Olen rakentanut Kawan itse, pohjana on AR-125. Purin kaikki ylimääräiset osat rungosta, esim. kiinnikkeitä, hioin Japanilaisten koiranpaska-hitsisaumat, hioin rungon ja epoksipohjamaali alle ja pelkkä karkea perusmetalli maali päälle, sitten vielä kovalakkaus pintaan ja on kuin hopeeta. Tankin ja satulan taoin omin käsin, pohja on kawan oma tankki. Tankin sisälle valutin kovan epoksipohjamaalin, ja tankin päälle hieman lasikuitukittiä ja pohjamaalit, pintaan tuli pösön ruusunpunainen metalliväri ja 6 kerrosta lakkaa. Lokasuojat ja vanteet samoiilla väreillä. Moottoriin tehty sylinterin alaosaan aukotusta poistamalla reunusta ja pakoaukkoa levennetty ja korotettu. Imupuolelta huuhtelukanavia levennetty ja sylinterin helmaa korotettu. Kaasarina on litteäluistikaasutin 28mm. Kannesta pois 2mm, sylinterin alle 2mm, jotta ajoitus paranee. Aiemmin kone toimi 8.500-10.500 rpm, nyt se toimii alueella 9500- 12.500. Pakoputki on Gianellin tehoputki. Katteet on Yamahan malli (Saarinen)
Syyskuusta- huhtikuuhun tuli vietettyä aikaa autotallissa yli 400 tuntia, joten arvokas laite, ja tunnetasolla oikea aarre.
Ensimmäinen näytösajo oli 2003, Potin TT-ajot, Sitten Jano Saarisen Muistoajot, (30v hänen tapaturmastaan) Turun Artukaisissa. Yksi kilpailu Motoparkissa 2003, ei ottanut kierroksia, kuin 6500, joten pipariksi meni, mutta kokemus ensimmäisestä kisasta korvasi pettymyksen. Kaikkiaan 15 muistoajot on nyt takan, Esim Imatran TT.
Liitteet:
Tiedoston kommentti: Classic harrastaja
Jurvan kurvit 2008.jpg [ 68.85 KiB | Katsottu 5282 kertaa ]