Laitetaan tännekkin tämä:
Ilmausongelma johtuu yleensä siitä ettei letkussa oleva ilmakupla kerkiä poistumaan ilmausnippaan asti männän pumppausliikkeiden välillä, eli kupla palaa samaan paikkaan missä olikin, kun kahvan paine laskee.
Joko käyttää paineilmatoimista jarrunesteen vaihtajaa tai irroittaa jarrusatulat ja ripustaa ne säiliön yläpuolelle, jolloin kupla nousee ylöspäin ja on helpompi poistaa, kun on lähempänä ilmausnippaa jo valmiiksi.
ZZR mallissa irroittaminen taitaa katteen takia olla hankalaa, joten paineilmavehkeet kaveriksi.
Joskushan voi vanha säiliön mäntäkin tehdä tepposia vanhuuttaan, eikä sen kumi ole enää tarpeeksi elastinen, vaan falskaa takaisin säiliöön paineen alla. Jos siihen ei purku ja puhdistus auta, mäntä pitää uusia, jos sylinterin seinämät eivät ole liian syöpyneet. Vuosia vanhat jarrunesteet vetävät kosteutta itseensä ja se ruostuttaa metalliosia.
_________________ Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.
|