Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Joulu 19, 2018 01:25

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: S1 -72 kunnostaminen
ViestiLähetetty: Ma Loka 22, 2018 20:50 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 14, 2016 19:01
Viestit: 6
Paikkakunta: Ii
Ruosteiset ruuvikierteet satulan pohjassa herättivät yllätyksekseni niin suurta kiinnostusta, että teen nyt kokonaan oman viestiketjun kunnosteluistani. Vähämpä näille foorumeille on tullut yleensäkään kirjoiteltua, enemmän olen lukumiehiä.

Lyhyesti kerrottuna minulla on kaksi ensimmäisen sarjan S1:stä. Muutama vuosi takaperin oli vielä ajatuksena kunnostella molemmat aihiot, toisesta olisi tullut valkoinen ja toisesta punainen. Kuitenkin toinen aihioista osoittautui melko kovia kokeneeksi, kun edellinen seppä oli sitä 'hieman' viilaillut sieltä täältä. Päätin sitten jättää kovia kokeneemman aihion varaosapyöräksi.

Kunnostelu Kawan kanssa on ollut verkkaista, aikataulupaineita ei ole. Ennen kuin Kawaa alan varsinaisesti pienimään, niin ensin palasiksi purettu piikkiluokan GS Suzuki pitäisi tallin lattialta kasailla. Suzukia oli tarkoitus hieman anturoida, mutta se ei varsinaisesti kuulu tähän aiheeseen. Kuitenkin hiljalleen myös Kawa etenee.

Kawa on tällä hetkellä käyntikuntoinen. Kaasuttimia piti hieman kunnostella, varaosiksi ostin käytetyn kaasutinsarjan Saksasta. Myös sytytysosat uusin ja staattorin kursin kasaan varaosapyörän avustuksella. Seuraavaksi olisi tarkoitus saada maalattuihin osiin tuoreempaa väriä pintaan, tarrasarja kirjahyllyssä jo odotteleekin. Ajatus oli tehdä pohjatyöt itse ja maalauttaa osat Posion maalarilla. Soittelin pari vuotta sitten kyseiselle maalarille, silloin hän ainakin homman lupasi hoitaa. Liekkö vielä maalailee?

Liitteenä vielä kuva laitteesta. Tällä hetkellä yleisilme on vielä melko karu. Tarkoitus olisi räjäyttää Kawa palasiksi kunhan osat lähtevät maalaukseen.


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Kawa syksyllä 2018
kawa.JPG
kawa.JPG [ 60.33 KiB | Katsottu 231 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: S1 -72 kunnostaminen
ViestiLähetetty: Ke Loka 24, 2018 09:42 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 899
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, jatka vain ja pidä meidät ajan tasalla. Ei tuo näytä ollenkaan toivottomalta värkiltä ja toisekseen, Triplejä ei tule nykyään liikoja maantiellä vastaan. Eikäpähän täälläkään näitä projektitarinoita turhan paljoa ole.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: S1 -72 kunnostaminen
ViestiLähetetty: Pe Loka 26, 2018 12:54 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 08:07
Viestit: 212
Paikkakunta: Helsinki
Joo kiitos näitä kunnostelutarinoita seuraa aina mielellään, ja tuo S1 on aikas mielenkiintoinen peli muutenkin.
Onnea osien metsästykseen,en tiedä miten tuohon malliin löytyy - H2:n joitakin osia, mm. pakoputkia saa jo uustuotantona mutta miten on näissä pienemmissä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: S1 -72 kunnostaminen
ViestiLähetetty: Pe Loka 26, 2018 15:08 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1002
Paikkakunta: Hesa
Ensimmäisen vuoden S1 on siinä mielessä kiitollinen peli, että sylinterien seinämissä on yllin kyllin porausvaraa eli siitä voi tehdä halutessaan kolmejapuolikkaan kokoisen. Aikoinaan tuli sellaista projektia sivusta seurattua ja onhan se sitten ihan eri peli kulultaan, suosittelen! Uudemmissa on jo ohuemmat seinämät.

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: S1 -72 kunnostaminen
ViestiLähetetty: Ke Marras 07, 2018 17:10 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 14, 2016 19:01
Viestit: 6
Paikkakunta: Ii
Käytämpä tätä ketjua, vaikka ei suoranaisesti S1:n kunnostukseen liitykään, vaan aiemmin mainitsemani Suzukiin, jonka kunnostelu on oma luku sinänsä. Olkoon tämä ns. toptip kunnostelijoille. Kuitenkin asiaan, eli Suzukissa on alumiinivaluvanteet, jotka olivat melko pinttyneet ja hapettuneet. Vapour blasting -tekniikalla putsailtuja osia on tullut ihasteltua jenkkifoorumeilta jo tovin aikaa. Kaverilla on painepesuriin liitettävä hiekkapuhallussuutin, jota sitten näihin alumiinivanteisiin toiveikkaina testattiin ajatuksella 'köyhän miehen vapour blasting'. Lopputulos oli hurjan hyvä, paljon parempi kuin uskalsi toivoakaan. Tätä tullaan varmasti käyttämään vielä S1:n kunnosteluissakin.

Tässä vielä liitteenä kuva 'ennen ja jälkeen'. Ylempi on putsattu etuvanne ja alempi on putsaamaton takavanne. Puhalletun pinnan laatu kestää tarkastelun myös ihan lähietäisyydeltä.


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Puhdas ja likainen vanne
vanteet.jpg
vanteet.jpg [ 252.27 KiB | Katsottu 114 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: S1 -72 kunnostaminen
ViestiLähetetty: To Marras 08, 2018 15:34 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 693
Paikkakunta: Helsinki
Hyvältä näyttää ainakin kuvassa. Tätähän täytyy itsekin kokeilla! KIITOS vinkistä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com