosella ei sitten paljon kaasua. TTKK:n moottorikerhon kiihdytysajoissakin olin tuolla rikkonaisella vaihteistolla, ja olin silti nopein (lähinnä varmaan sen takia ettei ollut paljon osanottajia pyöräpuolella). Oli se aika tylsää moottoripyöräilyä ilman toimivaa kakkosvaihdetta.
Aikamoinen autuus kun sain ehjän koneen alle, ja pääsin käyttämään kakkosvaihdettakin täyspainoisesti.
Muutenkin ehjä ja vähän piristetty kone yllätti positiivisesti voimallaan, eli pitkä sotanorsu keulii kaasusta. Se oli aikamoinen yllätys.
Nyt se ei jaksa keilua kaasusta, kun vanha Avonin maratonirengas on kovettunut niin ettei pito riitä nostamaan keulaa :D

Mitä tulee tähän kakkosen rattaisiin, niin näiden kuvien perusteella ongelma voi näemmä olla ihan helkkaristi pahempi/kalliimpi, mitä yleensä syyksi tarjotaan.

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 13, 2011 06:25 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Yks pahimmista kauhuskenaarioistani on se, että vaihteisto aiheuttaisi joskus hyvässä vauhdissa vaihteiston lukkiutumisen. Olisi varmaan aika tuhoisa kaatuminen edessä.

Kun sulla syttypyörän kanssa oli vähän ongelmia tuossa, niin kävikö mielessä että jospa kokeilis vähän erilaista sytytysennakkoa? Niitähän on joskus tarkoituksella tehtaalla säädetty vähän myöhäisemmälle, että menee kohdemaan päästömittauksista läpi tyhjäkäynnillä. On ne päästöt ainakin jossakin vaiheessa mitattu tämänkin ikäisistä pyöristä ennen maahantuonnin aloittamista, että saa hyväksynnän tieliikenteeseen.

...niin ja siihen Clymerin kirjan kiristysmomentteihin kannattaa sitten suhtautua varauksella. Siinä on ainakin yksi todistettava virhe niitten osalta.

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 13, 2011 07:04 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Minulla ei juurikaan edes huomannut nykäystä kun kone rouhi suoralla tiellä hampaat kappaleiksi, varmaan tilanne on mutkatiellä kurvissa erilainen.

Olen ratkaissut ennakon haalimalla erilaisella ennakkokäyrällä olevia sytkäbokseja: 40 astetta kun kokeilin noin 40...50 % viinabensaa, 37 vakio ja tällä hetkellä paikalla taitaa olla 35 asteinen 900R boksi (eipäs muista ihan varmaksi) (mutta noiden ennakoiden ero ei ole ihan noin suri kuin luvuista vaikuttaa, koska maksimiennakot tulevat myös hieman erilaisilla kierroksilla)

Tulikin samantien tarkastettua tilanne, Raisiosta luvataan hanasta RE85:sta, täytyykin joskus jatkaa kokeiluja seoksilla...

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 13, 2011 08:11 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
oojala kirjoitti:
Minulla ei juurikaan edes huomannut nykäystä kun kone rouhi suoralla tiellä hampaat kappaleiksi, varmaan tilanne on mutkatiellä kurvissa erilainen.

Olen ratkaissut ennakon haalimalla erilaisella ennakkokäyrällä olevia sytkäbokseja: 40 astetta kun kokeilin noin 40...50 % viinabensaa, 37 vakio ja tällä hetkellä paikalla taitaa olla 35 asteinen 900R boksi (eipäs muista ihan varmaksi) (mutta noiden ennakoiden ero ei ole ihan noin suri kuin luvuista vaikuttaa, koska maksimiennakot tulevat myös hieman erilaisilla kierroksilla)

Tulikin samantien tarkastettua tilanne, Raisiosta luvataan hanasta RE85:sta, täytyykin joskus jatkaa kokeiluja seoksilla...


Ton bensan kans, tarkkaile ahkeraan sitten bensaletkuja, kaikki kun ei sitä kestä. Ei oo meinaan mukavaa jos yhtäkkiä huomaa ajelevansa motarinopeuksissa kirjaimellisesti "tuli perseen alla" :)

Mistä tollaista 50% viinabensaa oot tankannut?? Mä en itseasiassa ole itse, vaikka tässä oon puhua paukuttanut, koskaan perehtynyt pyöräni sytkäpuoleen jostakin syystä. Ehkä senvuoksi, että se on tuntunut olevan hyvä. Sytkän ja varsinkin ennakkokäyrän kanssa pelaaminen on astetta vaikeampi homma mitä seosten kanssa. Vaikutukset näkee lambdalla, mutta kun sitten ei tiedä että kumpaa säätää, seosta vai sytkää... Käyntiääni on aika hyvä indikaattori ja alakierrosvääntö. Pakokaasunlämpömittari melkein pitäis olla. En olis kyllä ajatellut että se ennakkokäyrä menisi noin korkeilla ennakoilla. Palotilojen mallin ja itellä suhteellisen hillityt männän patit antaisivat olettaa maksimiennakkoa jossakin 32-34 välillä ja melkein täydet ennakot voisi tulla jo jossakin kahdentonnin kieppeillä peliin. Täytyy tutkiskella. Käyttämällä ei onnistu, kun bensaletkut on kumijauhona koneen päällä suurinpiirtein...

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 13, 2011 21:29 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Puolet RE85 (ST1, 85 % etanol, 106 oktaanista) ja puolet 95E10 tekee suunnilleen ~100E47,5 gasoholia (eli oktaaniluku varmaan kasvaa 95:sta, ja alkoholia lopputulemassa on jotain 40...50 välillä) mutta tällä liemellä polttoaineen syöttöä täytyy lisätä (noin 15%), ja olen ennakkoakin hieman kasvattanut, kun näin yleensä kehotetaan (ja kestää hieman paremmin nakutustakin).

Kaikista huonoin kokemus on kangas- ja metallipunospäällysteisistä bensaletkuista, molemmat hapertuivat reilussa vuodessa. Nykyinen jossa vahvikepunokset on kumien sisällä tuntuu kestävän, vaikka onkin motonet tms. tarvikekaupasta peräisin ja melko paksua jöötiä.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 17, 2011 16:31 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
racecut kuuluu vakiona gpz1100 kawan lootan hampaisiin. on nääs nk. kisamainen peli alunperinkin aikanaan.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 27, 2011 19:59 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 07, 2009 21:21
Viestit: 16
Joo täytyypä laittaa kuvat muistiin,koska huomenna olisi tarkoitus hakea tuollainen vm-85...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com