Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 12:02

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 52 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Heinä 15, 2016 14:27 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Yritin ettiä vahoista keskusteluista mutta huonosti löytyi. Eli saakohan mistään Suomen rajojen sisäpuolelta ventiilien säätöpaloja Gpz 1100seen (-84)? 13mm paloja en yleisimmistä verkkokaupoista löytäny. Viimeks sain Kuopiosta Kawan huollosta, mutta tuo kyseinen pulju oli menny konkkaan nyt kun kävin ovella. Ilmeisesti tuo 13mm halkaisija on aika harvinainen kun näin nihkeesti löytyy. Kohta on pakko tilata CMSltä vaikka toimitus kestääkin pitempään..

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 15, 2016 15:58 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Vaihda kupit yläpuoliselle palalle. Mulla vissiin on jemmassa kuppisarja... ja muutama palakin (29mm)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 15, 2016 18:42 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Meni hermot ja tilasin CMSltä. Muuten ihan edullinen hinta(6.6e/kpl veroineen), mutta toimituskulut aika suolaset. Melkeen 20e muutamasta pienestä metallin palasta tuntuu kohtuuttomalta kun mäntäsarja tuli jenkkilästä samaan hintaan..

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 16, 2016 16:12 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Kysyitkö Sumekolta? Niillä on hiukka politiiikka muuttunnu. Parempaan suuntaan! :toks:

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 07, 2016 21:15 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Jatketaan tähän kun venttiileistä kyse. Todella pitkäksi venynyt projekti valmistui tänään ja pääsin vihdoin koeajulle. Moottoriin laitettu Wisecon 75mm mäntäsarja, nokkaketju uusittu ja kansi kävi koneistamolla jo viime syksynä.

Alkuun vaikutti ihan hyvältä. Ennen kun lähin ajamaan lämmitin konetta 2-3t kierroksilla n. 5 min. Tässä vaiheessa moottorista kuului hyvin hiljanen kilinä/helinä. Oletin että se kuuluu kun venttiili sulkeutuu ja on ihan normaalia. Ääni oli siis tosi mieto eikä kuulostanu pahalta. Kävin ajamassa n. 60km lenkin jonka aikana useita kiihdytyksiä n. 6000rpm asti. Lenkin aikana tuntui että tuo helisevä ääni kuului hetkittäin kovempanakin esim taajamanopeuksissa 3000-4000rpm. Sisäänajoon laitoin 20w50 mineraaliöljyt kun ilmeisesti nykyajan hyvälaatusilla öljyillä voi sisäänajossa männänrenkaiden tiivistyminen onnistua huonommin.

Venttiilivälykset pitäis olla kunnossa. Kun tulin ajolenkiltä pyöritin vielä tyhjäkäynnillä pihassa. Tässä vaiheessa kun muutaman kerran käytin pikkusen kierroksia kuului helinä/kilinä jo aika kovana siinä vaiheessa kun kierrokset tippu alaspäin. Tarkistin 1 ja 4 pytyn tulpat ja molemmat näytti siltä että laihalla käy. Kyseessä ruiskukone. Lisäksi 4 männän päällä näky musta öljyinen/karstanen alue. Sytytyksen ennakon kampiakselin päästä tarkistin mittakellon avulla ja se on kohillaan.

Tuota helinää lukuunottamatta kone toimi hyvin. Vastasi kaasuun hyvin ja veto oli tasasta koko kierrosalueen niin pitkälle mitä käytin. Tarkistan vielä nuo venttiilien välykset kunhan kerkeen, mutta sen verran monta kertaa niitä mittailin että ne kyllä pitäs olla oikein.

Mikähän vois olla tuo helinän/kilinän syy? Voiko johtua huonoista öljyistä tai liian laihasta seoksesta? Ilmeisesti tuota seossuhdetta ei ruiskussa voi oikein muuten säätää kun vippaskonsteilla..?

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 07, 2016 22:27 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Enpäs osaa sanoa, mutta jotenkin kuvittelisin ettei öljyn paksuudella ja laadulla ole tuossa koneessa niin paljon kilinöiden kanssa tekemista kuin muulla tavoin laakeroiduissa, tuossahan ei ole liukulaakereita alakerrassa ja siitä johtuen öljynpaineetkin ovat aika mitättömät.

Kytkinkin voi pitää jonkinmoistä ääntä (vaikkei samanlainen kolisija ole kuin pikkukawojen kumivaimentimien äänet), jollain kuuntelukepin/stetoskoopin avulla voisi kartoittaa mistä suunnalta ääni tulee. Erottaa yleensä ainakin tuleeko ääni yläkerrasta, alakerrasta tai vaihteisto/kytkin. Biltemassa on ainakin joku stetoskooppi ja näemmä joku elektroninenkin - ei kummastakaan omaa kokemusta...
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000018564/
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000033418/

Jos olisi vain tyhjäkäynnin tuntumassa kokeilisin synkata myös läppärungon, ainakin jos ei ihan hetkeen ole tehty, venttiilit toki ensin tarkistaen?

Laihalla oloa ei kai nykybensalla näe niin selvästi tulpista, eli voisi ehkä varmistaa jossain huoltamossa pakokaasumittauksella (tietysti jos vain joku yksittäinen suutin jumissa niis sitä ei näe helposti). Yksittäisiä suuttimiä helpoimmin taitaa saada mitattua kun irroittaa suuttimet ja laittaa niitä suihkuttamaan pieneen lasipurkkiin tietyn aikaa. (Bensapumppuun täytyy syöttää virta rerikseen) Katsoo suuttimen kuvion ja mittaa paljonko purkkiin tuli bensaa, kaikista pitäis tulla suht sama. Suuttimiin EI saa syöttää 12 V tai ne voi palaa jatkuvalla syötöllä, enpäs ole ikinä itse mitannut mutta muistelen että joku iso D-paristoviritys siinä taisi olla, tai jos sattuu olemaan joku säädettävä virtalähde?

Seosta saa "kohtuu" helpostikin rikkaammalle, joko kiertämällä läppärungon TPS-anturia (Varoitus: Pienikin muutos vaikuttaa, on herkkä, merkitse alkuasento tarkasti, eikä ole tarkoitettu itse säädettäväksi) tai ehkä mieluummin vaikka huijaamalla hieman tulolämpötila-anturin vastuksella. (Eli mittaa mikä on normianturin vastus nykyisessä lämpätilassa, olikos se jossain vasemmalla ilma"kotelossa" ja sitten laittaa säätöpotikan tilalle joka näyttää isompaa vastusta=ECU luulee että olisi kylmempää, tiiviimpää ilmaa ja syöttää enemmän bensaa) (tai sitten ostaa elektroniikkaliikkeestä hieman erilaisen NTC-vastuksen ja kokeilee niillä erilaisilla arvoilla, originaali anturi on noin 2,5 kohm NTC)

Luulisi nakutuksen tulevan vasta kuormalla, 98-oktaanista bensaa kuitenkin ilmeisesti? Ei taida enää saada pumpuista enää 99/100 oktaanista (Etanoli E85 olisi reilusti yli sadan (106), mutta se vaatii rutkasti seoksen rikastamista, itse ajelin noin puolet/puolet seoksella säätämällä rikkaammalle, mutta uusin ensin kaikki kumiletkut, suuttimet ja paineensäädin kesti ainakin muutaman vuoden reilua etanolilisää - mutta omalla vastuulla...)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 08, 2016 03:40 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Mahtaisiko nokkaketjun kiristin moottorijarrulla antaa periksi. Moottorijarrulla siihen kohdistuu kovin rasitus ja jos on vanha kiristin, niin se voi kuorman alla antaa hetkellisesti periksi ja ketju pääsee löysäksi ja alkaa metelöidä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 08, 2016 08:05 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Läppärungon sykronoin metallilangan avulla talvella kun syksyllä koneen ollessa kasassa ei tuo synkkaus onnistunu. Ilmeisesti oli imuvuotoa tj... Tyhjäkäynti on mielestäni aika siisti, eli kohtuu hyvin tuo synkkaus pitäs olla kohillaan. Polttoaine on 98 ja nuo suuttimetkin tarkastin talvella juurikin pienen pariston avulla ja sillon ainakin kaikki toimivat. Suihkutus kuvio tai määrää en tietenkään sillon pystyny tarkistamaan. Voikos tuo iskutilavuuden reilu kasvu vakiosta aiheuttaa sen että seos käy laihaksi? Tuolla Wisecon sarjalla iskutilavuus muuttui muistaakseni n. 80 kuutioo isommaks..

Nokkaketjun kiristimeen on vaihdettu uudet jouset ja se poikittain tuleva lukitus osa.

Sanoisin n. 99% varmuudella että ääni tulee moottorin yläkerrasta ja molemmilta puolilta, eli uskosin että venttiileistä. Tuntuu että ääni on niin tasanen kummallakin puolella, että tasasesti kaikissa pytyissä sama ongelma. Voikos tuommosta vikaa tulla jos jako ei oo kohillaan? Sitäkin tarkistin kyllä niin monta kertaa että pitäis olla oikein. Laskin lenkkien määrän ja merkki nuolet oli oikein. Ja tuskin tuo ois noin hyvin toiminu jos jako ois väärin...

Varmaan nyt ei kuitenkaan kannata tuolla ajaa? Ainakaan ennen kun joku asiasta paremmin ymmärtävä on kuunnellu konetta..

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 08, 2016 12:15 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Laitoitko venakopan kiinni ennen kiristäjän viritystä. Venakopassa on pieni kuminen talla, joka painaa ketjua alaspäin. Jos kiristin laukaistaan enne venakopan kiinni laittoa, menee ketju liian kireälle ja alkaa rasittamaan laahaimia.
Nokkapukithan tuli varmaan kaikki nuoli eteenpäin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 08, 2016 12:57 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Perhana. Tuossa on muuten varmaan käynyt niin että laitoin kopan kiinni kun kiristin oli jo kasattu. Toivottavasti nyt ei oo jo hajonnu jotain. Korjaantuukos tuo vahinko pelkästään sillä että käyttää sen kiristimen lukituksen auki? Käytän jokatapauksessa venttiilikopan auki kuhan kerkeen ja tarkistan välykset ja myös nuo laakeripukit. Otan samalla tulpista kuvan ni voi laittaa tähän arvosteluun..:)

Jos seosta muuttaa TPSää säätämällä miten päin pitää liikuttaa että menee rikkaammalle?

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 08, 2016 15:19 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Jotenkin muistikuva sanoisi että myötäpäivään rikkaammalle (läpät kääntyisi vastapäivään kun konetta oikealta katsoo?), mutta ei kyllä kovin kirkas muistikuva...

Itse olen säätänyt ihan korvakuulolta, kun kone on lämmin, sellainen kohta (suht keskeltä sitä väliä) jossa käy tyhjäkäyntiä parhaiten - ei sitten niin mitään takeita miten se kuuluisi säätää (muuta kuin tehtaan mittalaitteilla). ja tosiaan isompi liikahdus voi sammuttaa koneen, eli olen säätänyt ruuvit nahkeasti kiinni ja jollain ruuvarin kärjellä tms. inan suuntaan tai toiseen kammeten. (Ja tussilla tai piikillä merkiten aloituskohta ettei käyntikohta huku, voi myös mitata yleismittarin ohmiaslueella liittimesta vastusarvot talteen. Mutta olikohan tuossa yksi napa liikaa (kytkemättä) vai muistankohan jotain muuta vekotinta, muuten se onnormaali potikka jossa keskinavassa on liuku ja päätynavat on kalvon päädyt)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 09, 2016 10:11 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Tässä pari kuvaa tulpista. Minusta nuo näyttää vaaleahkoilta vai mitä mieltä viisaammat? Noilla tulpilla ajettu siis vaan 60km. Aukasin samalla sen nokkaketjun kiristimen lukituksen ja pyöräytin kampiakselia räikällä muutaman kierroksen. Ihan normaalilta tuntu eikä mitään ylimääräsiä ääniä kuulunu.


Liitteet:
2016-08-09 11.05.33.jpg
2016-08-09 11.05.33.jpg [ 386.02 KiB | Katsottu 21288 kertaa ]
2016-08-09 11.07.42.jpg
2016-08-09 11.07.42.jpg [ 352.81 KiB | Katsottu 21288 kertaa ]

_________________
GPZ 1100 -84
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 09, 2016 21:49 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Täytyy tunnustaa etten osaa oikein tulpista ennustaa sen paremmin kuin teenlehdistä...

Mutta alemman kuvan perusteella en olisi ainakaan itse kauhean huolissani, toki tilanne voi olla ihan erilainen eri kaasunasennoilla, eli vaikka täydenkuorman tilannetta ei oikein pääse näkemään (sisäänajo menossa ja ilmeisesti kone pitäisi sammuttaa mieluusti heti tilanteen jälkeen ja katsoa tulpat, eli vaikka tiukan ylämäkikiihdytyksen jälkeen, mutta paikat jossa voisi edes tehdä on harvassa?)

Tuo vasemmanpuoleisin ehkä vähän erottuu muista, se lienee vaaleampi. Muistelen että sivuelektrodin värinmuutoksen kohdasta voi myös päätellä jotain (vasemmanpuolimmaisesta ei oikein erotu onko se eri kohdassa kuin muissa) , eli jos lämpöarvot ja ennakot ja seokset keskenään suht ok niin sen pitäisi olla jossain mutkan tienoilla, jos se on ihan rungossa kiinni, niin ei hyvä, toinen(kolmas) joku taika oli myös tulpan rungon noella, eli päässä pitäisi olla mustaa kuivaa nokea koko kierros. Pakoventtiilin suunnankin kai pystyi sanomaan porsliinin tummimman (vai päinvastoin?) kohdan perusteella. Elektrodit on myös hyvin muodossaan ja reunat teräviä, eli ei ainakaan ehkä isompaa kuumaa nakutusta?

Keskielektrodin väri ei ole lyijyttömillä bensoilla kai niin kovin hyvä indikaattori, mutta ainakaan ne ei näytä sulaneelta, pilkulliselta, kiiltävältä tai haljenneelta, olen kuullut jollain venttiilinsuojalisäaineilla tulee samanlaista karstaa ja värejä kuin entisellä "hyvällä" tetraetyylilyijyllä, sillä bensalla hyvä väri oli vaalea maitokahvi ja valkoinen oli vaaran paikka.

Laitoin yksityisviestin JarnoMensoselle, sitä ei välttämättä heti huomaa, viestin pääsee lukemaan kirjautuneena kun klikkaa " X uutta viestiä" ylävasemmalla (tuo säilyy lähettäjällä "lähtevissä" kunnes vastaanottaja käy lukemassa...)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 14, 2016 19:13 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Nyt on venttiilivälykset, nokka-akselien laakeripukit ja jako tarkastettu. Kaikki oli ok. Paikalla oli apuna asiantuntevaa porukkaa joten uskosin tuon yläpään olevan kunnossa. Kasasin venttiilikannen ensin ja pyöritin konetta kampiakselista hetken ja sen jälkeen kiristimen lukitus paikalleen.

Kone käyntiin ja tuo mysteeri ääni kuului välillä mutta ei koko ajan. Apumiehet kuunteli ja totesivat että ei tule moottorin yläpäästä, joku jossain resonoi koneen tärinästä mutta ei saatu selkoa mikä ja missä.. Mutta ilmeisesti ei mitään vakavaa kun ohje oli että kovaa ajua vaan..:D

Pitää yrittää ens kerralla kuulostella tarkemmin vielä mutta eiköhän tuolla nyt uskalla ajella.

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 14, 2016 20:04 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Yksi äänilähde voi olla startin vapaakytkin. Jos sitä roottorissa pitävät kolme kuusiopulttia löystyvät, alkaa kone mekkaloida kaasua lisätessä ja löysätessä. Tuon äänen paikallistaminen on vaikeaa, kolahdus resonoi etenee kampuraa pitkin kytkimen kehälle asti.
Tuon vian saa selville avaamalla laturin koppa ja kokeilla liikkuuko startin vapaakytkin roottoriin nähden, ei saisi liikkua yhtään.
Jos on löysällä, silloin menee kierteet niistä pulteista ja ne pitää uusia ja kierrelukitteella kiinni.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 14, 2016 21:05 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Pidetään mielessä jos muuta syytä ei löydy. Muistelen kyllä että tuo roottori-kytkin paketti oli jämäkästi läjässä kun starttia laitoin paikalleen ja pyörittelin ratasta..

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 14, 2016 21:12 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Tarviiko muuten tuota laturin kopan irrotusta varten laskee öljyt koneesta?? Muistelen vaan että aika öljysiä oli nuo osat kun aikanaan purin konetta..

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 14, 2016 21:22 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei tarvi laskea öljyjä, riittää kun pitää pyörän keskituella. Sivutuelta avattuna tulee jonkun verran öljyä.
Jos startin vapaakytkin on irti roottorista, pitää roottori saada irti kampurasta ulosvetäjällä että pääsee niihin pultteihin käsiksi.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 19, 2016 19:52 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Tässäpä linkki videoon mistä ehkä saa jotain selvää miltä se ääni kuulostaa. Vähän tuolla hirvittää lähtee ajamaan... Aattelin vielä käyttää pakoputkiston irti ja laittaa uusiks paikalleen. Ainakin yks semmonen holkki pakoputken kiinnityksessä näky olevan huonosti paikallaan/irti, vaikka ei tuo ääni kyllä varmaan siitä johdu. Enemmän tuntus tulevan oikeelta puolelta.

https://youtu.be/jm1GB82673A

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 20, 2016 06:18 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Joko tarkistit vapaakytkimen ja roottorin liitoksen ?
Ääni kyllä kuullostaisi nokkaketjun toimintaan liittyvältä, mahtaako laahain olla poikki ?
Jos saisit jostain kokeilukäyttöön mekaanisen nokkaketjunkiristimen, voisi sillä kokeilla käynnin aikana kiristää ja löysatä ketjua hieman ja kuullostella tuon äänen mahdollista muuttumista.
Ääni muuttuu selvästi, kun kaasua löysätään.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 20, 2016 08:38 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
En oo sitä vapaakytkintä kattonu kun ei se ääni oikein tunnu sieltä tulevan. Ääni kuuluu nimenomaan voimakkaasti sillon kun kaasua löysää ja tietyllä kierrosalueella (olikohan reilu 3000rpm) kuuluu tasasella kaasulla hiljempaa koko ajan. Voihan perse.. Vieläköhän se käytättää sitten kannen auki. Joutuu varmaan tilaamaan Wisecolta uuden kansipahvin vai pystyykö vielä samalla tiivisteellä kasaamaan kun ei oo paljoo kerenny ajua tulemaan? Käytän vielä sen kiristimen irti ja lainaan kaverilta vaijerikameran jos sillä näkis vähän siitä kiritimen reiästä koneen sisälle..

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 20, 2016 11:06 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei pysty Wisecon pahvia avauksen jälkeen käyttämään, se "paistuu" molempiin pintoihin 20 minuutin ensilämmityksen aikana ja pinnoite repeää irroituksessa. Sen takia nokkakuilun kumi jää pois käytöstä blogin ja kannen välistä.
Kiristimen aukosta ei taida päästä muuta kuin sormella kokeilemaan kiristimen laahainta, liikkuuko se muuta kuin eteen ja taakse suunnassa. Mites muuten, laitoitko vanhat laahaimet takaisin paikalleen koneeseen ? Ne tahtovat kovettua ajan myötä kuumassa öljyssä.
Aikoinaan kun omasta kawasta meni vapaakytkimen pultit löysälle, ääni kuului jostain syystä paremmin koneen vastakkaiselta puolelta. Se ääni tuli aina kaasua löysätessä ja lisätessä. Laturinkopan vanha tiivari voi pitää avauksen jälkeenkin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 20, 2016 12:27 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Mulla oli kannentiiviste 2 osanen eli se kumitiivistekin piti laittaa. Laitoin vanhat laahaimet kun ne vaikutti hyväkuntosilta. Onkos siihen magneeton irrotukseen muuta keinoa kun semmonen ulosvetäjä? Mullahan ei semmosta tietenkään ole..

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 20, 2016 13:35 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Pelkkä löysän vapaakytkimen toteaminen ei vaadi muuta kuin laturinkopan irroituksen. Se liikkuu roottoriin nähden käsin jos on irti. Jos on irti niin sitten tarvii ulosvetäjän, se on pelkkä M 16 x 1,5 pultti, joka käy lukkopultin irroituksen jälkeen roottorin kierteisiin. Tuo koko on ainakin muissa Kawoissa roottorin kierre.
Stormilta varmaan löytyy.
https://www.storm-motor.fi/tyokalut/mot ... lkokierre/
Pulttipyssyllä saattaa lähteä ilman kiinnipitotyökalua.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 20, 2016 21:13 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
GPZ 1100 A mallissa taitaa olla 18 x 1,5 kokoinen roottorin ulosvetopultti.
Tuolla olisi monta kokoa samalla avaimella
https://www.storm-motor.fi/tyokalut/ulo ... losvetaja/

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 21, 2016 15:36 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Käyköhän muuten taka-akselin kierre tuohon ulosvetoon? Joissakin vanhemmissa Kawoissa ilmeisesti käy. Äkkiähän tuon kokeilee kuhan kerkee tallilla käymään..

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 21, 2016 19:18 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Vapaakytkin on jämäkästi kiinni, ei liiku yhtään. Alkaa vaikuttamaan pahasti siltä että jakoketjusta tulee se ääni jostain syystä. Ei tässä taida oikeen olla enää muuta mahollisuutta..:(

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 21, 2016 20:04 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuosta videopätkän äänen lähteestä tuli vielä yksi mahdollisuus mieleen. Jonkun juuriputken (jos on alkuperäiset tuplaputkilla) sisäputki on irronnut ja resonoisi koneen värinöistä. Kumivasaralla kopistelemalla kylmiä juuria vuorotellen voi hetken kokeilla onko vaikutusta jos samalla konetta käyttää.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 21, 2016 20:18 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Eli niitä alkukäyriäkö tarkotat?

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 22, 2016 14:58 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Huh. Olo on kohtuullisen huojentunut! Otin tänään putket irti ja kylläpä 4 pytyn alkukäyrän sisältä löyty irtonainen sisäosa. Kumma etten asentaessa huomannu.. Aika suurella todennäkösyydellä ääni on tullut siitä. Varmuuden saan kuhan keksin jonkun pika korjauspatentin tuohon putkeen ja laitan paikalleen.. Tuota on varmaan aika vaikee korjata mitenkään niin että kestäs pitempään?? Hankala paikka hitsata ja kestäskö tuo sittenkään..

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 52 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com