Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 22:07

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Heinä 30, 2018 22:15 
Poissa

Liittynyt: Su Marras 30, 2008 20:53
Viestit: 92
Paikkakunta: Helsinki
Tänään ajelin kuumalla kelillä ja pääsin 110 km. Sitten sammui. Starttasi mutta ei lähtenyt käyntiin. 30 min odotus ja sitten lähti käyntiin.
40 km päästä uudestaan, nyt 1 tunnin odotus. Ja sitten taas lähti käyntiin ja pääsin 90 km kotiin.
Eli jokin kuumenee, mikähän se voi olla? 82 kaasari möhkö, 160 tkm ajettu.
Normaali Suomen kesä ei ole ollut ongelmia.

_________________
Terveisin Vesa
vesa1234@hotmail.com
Z1300 81 ja 82, GPZ 750 Turbo projekti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 31, 2018 06:34 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, Möhköistä en mitään tiedä, mutta aikoinaan "Pikkumöhkö" Z1100R Lime Green kärsi kai jonkin sortin tukoksesta tankinkorkin ilmareijän suhteen. Korkin avaus tai tankkaaminen auttoi. Tosin noin kauan ei tarvinnut odottaa. (Molemmat välikohtaukset tapahtuivat kesällä -99. Ensimmäinen kerta oli Ilves-meetingistä palatessa Heikki Mikkolan potaattikaupan kohdalla. Toinen Vimpyilyistä tullessa Linnatuulen paikkeilla. Mitään merkitystähän tähän Möhköongelmaan ei noilla tapahtumapaikoilla liene, kunhan nyt taas vain jaarittelen). Onko jäsen Hanscilla tehnyt sitä se, siitä ei ole varmuutta?

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 31, 2018 07:03 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 20:30
Viestit: 75
Paikkakunta: Sotkamo
Olen huomannut tuon tankki jutun myös, kun polttoaine menee alla puolen tankin, alkaa oireita tulemaan. Vaikka olen puhaltanut letkun ja tankin linjat ei tunnu vaikuttavan! Avaa väillä korkki, jotta saa korvaus ilmaa (otan myös vastaa hyviä vinkkejä, miten vaiva korjataan).
Pidä tankki täynnä ja hana varatankki puolella.

Miten puolien kunto, jos vanhat halkeillee, niin eipä tahdo kuumana käynnistyä.

Miten on hana? Onko sihti puhdas?

Onko polttoaine suodin? En ole löytänyt sellaista suodinta, josta nyky bensa menisi kaasari vehkeessä läpi.

Entä pickuppien kunto? Voi olla myös puolien johdoissa (ensiopiiri) kosketus häiriöitä.

t. ukki

_________________
Z1300 jo vuodesta 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 31, 2018 08:46 
Poissa

Liittynyt: Su Marras 30, 2008 20:53
Viestit: 92
Paikkakunta: Helsinki
Moi
kun sammui, avasin tankin ja siellä oli bensaa. On bensiinin suodatin jonka kanssa jo joitakin matkoja tehty ja se on aika uusi. Eli bensan suodatin ei ole tukossa. Ja jos bensan suodatin olisi tukossa, kait sitä olisi jotain muitakin oireita. Eikä bensansaanti oikein selitä miksi piti pitää 30-60 min jäähdytys tauko.

Eli sähköpuolelle taitaa mennä. Puolat on originaalit ja 36 vuotta vanhat. Puolathan on aika kuumassa paikassa Möhkössä. Voikohan niitä mitata mitenkään? Ongelma ilmenee kuumana joten mittauskin pitäisi tehdä kuumana?

_________________
Terveisin Vesa
vesa1234@hotmail.com
Z1300 81 ja 82, GPZ 750 Turbo projekti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 31, 2018 09:40 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Jos kertalaakista sammuu kesken ajon eikä hiivu niin kuin bensan loppuessa niin sähköpuolelle kattelisin. Puolat voi mitata mutta oudolta kuulostaa jos kaikki puolat samaan aikaan lopettaisi toiminnan eikä mopo kävisi edes esim. neljällä pytyllä (jos ei sitten sytkäboksissa ole kuumaan reagoiva virtakatkos). Jokin liitin hapettunut johdotuksissa? Liittimet kunnolla kiinni? Maadoitukset? Tai se edellisessä viestiketjussasi ollut sulakeropleema? Siihen liittyen sulakkeen johdotus? :eitieda:

Eipä silti etteikö tuossa tankki jutussakin perää olisi. Tosin mulla menee niin päin että kerää painetta tankkiin ja vinkuu pari tuntia sammuttamisen jälkeen kun puskee ilmaa korkin lukon kautta pois ja samalla tulee inhaa, tiukkaan tarttuvaa kellertävää jankkia korkin päälle. Korkin aukikäyttö helpottaa vaivan. Ilmareittiä kyllä olen yrittänyt putsailla mutta huonolla menestyksellä eli saattaa olla Möhköjen tankkien ilmastusvaivat jonkin sortin ominaisuus?

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 31, 2018 12:31 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 20:30
Viestit: 75
Paikkakunta: Sotkamo
Sitten on peli selvä! 36 vuottavanhat puolat. Otahan ne esille, niin huomaat miten ne ovat halki. Siinä vika.

Minulla oli jo 26 vuotta vanhana puolat halki, joten olet päässy 10 vuotta minua pitemmälle!!!

Katsoppa täältä:

viewtopic.php?f=16&t=6353

viewtopic.php?f=16&t=1794

ukki

_________________
Z1300 jo vuodesta 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 31, 2018 18:52 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 11, 2014 23:51
Viestit: 1
Paikkakunta: Harjunpää
Mulla oli bensaletkun välissä tarvikesuodatin. Teki aivan samaa aina kuumalla ilmalla. Hermot täysin rikki, kunnes heitin suodattimen pois. Kahteen vuoteen ei kertaakaan ole enää sammuillut. Putsari teki ilmalukon.

_________________
GPZ 900R


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 31, 2018 20:07 
Poissa

Liittynyt: Su Marras 30, 2008 20:53
Viestit: 92
Paikkakunta: Helsinki
Kiitos vinkeistä

ei ne minun puolat hyvältä näytä...

ja nämä vissiin hyvät "Accel Coil Kit - Kawasaki KZ1300 ZN1300 ZG1300 Voyager Ignition Coils"

eli kun nämä tilaa niin alkaa rokki soimaan uudella tavalla? Meneekö heittämällä paikoilleen?

https://www.ebay.com/itm/Accel-Coil-Kit ... m570.l1313

toi vissiin tekee 300 EUR posteineen + verot päälle

ne käy siis 1982 Möhkö?

_________________
Terveisin Vesa
vesa1234@hotmail.com
Z1300 81 ja 82, GPZ 750 Turbo projekti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 01, 2018 14:17 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
AV kirjoitti:
...aikoinaan "Pikkumöhkö" Z1100R Lime Green kärsi kai jonkin sortin tukoksesta tankinkorkin ilmareijän suhteen. Korkin avaus tai tankkaaminen auttoi. .... Onko jäsen Hanscilla tehnyt sitä se, siitä ei ole varmuutta?

Joo kyllä, tais olla puhettakin tästä joskus Ammoisina Aikoina? Siis että ei ole temppuillut se(KÄÄN) Lime Greenin Zoolandia-aikana. :manaa:

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 16, 2018 19:39 
Poissa

Liittynyt: Su Marras 30, 2008 20:53
Viestit: 92
Paikkakunta: Helsinki
Moi sain noi puolat "Accel Coil Kit - Kawasaki KZ1300 ZN1300 ZG1300 Voyager Ignition Coils" paikoilleen.

Oli aika haastava homma, koska puolat ovat mitoiltaan isommat kuin vanhat eikä tankin alla ole yhtään liikaa tilaa. Paketin mukana tulleet tulpan hatut eivät oikein sopineet Möhköön, piti hankkia toiset.

Tuntuu että starttaa paremmin. Oikeesti edut näkee kun on seissyt pitkään ja starttaa sitten. Ja nyt pitää odottaa uudestaan +30 asteen kelejä niin näkee oliko vanhat puolat syy siihen että sammui matkalla. Onpahan ainakin yksi asia korjattu.

_________________
Terveisin Vesa
vesa1234@hotmail.com
Z1300 81 ja 82, GPZ 750 Turbo projekti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 17, 2018 10:07 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
...muuten olen sitä mieltä, että painovoimaiseen polttoaineensyöttösysteemiin EI KUULU mitkään tarvikesuodattimet! :aatu:

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 18, 2018 22:52 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
hansci kirjoitti:
...muuten olen sitä mieltä, että painovoimaiseen polttoaineensyöttösysteemiin EI KUULU mitkään tarvikesuodattimet! :aatu:

:heppa:

Tankin sisällä on pilli jossa on verkko. Siinä on suodatinta tarpeeksi. Myös varatankki/pri toiminto tulee verkon läpi.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 19, 2018 08:34 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
juurikin näin!

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 19, 2018 17:30 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Alipaine hana (tai mikä vaan) on kahdella ruuvilla kiinni.

Keväällä huollon yhteydessä kannattaa tuo käikäle ottaa irti ja putsata hyvin.

On tankin alin kohta ja korkista menee väkisinkin vieraita esineitä kesän aikana sisään. Tuo alkaa takkuamaan kun roskat tiivistyy siihen hanan juureen.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com