Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 11:21

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kawa Z1100 total blackout
ViestiLähetetty: Ti Heinä 16, 2019 16:43 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 04, 2018 14:13
Viestit: 10
Lähdimme CWB 19 rallin välipäivänä käymään Reposaaressa. Sinne oli kuitenkin kilometrin mittainen jono siltatyömaan takia. Käännyimme takaisin ja ajoimme Yyteriin ihmettelemään. Sitten takaisin rallipaikalle Merikarviaan jonne 50km. Kawakin piti tankata ja ihana vaimoni oli nälissään. Pysähdyimme Yyteriin TBlle
porsaanleikkeelle. Sitten matkaan, vaan ei Kawa pyörähtänytkään. Mikään valo ei palanut. Täysin mykkä kone.
No voi harmin paikka, tämä ei voi olla totta tokaisi vaimoni. Missä vika? Tarkistin sulakkeet ja akun, kaikki näytti olevan kunnossa, mutta pyörä pysyi mykkänä. Apuvirtaakin saimme kaapeleilla... tuloksetta. Tuli mieleeni, että jos tämä olisi tapahtunut rallipaikalle, niin apukin olisi ollut lähellä. No voi harmin paikka.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 17, 2019 06:14 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, ei päivää jottei harmia, ainakin Kawain ja Fordein kanssa varsin yleistä. Mutta pidä meidät ajan tasalla kunhan syy moiseen harmittavaan takaiskuun löytyy.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 17, 2019 15:32 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 04, 2018 14:13
Viestit: 10
Juu nääs, kun oli käynyt selväksi, että vika on satulan ja tangon välissä soitin Autoliittoon. Odotellessa kuulin kuuluisat sanat emäntäni suusta: Tällä pyörällä EN enää jne
Autopalvelumies kävi läpi ensiapuprotokollansa tuloksetta. Nuorimies kertoi auttaneeensa 1000 autoilijaa ja 5 motoristia. Kawa kyytiin ja kohti Radical motorsin pihaa. Sovittua vuokra-autoa ei näkynyt Porin lentokentän parkissa. Se oli varastettu. Saimme tilalle Nissanin pakun, ok. Siirsimme kaiken irtonaisen Kawa kaman pakun tavaratilaan. joka oli siivoamatta. Sitten kohti Merikarviaa ja maito kauppaan, kello oli jo viisi lauantaina. Elämysmatkailua parhaimmillaan, eikä nitroja tarvittu. Ralli jatkui tutussa porukassa.
Ajattelin,että Kawa z1100 pitää hakea viikolla kotiin kärryllä tarkempaan syyniin. Aikaa korjauseen on koko ensi talvi.Tietooni tuli radicalin viiden viikon huoltojono...
Tässä kohtaa haluan kiittää kaikkia asianosaisia ripeästä toiminnasta. Kiitos
Jatkuu...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 17, 2019 19:23 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 03, 2014 16:49
Viestit: 52
Paikkakunta: Lahti
Jos virtalukko 5 napainen missä urosliittimet niin täältä saat lukon ja tietysti siihen käyvän avaimen, siis jos virtalukossa vika???


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 18, 2019 16:06 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 04, 2018 14:13
Viestit: 10
Nyt on Kawa kotona. Tampereelta Radikal motorssiin on helppo ajaa:100km suoraan ja yksi käännös oikealle...Tua noin nii se Z1100 on tuotu Ruotsista ja museokatsastettu 2012. Olemme ajaneet sillä 2 veteraanirallia ja 5 CBW tä. yht 12tkm. Sitten korjaamaan pyörää. Ensteks otin esille Coituskynän ja kävin sulakerasian kimppuun. Sähkö kulkee , mutta kulkeeko sulakkeen läpi? Päältäkatsoen ehjät 30A pääsulake ja muut 10A. Päätin vaihtaa pääsulakkeen ja se oli.... jumankekka siinä se vika. Vika ei siis ollut Kawasakissa vaan sulakkeessa. Velimies kysyi (27FIM rallia), että hävettääkö, kun oli noin pienestä kiinni, sinua vanhaa ja kokenuttta motoristia. Sanoin, että EI nolota... mutta mulla oli pyörässä 5 varasulaketta mukana.
Merkkivalot syttyivät ja kawa lähti startista käyntiin. Kaikki ei siis ole miltä NÄYTTÄÄ, pitää mitata tai muuten varmistaa, että osa on kunnossa.
Mutta ei tässä vielä kaikki. Sitten alkoivat varsinaiset sulakkeenpolttajaiset 3 kpl. Porissa aukirevityt liittimet ja kiinnityspultit ja mutterit piti saada kiinni ja paikoilleen. ja varttikate kiinnikkeisiinsä kohdalleeen. Piti selvittää kaapeleiden kakofonia. Selvisi, että Parkkivalon johdot olivat menneet ristiin TBn pihalla käpistellessä ja nyt kotona paloivat sulakkeet. Lampunkannassa on uros sekä myös maa kannassa urosliitin. Ennenkuin tämä selvisi paloi 3 sulaketta.
Nyt on Z1100 kawa kunnossa ja testilenkki 45km ajettu. Ne orkkis sulakkeet on 25 mm pitkiä, eikä niitä myy kukaan. Ostin 32mm pitkiä tilalle.
Tuli siitä helvetillinen rumba yhden MARKAN sulakkeen takia. Jouduin vaivaamaan useita ihmisiä ja aiheutin kustannuksia. Ajoin sijaisautolla 360km ja omallakin 220km. Saa nähdä tuleeko Autoliitolta lasku, korvausraja on 500€. Majoitusta emme sieltä tarvinneet. Olenko tuottanut häpeää Kawa kerholle vetämällä ehjää pyörää kärryllä perässäni ? Tuleeko sanktioita? Lopuksi: Kawasaki ei ole Vikakasa...
Kiitos virtalukkotarjouksesta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 18, 2019 18:10 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Moro, laita suosiolla alkuperäisen sulakeboxin tilalle nökösulakeboxi. Nökösulakkeiden kontakti on paljon parempi. Niitä sai useista liikkeistä aikoinaan. Niissä oli sulakeille tulopohjassa lattaliittimillä, niin sai hyvät kontaktit ja jäi vielä varalähtöjä varten pari varalle.
Samalla laitoin aikoinaan omaan ST:seen valoille releet, niin säästyy virtalukon johdotuskin pienemmillä virroilla, eli kestää pitempään.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 20, 2019 07:51 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 04, 2018 14:13
Viestit: 10
Joo kyllä kävi mielessä toi modernisointi. Palaan tohon releeseen myöhemmin. Tuli mieleeni nuoruuteni päivät jolloin minulla oli ilo ajaa Lujaa Laatua Ladalla. Siinä oli niittaamalla koottu boxi, jossa vanhemmiten oli kontaktihäiriöitä. Virtalukko teki semmoisen tempun, että kun käänsi ratista vasemmalle auto sammui keskelle risteystä.
Kävin eilen Vehoniemen Automuseolla katsomassa Kawa Jarmon entisöimiä Z900 ja leskentekijä H750 pyöriä. Hienoja olivat.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 30, 2019 17:46 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Helmi 01, 2007 15:31
Viestit: 679
Paikkakunta: Kangasala
Hienoa kun sait Kawan toimimaan.. :jump: ja ei kun :moto:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com