Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Kesä 16, 2024 08:53

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Helmi 13, 2013 14:02 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 15, 2006 22:49
Viestit: 31
Paikkakunta: Pohojammaa Laihia
Pyöräkuume iski ja ZRX-1200 kiinnostaisi. Vaan luin että näihin on vaihdeltu nokka-akseleita jo vähäisilläkin kilometreillä kun ovat ruvenneet kesimään. ZZR.ssä samaa vaivaa ollut myös. Nyt olis 35tkm ajettu peli tiedossa jota huollettu säännöllisesti. Ostaakko vai eikö ostaa??? Paljonko mahtaa nokka-akselit kustantaa jos ilmenee että vikaa olisi. Eihän tuota vikaa huomaa kun vasta esim. venttiilin säätämisen yhteydessä jos nyt ei varta vasten tutki. Tarkoitus ostaa pyörä jotakuinki loppuelämäksi ...isältä-pojalle :moto:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 13, 2013 16:31 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
No jos on mieleinen yksilö kiikarissa, niin eikun myyjän kanssa venakoppa ylös ja kurkkaus. Siis näi itse toimisin ja jos ei myyjälle käy niin epäilisin vahvasti nokkien kuntoa...

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 13, 2013 16:55 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Hyvä tekosyy laittaa virinokat alkuperäisten rupisten tilalle. :twisted:
Muzzys tai Web Cam

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 13, 2013 17:18 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 12:05
Viestit: 111
hunteri kirjoitti:
Eihän tuota vikaa huomaa kun vasta esim. venttiilin säätämisen yhteydessä jos nyt ei varta vasten tutki.


Lähinnä ongelman huomaa käyntiäänestä, josta tulee " roksuttava ". Ongelma voi pysyä kosmeettisena.

Suora lainaus lehdestä MP- Maailma. Metura- Motors Oy, Juha Lehmuskoski.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 13, 2013 17:39 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 15, 2006 22:49
Viestit: 31
Paikkakunta: Pohojammaa Laihia
Niin myyjä kun on huollattanut aina liikkeessä pyöränsä ja sanoikin että on sinne jotkut palat vaihdettu, eli tarkoitti mitä luultavimmin venan säätöpaloja. Kysyin että ovat varmaan venttiilit säätäneet huollossa ja laittaneet toiset säätöpalat mutta ei oikein tiennyt muuta sanoa että no niin kait sitten, ne osat ne varmaan sitten oli. Asian tuntevassa huollossa pitäisi kait tuollainen tulla ilmi. Käyntiäänestä jos moisen tunnistaa niin pitää olla varmaan aikamoinen fakiiri tai sitte nokat jo ihan entiset. Eli luulis että olisivat huollossa asiasta maininneet vaikka huoltajia on toki niin monensorttisia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 13, 2013 18:13 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 12:05
Viestit: 111
Kyllähän tuollainen vika tulee huollossa varmastikkin ilmi. Mainitsevatkin probleemasta ilomielin asiakkaalle, koska MP- huolloilla on taipumusta " kyniä " viimeisetkin sentin jyvät asiakkaalta poijjes.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 13, 2013 19:29 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 15, 2006 22:49
Viestit: 31
Paikkakunta: Pohojammaa Laihia
Niin joo. Paljonkos mahtais viri viri nokat kustantaa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 13, 2013 20:15 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
No tuskimpa myyjä mainitsee, vaikka huollossa olis jotain nokista löytääneetkin. Itellä rupee heti kellot soimaan, jos myyjä puhuu ympäripyöreitä ja muistaa huonosti :out:

Kaveri käytti viaberin Harrilla oman zzr tonnikakssatasen huollossa, ekassa huollossa havaittu alkavaa rupee nokissa, ei havaittavaa muutosta yhden säätövälin aikana. Kyllä osaava/tietävä paja mainitsee nokkien kunnon asiakkaalle tämän moottorityypin osalta....

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 15, 2013 18:14 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Kyllä 1200 Rexissä hyvinkin on pyörää pitemmäksikin aikaa. Esim. yhden n. 100 000km ajetun olen nähnyt luonnossa. Ja ei tunnu missään...

Parhaimman näköinen ja todellinen Retropyörä "of them all" (ainakin R-malli). Vääntävä moottori ei jätä kuskia kylmäksi. Mutkateillä nautiskelin männäkesänä sydämeni kyyllyydestä tästä pyörästä. Yllättävän ketterä painoonsa nähden. Perusmoottori lienee hyvinkin kestävä, kun huipputehoa on vähennetty ZZR:n kovemmista lukemista.



Paria "tyyppivikaa" tosiaan on kuiteskin joissain yksilöissä ilmennyt, ensinnäkin se nokkien pinnan irtoilu. Sitä on ollut eriasteista alkaen muutamasta 1-2mm irtoamasta yhdessä akselissa, toisessa ääripäässä on sitten rottajyrsinyt oikein reippaasti.
Ensinmainittu on lähinnä kosmeettinen haitta, ongelma alkaa vasta varsinaisesti siinä pisteessä kun tarpeeksi rosoinen nokka rupeaa syömään keinuvivun pintaa.
En osaa sanoa minä vuosina tätä on ilmennyt eniten tai vähiten, sen tiedän että kaikissa yksilöissä sitä ei kuitenkaan ilmene. Nokka-akselien apteekinhinta on nykyisin n. 700e kappale. Kuitenkin sen verran tyyris, että ei haittaisi vaikka niiden kunto olisi tiedossakin ostohetkellä. Takuuseenkin näitä lienee saatu menemään, ainakin ZZR-puolella.

Oma rexi on ok nokkien osalta, itse syksyllä tarkistin asian venttiilien säädön ohella. Asian tarkistaminen ei käy ihan käden käänteessä. Venttiilikoppa EI irtoa jos ei ensin päästä jäähdytysnesteitä pois ja irrota termostaatin koteloa ja KLEEN systeemikin tarvinnee irrotella (ainakin itse irroitin).....ei se nyt ihan tekemätön homma ole mutta myyjä tuskin siitä innostuu.

-Etujarrun "nypytystä" jarrutettaessa ilmennyt välillä ja tätä häikkää rekisteröin minäkin omassa vekottimessä.

-Startin/laturin ketju tai kiristin voi ottaa kytkinkehään kontaktia. Tämä on sentään helppo todeta. Aukaisee vaan oljyntäyttö korkin ja kurkkii lampun kanssa onko kytkimessä osumajälkeä. Tähän vaivaan löytyy jotain aftermarket käikälettä jolla vaiva helpottaa. Omassa ei tätä vaivaa.

.....nii ja sit se orkkis äänenvaimennin, aikamoinen jötkäle joka tuhoaa pakopuolen miehekkään ärjynnän olemattomaksi surinaksi. Tämän ongelman korjailin oikein mieluusti! :yesyes:

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 17, 2013 21:53 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 15, 2006 22:49
Viestit: 31
Paikkakunta: Pohojammaa Laihia
Ok. Kiitos vaan tiedoista. Ei viittisi merkkiäkään vaihtaa ja ZRX niin kovin kiinnostaisi. Pitää tua gpz vanhus jonnekkin kaupitella kun saa sen ensin pelittämään. Niin onko Zrx.ssä mitään erikoista huomioitavaa ostohetkellä. Koeajamaan kun ei oikein nyt pääse, eli joutuu kovasti luottamaan myyjään+dokumentteihin ja mutu tuntumaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 21, 2013 22:54 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 15, 2006 22:49
Viestit: 31
Paikkakunta: Pohojammaa Laihia
No niin , ZRX.stä on alustavasti kaupat sovittu. Pyörää en ole vielä nähnyt livenä mutta kuitit ja leimat löytyy joka huollosta ja kilsoja on 30 000. Oli ekoilla renkailla kaveri ajanut lähes 20 000 joka on mielestäni aika paljon. Eli aika siistissä ajossa on luultavasti ollut. Etujarrun sanoi hieman nypyttävän niin kun Tuoppikin jo kertoi. Nokka akselit maksaa huoltoliikkeen mukaan n.300e kpl. soitin laitetta huoltaneeseen puljuun. Sanoivat että jos olisi nokissa jotain ollut olisivat sen kyllä venoja säätäessä huomanneet.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 22, 2013 12:35 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
On tavallista nätimmin ajeltu, jos tosiaan on sen 20 000km päässyt ensiasennusnakeilla. Kyllä meikäläisen piti vaihtaa ne jo siinä 9000km hujakoilla...
Nokka-akselit kannattaa kyllä ehdottomasti tarvittaessa hankkia tuota kautta jos tosiaan 300e vaan....tuon 700e ilmoitti tampereen RM-Heino hinnaksi, kun viimeviikolla samalla muita asioita sinne hoidellessa kysyin sitäkin.

Itse olen taipuvainen uskomaan, että jos nokissa varsinkaan isompaa sanomista, niin se olisi todennäköisesti huollossa huomattu. Jos jakoavain ja ruuvari pysyy kädessä, niin omassa autotallissa se kopanavaus onnistuu kyllä. Jos siihen rupeat niin voin sitten antaa pari vinkkiäkin homman tiimoilta.

Jokatapauksessa onnittelut hankinnasta. Mukava yleisvekotin josta on moneen menoon. Itsekin varasin jo toukokuulle ratakeikan Alastarolle, kun ei tätä ole tullut vielä radalla koeponnistettua. Jos taasen tykkää poikkeilla vaikka jäämerellä harvaseviikko, niin sopii siihenkin hyvin. Varusteitahan saa vaikka kuinka tähän, laukkusarjaa ym...

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 25, 2013 20:55 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 15, 2006 22:49
Viestit: 31
Paikkakunta: Pohojammaa Laihia
Juu vielä täytynee kysellä että miten on? Jos äänimaailmaa haluaisi kohentaa ja laittaisi Yoshimuran RS-3 vaimentimen orginaali käyrästöön niin vaatiiko suutintalkoita vai meneeköhän ihan entisillä säädöillä ilman ongelmia? Katselin että olis jollakin ollut Devil slipari kaupan joka oli ollut zzr.ssä. Tiedä sitten kuinka kovat muutostyöt joutuisi tehdä että sopisi zrx.ään. Eli lopputulos taitaa olla että pitää vakiona :moto:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 26, 2013 13:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Näähän on ihan puhtaasti makuasioita ja tottahan ZetÄrÄx kulkee vakiopöntöllä siinä kuin muillakin.

Hyvin todennäköisesti zetorin pönttö ei ihan heittämällä istu rexiin.

Kyllä se seosten tarkistus olisi ihan suotavaa pöntönvaihdon jälkeen, vaikka usein niitä markkinoivat tahot toteavat että "no re-jetting needed".

Omasta kamppeesta ei ole vielä niitä seoksia Cobraan vaihdon jälkeen tarkistettu.
Ajossa ei mitään muutosta käyntiin ole huomannut, eikä poksu tai pärise sen enempää tai vähempää, tulppien väri ok.....nämä seikathan EI tietysti tarkoita etteikö seokset voisi olla pielessä. Tarkoitus olis tulevana suvena jossain pajalla käyttää tämän aiheen tiimoilta.

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 02, 2013 14:46 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 15, 2006 22:49
Viestit: 31
Paikkakunta: Pohojammaa Laihia
Do diin. Nyt moon sitte kahden Kawan loukus. Eli ZrX S malli muutti meille. On kyllä siisti peli. 30tkm ajettu ja vm-02. Olo on ku pikkupoijalla jouluna :jump:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 02, 2013 17:36 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 10:46
Viestit: 19
Paikkakunta: etelä-pohojanmaa,Jalasjärvi
Onnittelut Rexin johdosta!Nyt ei muuta kuin kesää odottelemaan!!!Mulla olisi muuten Kerkerin äänen koventaja,tai siis putkisto ylimääräisenä jos kiinnostaa.Se on just soodapuhallettuna ja muoveihin käärittyinä tallin nurkas joutilaana.
Ja kattos,soot kans pohojanmaalta p.....le!Nyt en oo enää ainuita rexi kuskia tääläpäin!

_________________
zxr 750l-93>zrx 1200r-06>>>>>>


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com