Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 21:19

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Syys 05, 2013 20:22 
Poissa

Liittynyt: To Elo 26, 2010 13:36
Viestit: 14
Vierailin joskus toista vuotta sitten Hanscin talilla jokelassa ja mitä näinkään siellä, surullisen näköisen H1:sen johon oli poimittu kaikki helmet
ja yhdistelty eri vuosimallien ja eri merkkien osia. Lamppu välähti nupissa, tuossa se nyt on - tosta ainakin raaskii tehdä classic kilpurin eikä
varmaan tuu kellää itku puseroon että H1 on menty pilaamaan. No sitten kysymään Hyvinkään mieheltä, mikäs tuo on ja olisko se mahdollisesti¨
myytävänä. Olin kyllä liikkeellä kuin rahaton lehmän ostaja mutta aikamme jahkailtuamme löytyi kawalle hinta ja mun oli etittävä miehelle rahat.
Eihän tuollaista nyt sopinut laskea ohi, sillä ne alkaa olla tässä elämässä aika vähissä ja parempia ei sovi mennä pilaamaan.
Raadon rekisterissä olevalla rungolla ja muilla tarpeettomilla kilkkeillä en tehnyt mitään ja vaihdoin ne etelä hämäläisessä maalaismaisemassa tarpeellisiin osiin joita tulisin tarvitsemaan kilpuriksi saattamiseksi.
Muutama vuosi sitten oli Vesterisen Ankan kanssa puhetta tehdä H2 raaseri mutta hän ei sitten halunnutkaan vaan tyytyi kustannussyistä vakio-
raamiin. Teille Kawahtaneet myytiin joitakin tarrojakin asian tiimoilta ja nyt päätin että per..le, nyt se tehdään tuohon 500:sen motin ympärille.
Suuri sankarini on ollut aina jo edesmennyt jenkki Gary Nixon ja Garyn peli toimii esikuvana, tokihan niitä oli monella muullakin, mutta tästä tulee numero 9
ja sillä selvä. Olkoonkin että numerollaatan väri on valkoisen sijaan keltainen!

Ajattelin kertoa teille alan miehet pikkuhiljaa edistyvästä projektistani ja jos ja kun joku huomaa että jokin mättää, toivon vinkkiä, ettei mentäis perse eellä puihin.
Laitan muutaman kuvan matkaan ja jatketaan tarinaa mikäli kiinnostusta riittää homman edetessä?

Harri


Liitteet:
03Nov-6.jpg
03Nov-6.jpg [ 86.58 KiB | Katsottu 12267 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 06, 2013 06:04 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
No perhana! Tottakai kiinnostaa! Vaikka vähän jäävi kai olenkin asiasta "rumpua lyömään" :oops:
Mutta uskoisin hankkeella olevan yleisempääkin kiinnostavuutta, eli piställä vaan juttua tulemaan! :kiss:

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 06, 2013 08:37 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
No johan nyt toki, ja ehdottomasti tänne. Siitä vain voidaan olla montaa mieltä, kannattaako rakenteluaikaansa haaskata kertomalla asiasta niille tahoille jotka japanilaisten moottoripyörien päälle ymmärrä eivät. Tai eivät halua. Ovat kuulemma liian uusia ja hyviä.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 06, 2013 16:17 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
Ilman muuta kiinnostaa, varsinkin kun on joutunut vuosien saatossa tyytymään lähes olemattomaan merkkimme osalta. Muutama harva innokas Suomessa on, mutta vähään on täytynyt sivusta seuraajien tyytyä. Yksikin uusi tulokas lisää alalle kasvattaa prosenttia jo melkoisesti. Olen uskotellut itselleni,että yksi Kawa vastaa montaa muun merkkistä mielenkiintoisuudeltaan. Hienoa,että löytyy Kawaharrastusta!

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 09, 2013 17:13 
Poissa

Liittynyt: To Elo 26, 2010 13:36
Viestit: 14
Mukavaa lukea että pienessä porukassa jotkut ovat kiinnostuneita. Vuosien varrella on tullut tuttua tutummaksi ajatus että ympyräympyrä miehet ei oo mittään kunnon kokoontumisajo-orkesterin rinnalla. Toinen totuus on se ettei Suomessaole oikeastaan ollut koskaan ns. kilpakawakantaa, ainoastaan vakiopyöräluokissa on merkki ollut esillä, mun mielestä jopa hyvin joskus -80 luvulla. -70 luvulla oli maassamme muutama aito H1RA 500 kilpuri, jokunen 250 kuutioinen Samurai pohjainen luistipeli ja yksi aito
tehtaan 250 kuutioinen Koivuniemen Antella, mutta tämä peli oli jo tuolloin uuten armottoman hidas ja sillä Ante keräili lähinnä mannermaan kisoista ns. starttirahoja. Kolmisylinerisiäkin oli jokunen, mm. Ankka Vesterinen edusti hyvin H2:lla senaikaista isoa B-luokkaa, oli myös jokunen itsetehty H1 ja varsinkin imatralaisten suosima S2 joita oli pienessä rajakaupungissa ainakin 4-5 kpl. OLisiko siihen ollut syynä aktiivinen Kawasaki kauppias E.Hatakka&kni ja maahantuoja Sumeko Oy joka möi riisuttuja versioita 350
kuutioisesta kolmisiivestä.
Leo Lindberg oli kylilllä tuohon aikaan varsinainen Kawaguru, ensin hän rakensi ihan hemmetin hienon Samurain kisakäyttöön ja sen jatkojalosti Pion Tumppi tekemällä siitä vesijäähdytteisen. Lexa seuraava projekti oli
hieno 350 kuutioine S2 ja lopuksi H2 joka kuitenkin pelotti jo Lindbergiä ja ajamiset sillä jäivät ja mies siirtyi 125 luokkaan .
Jospa nyt saan laitettua joitain kuvia projektin alkutaipaleelta ja jatketaan kun jotain uutta on kerrottavana.


Liitteet:
kawa fr1.jpg
kawa fr1.jpg [ 127.62 KiB | Katsottu 12127 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 09, 2013 18:39 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Tervetuloa krjoittelemaan luetaan mielenkiinnollatulevat tarinat ja odotellaan uusia :jump: Hiljaisia lukjoita on luullaksieni aika paljon eli LÄHES KAIKKIA KIINNOSTAA :lukea:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 09, 2013 19:33 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 22:21
Viestit: 43
Jo vain kiinnostaa ja mielellään näitä luetaan :boing:

Hienoa, että tänne kirjoittelet projektin vaiheista :jump:

_________________
...you don't need wings to fly.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 30, 2013 22:19 
Poissa

Liittynyt: To Elo 26, 2010 13:36
Viestit: 14
Kuten ehkä toiset huomasivat, tuo raakile runko on tavallista terästä, mutta onnistui kohtuu hyvin.
Nyt sitten Tomi vääntää varsinaisen rungon Reynoldsin 531 tavarasta. Mä olen keräillyt erilaisia
hilppeitä sieltä sun täältä. Keulaksi tulee asiaan kuuluva H2 keula ja tomi koittaa vääntää
kahdesta tois puoleisesta puristimesta toiselle puolellekin käypäsen, pitäähän tykissä kaksi etulevyä
olla. Tuleeks kellään mieleen jotain orkkista miehekkäämpää takasvingiä? Jenkeistä on tilattu Airtechiltä
kate ja satula, tankin Tomi tekee itse ja sen homman mies hallitsee.
Puutelistalla on kierroskello, sellanen 500 kuuitoisessa h1 käytetty kromireunainen, sellaista ne käytti
tehdaskawoissakin ja näin vältytään akun käytöltä.
On siinäsovittelemista kun levennettyyn raamiin pitäis sovittaa pakoputken tulo sylintereiltä. Ratkaisu
on sellainen että laitimmaiset pytyt vaihtavavat paikkaansa ja rälläkkä laulaa ripojen tasauksessa.
Niin ne on tehneet sen muuallakin.
Hivenen ennakoivaa kyselyä, löytyykö sakistanne heebo joka olis kiinnostunut tekemään tuon koneen
jossain vaiheessa. akseli pitää rakentaa ja muutenkin katsoa onko lohkojen sisällä mitään?
Rehellisesti sanoen siitä ei kyllä rikastu mutta se voi tuottaa monta hyvää mieltä ja kuka tietää vaikkapa
kawazi.net lukisi vielä katteessa?

palataan asiaan kun hommo etenee.

harri


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 02, 2013 19:09 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tälläinen muinoin Kawan kilpureissa käytetty tetralever tyylinen takaswingi ois tosi extremeä:
Kokeillaan uutta linkkiä..
http://www.kawariders.com.au/showthread ... -THE-FUBAR

ja ..

http://www.3cyl.com/mraxl/tunerwisdom/parallelogram.htm

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Loka 05, 2013 15:50 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
Just toi sama svingi tuli mieleen minkä goose tossa linkittikin.

Onhan siinä omat haasteensa mutta kun katsoo tota teidän runkojigi kuvaa (peukkuhymiö) , niin ensimmäistä kertaa ei ilmeisesti olla asialla.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 06, 2013 00:18 
Poissa

Liittynyt: To Elo 26, 2010 13:36
Viestit: 14
Voisiko joku informoida vielä, mitä tuolla swingillä on voitettu ja miksi se ei johtanut
jatkojalostukseen? Vaikkakin härvelini on suosimallia 1972, pyritään siihen että se
olis edes ihan vähän samankaltainen kuin esikuvani.
toi swingi tuli myöhemmin ja häipyi mielestäni samantien, miksi siis ottaa epäonnistumisista esikuvia?
Tosiasia on tietnkin se että tuo tuottaa jo jonkinverran päänvaivaa, mittoja ei saa mistään ja kannattaako tämänikäisellä enää käydä kikkailemaan. Haussa siis sellainen neliöprofiiliswingi joka on edes vähän sinnepäin kuin noissa kawoisa oli tuolloin.
En vain ole saanut päähäni missä katupelissä oli liki samannäköinen, sanokaa TE.
Sitten sellainen kaveri joka tutkii noita kawoja netistä perusteellisemmin, löytyykö
jostain vesisylinterisatsia, tiedän että 500 tuskin mutta 750 ehkä?
Myös kuivakytkin tulee listalle jos sellainen löytyy. No sinne on vielä matkaa ja luke-
mattomia työtunteja....
kiitos kuitenkin vinkistä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 06, 2013 09:15 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuon parallelogram järjestelmän etuihin kuului parempi käytös ketjuvetoisessa tarkoitti ketjujen pysyminen tasakireänä riippumatta jousitus liikkeestä.
Kardaanipeleissä saatiin peräpään nostoilmiö poistettua, tuo tosin vaati toisen ristinivelen lisäyksen perän eteen. Vastaavia löytyy myös BMW ja Moto Guzzi kepeistä.
Tuossa Kawasaki Tetralevel, jossa vastaavaa systeemiä on hyödynnetty 2008 lähtien "uutena ideana" Perusidea on silti sama kuin parallelogramissa.
http://www.youtube.com/watch?v=i1rmCGur_8M

Syy miksi se ei yleistynyt tuolloin kisakäytössä, oli varmasti lisääntynyt paino ja valmistuskustannukset, eli valittiin pienempi paha ominaisuuksineen, eli perinteinen swingi joka on pysynyt melko samana koko ajan löystyvine ja kiristyvine ketjuineen.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 06, 2013 14:47 
Poissa

Liittynyt: To Elo 26, 2010 13:36
Viestit: 14
kiitos gooselle selvityksestä. arvelenpa että tuo juttu on ongelmista pienimpiä, hyvin on pärjänneet tavallsilla swingeillä tähänpäivään asti ja uskoakseni tästä eteenpäinkin.
Muistan ranskalaisilla olleen paljon tuontyyppisiä kehitelmiä eri kilpureissaan, useimmiten niillä ei tultu edes maaliin. nyt kun tässä ei hjaeta viimeistä pisaraa vauhdissa uskon perinteiseen keinuhaarukkaan ja näin on eliminoitu yksi todennäköisiä ongelmia tuottava kohta pois. Extremeä se kyllä toisi, mutta tuollainen kawa on itsessään extremeä jos sen satulassa kestää.
Länsivuoten Tepi muuen kertoi mulle joskus että ajaessaan Yamahan 700 kuutioisella
mm. DAytonassa hän huomasi Kawan peittoavan Yamahan nopeudessa, mutta liekkö syynä olleet ajo-ominaisuudet vai kuskit ettei sitä menestystä tullut.
Siis keskitymme edelleen olennaiseen tuolta osin ja hyvämuistiset vois kertoo missä
laitteessa on sellainen kisaH2:ta muistuttava swingi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 14, 2013 21:52 
Poissa

Liittynyt: To Elo 26, 2010 13:36
Viestit: 14
rojekti etenee ja kipinät sinkoilee.osia on löytynyt sieltä sun täältä, mutta paskaakin on satanut.
pitäis aina katsoa itse mitä ostelee tai vaihtelee, mm. H2:n keula oli ihan paska, liukuputket ruvella.
luojankiitos samoihin aikoihin ilmoitteli vmpk:n palstoilla Juvan mies, Väisänen H2:n keulaa ja
vieläpä alumiinivannetta 18". Kun samalta mieheltä löytyi vielä keulaan sopivat cliparit tunsin että
nyt onnisti ja kiireen vilkkaa keula kohti Juvaa. paisuntakammiot löytyivät Vesterisen Ankalta, tosin
750 kuutioisen, mutta ne modifioidaan. Englannista löytyi paja joka tekee 500 kuutioiseen vesijäähdytteistä
settiä, sekin hankitaan, mutta ei ehken vielä ensi suveksi.
Tästä kirjoittelusta on se konkreettinen hyötyelikkäs kyllä ne tuolla vmpk:n puolella näkyy lukevan juttujani, että ensimmäinen runko on jo varattu, onhan mun hintani kohtuullinen kun taas esim. Harris, kaimapoika englannista pyyttää omasta viritelmästään 3100 puntaa! tuo varaus tuli muuten vmpk:n palstan kautta,
eli näkyvät sielläkin lukevan juttujani.
Koneenrakentajasta ei ole kuulunut joten saattaa olla että vien sen Päivärinnan Jorkille joka tuntee nää taksit,
täytyy kysyä?
että tällaista tälläkertaa ja palataan asiaan kun on jotain edistystä tapahtunut.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 07, 2014 13:57 
Poissa

Liittynyt: To Elo 26, 2010 13:36
Viestit: 14
Homma elää ja hulluus tuo mukanaan vaikka mitä. No ei kai sentään. Kun näin myynnissä H2 mosan ei
mua pidätellyt mikään. Kokkolan Hannulla oli ylimääräinen kone myynnissä, Ollilaisen Matti vainaan
peruja ja täysrempattuna akselia myöten. Ei sitten muuta kuin Lappeenrantaan ostoksille, vain kaasarit
puuttuivat täydellisestä moottorista, minullahan oli valmiina jo Mikunin 34 milliset TZ Yamahan kaasarit.
Muutakin hyvää seurasi, mm. kierroskello, pakoputket, tosin sivariin tehdyt ja Boyerin virtalaitteet, lisäksi jokunen uusi mäntä ja muuta tilpehööriä. Seuraavaksi soitto Tomille, homma elää, tehdään se toinen runko
750 kuutioiselle. Tässä hirviömoottorissa on 100+ hp ja lopulliset lukemat saamme penkissä keväänaikana.
Tää saattaa hymyilyttää H2 omistajia, mutta mua kaivelee hiukan kuka sillä uskaltaa lasettaa naru kireellä?
Peräänkuulutin jokin aika sitten takaswingiä ja nyt se on löytynyt, tuutti Hondassa oli juuri oikean näköinen¨
haarukka, tosin ei oo keretty vielä mittaamaan kuinka leveä rengas siihen menee, uskoisin kuitenkin että
3.50-18 pitäis mennä. Että sellaista tällä kertaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 07, 2014 14:02 
Poissa

Liittynyt: To Elo 26, 2010 13:36
Viestit: 14
kuvaa rungosta ja tankista 500 H1:een


Liitteet:
kawarunkojatankki4.jpg
kawarunkojatankki4.jpg [ 92.74 KiB | Katsottu 11508 kertaa ]
kawarunkojatankki.jpg
kawarunkojatankki.jpg [ 84.65 KiB | Katsottu 11508 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 07, 2014 21:28 
Poissa

Liittynyt: Ke Kesä 14, 2006 21:56
Viestit: 26
Paikkakunta: espoo
morjensta kaikille, tuo H2 vesisarja voi olla vaikeahko löytää, lievästi sanottuna, olisinkohan kerran 20 vuoden aikana nähnyt sellaisen sarjan myynnissä . sarjassahan on sylinterit limitetty kuten vesipyssyssäkin, virtauskanavat sivuttain niin että kone on kapeampi , ainakin sylintereiltään . kansi on yksi osainen . olen nähnyt jossain lehtiartikkelissa esittelyn tuosta sarjasta. niitä vesijäähdytteisiä ei varmaan montaa tällä planeetalla tehty . olisi kyllä hieno kitti . CR pinnoitettu sylinteri . jos joku huomasi tuossa viikko sitten oli myynnissä putket , näyttivät H2R putkilta, joku halusi ne minun ohella , kovasti. t, macci


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com