Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 16:48

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Syys 10, 2017 11:27 
Poissa

Liittynyt: Su Marras 30, 2008 20:53
Viestit: 92
Paikkakunta: Helsinki
Moi
minulla on Kawasaki Z1300 originaali huoltokirja, tavalliset työkalut ja kaveri joka on säädellyt autojen venttiilejä ja on muutenkin pätevä tekniikassa.

Onnistuuko homma itse, kun on huolellinen?

Mitä erityisiä työkaluja tarvitaan?
Jotain erityisiä varaosia?
Jotain muuta mitä kannattaa tehdä samalla, kyseessä 160 tkm ajettu 1982 Möhkö?


t Vesa

_________________
Terveisin Vesa
vesa1234@hotmail.com
Z1300 81 ja 82, GPZ 750 Turbo projekti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 10, 2017 14:54 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Säätöpalan vaihtoon tarvii kiilan ja lukituspalan. Säätöpalavalikoima olisi eduksi olla siinä vieressä jos ei halua joka palaa erikseen käydä muualta hakemassa.
Nokkakuiluun putoaa herkästi työkaluja, joten se tulisi tukkia työn ajaksi vaikka vaahtomuovin palalla.
Välysmittaa tarvitaan välyksen mittaamiseen ja digimallinen työntömitta taas säätöpalojen mittaamiseen.
Muuten pitäisi normityökaluilla lopusta selvitä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 10, 2017 19:17 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Säätöpalat kannattaa laittaa numeropuoli alaspäin ettei numerot kulu pois,ja samaten kannattaa kirjata ylös
minkä vahvuinen on missäkin paikassa,tulevaisuutta ajatellen voi joskus mennä vaihtamalla ei tarvi niin suurta säätöpala varastoa.

z1 sama säätöpala ja vanhassa yammussa myös.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 10, 2017 21:15 
Poissa

Liittynyt: Su Marras 30, 2008 20:53
Viestit: 92
Paikkakunta: Helsinki
Mistä tuollaisen säätöpalasetin parhaiten hankkii? Ei ole kiire, joten ebay käy kunhan tietää mitä hakea.

_________________
Terveisin Vesa
vesa1234@hotmail.com
Z1300 81 ja 82, GPZ 750 Turbo projekti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 11, 2017 01:02 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Äkkipäätä sanoisin ettei ehkä kannata hommata settiä ainakaan ennen kuin on avattu ja mitattu, koska paloja on periaatteessa paljon 2 mm...olisko 3,20, viiden sadasosan välein ja usein niitä ei lopulta tarvita kuin muutama hassu usein ohuemmasta päästä (kun muita voi usein kierrättää paikasta toiseen) ja joskus useampi tarvittava voi olla myös samaa kokoa. Settinä noiden yksittäishinta on toki paljon halvempi, mutta jos ei tarvitse ikinä suurinta osaa niistä, niin paketin hinta vs. omavaraisuus ja tietysti se että usein saa kerralla kuntoon.

Suomesta noudettuna jotkut MP-huollot suostuivat ainakin ennen palauttamalla vanhoja vaihtamaan niitä hieman edukkaammin, jotenkin muistan sellaisen hinnan kuin 5 € ehkä liittyy muuhun asiakassuhteeseenkin? Storm-motorilla on kohtuu edukkaita paloja, mutta ei mitään kokemusta laadusta. (Jollain on muuten myös puoli milliä isompi, olisiko ollut Suzukilla, eli ne ei käy)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 11, 2017 04:46 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Tutustu ensin mitä tarvit,katsotaan mitä kokoja löytyy,minulla taitaa satakunta kappaletta olla.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 11, 2017 16:35 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 527
Paikkakunta: Vantaa
Tuohon säätöhommaan paras jos saatavilla on alkuperäiset työkalut millä painaa kuppi alas ja se pidäke mikä tulee siihen kupin laitaan/ nokan väliin palanvaihtoajaksi, tarvikkeinakin kelpo avaimia kympillä setti, manuskassa ohje mihin reunaan pujoitellaan . alkuperäset vaimet melko harvinaisia eBayssakin , joskus nähnyt , satasen kuippeissa,aikoinaan, bmw:n k1 palat samaa kokoa myös ja halvemmat muistelen, magneetti hyvä olla apuna ja etua myös jos öljyt on vaikka huoneenlämpöset niin palat irtoaa mukawammin. ja tosiaan kandee merkata muistiin paksuudet , niin seuraavalla säätökerralla helpompi kierrättää paloja sisäsestikin jos tarvetta, niin säästyy turhilta ostoilta

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 12, 2017 02:39 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Millainen tuo alkuperäinen työkalu on?

Tarvikkeina noita saa ihan Suomestakin, esimerkiksi vaikka:
https://www.storm-motor.fi/en/tyokalut/ ... -kawasaki/
Ja jonkinnäköinen visualisointi miten sitä käytetään (jos tämä linkki toimii):
https://www.motionpro.com/motorcycle/ar ... __08-0019/

Joidenkin filosofian mukaan magneettia/magnetoituneita työkaluja ei suosita tuossa irroituksessa, koska voisivat magnetoida säätöpalan ja sitten se keräisi metallihiukkasia öljystä ja lisäisi nokkien kulumista - en tiedä onko mitään perää, mutta irtoaa ruuvarillakin ja pihdeillä/pinseteillä.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 12, 2017 18:17 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
oojala kirjoitti:
Millainen tuo alkuperäinen työkalu on?

Tarvikkeina noita saa ihan Suomestakin, esimerkiksi vaikka:
https://www.storm-motor.fi/en/tyokalut/ ... -kawasaki/
Ja jonkinnäköinen visualisointi miten sitä käytetään (jos tämä linkki toimii):
https://www.motionpro.com/motorcycle/ar ... __08-0019/

Joidenkin filosofian mukaan magneettia/magnetoituneita työkaluja ei suosita tuossa irroituksessa, koska voisivat magnetoida säätöpalan ja sitten se keräisi metallihiukkasia öljystä ja lisäisi nokkien kulumista - en tiedä onko mitään perää, mutta irtoaa ruuvarillakin ja pihdeillä/pinseteillä.

Mutta Kawan huoltomanuaalissa käsketään käyttämään nimenomaan magneettia - itse olen käyttänyt magneettia aina melkein 40 vuoden Kawauran ajan eikä moista magnetoitumista ole havaittu. Nyt tosin ei tarvitse enää vaihdella välipaloja, kun Larryssa on hydrauliset venanostajat.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 13, 2017 09:05 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Kun vielä muistaa pyöräyttää paininkupissa olevan loven näkösälle ennen kuin kiilaa työkalua kupin reunan ja nokan väliin niin siitä lovesta on helppo kammeta pala irti vaikkapa kapealla talttapäisellä meisselillä.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 13, 2017 15:30 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuo MotionPron venatyökalun kiilaosa on erinomainen työkalu palan irroitukseen kupista. Magneetin kera pysyy hyvin hyppysissä, eikä lipsu kohti tuhon kuilua.
Mulla oli joskus palasarjan mukana itsetehty magneetti. Prässäsin kärkisarjan magneettikärjestä itse magneetin ulos ja laitoin sen läpinäkyvän muoviletkun päälle osittain. Sillä mahtui kapeistakin paikoista noukkamaan palan, vaikka menisi kupista kampeamisen jälkeen nokan väärälle puolelle. Sekin työkalu katosi jonkun säätäjän toimesta kun annoin palasarjan työkaluineen lainaksi.
Lainassa paranee korkeintaan kirveen varsi.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 13, 2017 22:52 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Jim Goose kirjoitti:
...tuhon kuilua...

:mrgreen:

Kuinka voikin olla noilla(kin) epäsopivilla koloilla vetovoimaa. Jos pidettäisiin kisa kuka saa heitettyä nokkakuiluun shimmejä ja pirun hyvät palkinnot, ei varmaan kukaan saisi osumia. Mutta silloin kun se on lähes mahdoton ja vaatii silti pari kimmoketta, niin sinne se vaan menee...
:pytty:

Mr Murphyn kanssa on jonkun kerran tavattu, niin itse peittelen erilaisia mahdollisia (ja mahdottomia) kuiluja jos vaan voi, säästää kummasti hermoja ja kun siihen varautuu, niin eipä silloin mitään näpeistä lipeäkään.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 05, 2017 15:42 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 527
Paikkakunta: Vantaa
Tuossa linkissä näkyy alkuperäinen ja tarvike,
varaosanumero 57001-1035, nutipää painin on samannäköinen, vissiin sillekin joku numero
https://www.google.fi/imgres?imgurl=htt ... mrc&uact=8

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 27, 2017 19:46 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Tuollainen orkkis.


Liitteet:
IMG_20171127_191017 (Small).jpg
IMG_20171127_191017 (Small).jpg [ 39.74 KiB | Katsottu 11385 kertaa ]
IMG_20171127_191010 (Small).jpg
IMG_20171127_191010 (Small).jpg [ 52.26 KiB | Katsottu 11385 kertaa ]

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 29, 2018 10:56 
Poissa

Liittynyt: La Loka 21, 2017 16:46
Viestit: 17
Kumpaan suuntaa noilla välyksillä on taipumus möhkössä mennä? Eli pieneneekö vai suureneeko ajan kanssa? Omien kokemuksien mukaan es Kawan pitsikansissa välykset pienenee ja lopulta voi jäädä jopa kantamaan. Näissä välykset kannattaa säätää lähelle ylärajaa. Mites möhkössä? Kummalle rajalle kannattaa säätää?

_________________
Oli miten oli mutta näin on!

Sekakäyttäjä; KZ 1300 -79, GPZ 900 -85 (vaihteisto prakaa), ZX10 -88 (pressun alla 15v), Pemari (matkalehmä) ja portti K1 sekä pikku Honta


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 29, 2018 21:06 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyllä ne välykset tahtovat pienentyä kilometrien myötä. Toisissa konetyypeissä kestää välykset jopa 40000 km ilman muutoksia, toisissa tekee 3000 km jo tiukkaa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 01, 2018 11:01 
Poissa

Liittynyt: La Loka 21, 2017 16:46
Viestit: 17
Kun otin silmän käteen ja hiukan tutkailin rakennetta niin välykset eivät voi käytännössä kuin pienentyä. Meikäläisen möhkössä näytti imuventtiilin olevan säädön tarpeessa ja olipa yksi tainnut jo vähän kantaakkin. Joka tapauksessa säädin välykset lähelle ylärajaa.

_________________
Oli miten oli mutta näin on!

Sekakäyttäjä; KZ 1300 -79, GPZ 900 -85 (vaihteisto prakaa), ZX10 -88 (pressun alla 15v), Pemari (matkalehmä) ja portti K1 sekä pikku Honta


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com