Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 16:24

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Tammi 19, 2007 13:00 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 09:09
Viestit: 13
Paikkakunta: Lohja
Keskustelin eilen kaverin kanssa, jolla oli ollut 1100 - 93-mallinen.

Kertoi hajottaneensa pari konetta. Väitti että moottorihaverit ovat yleisiä myös ZX-9-malleissa ?

Onko kyseessä huono tuuri vai onko todella niin että isoa Zetoria ei uskalla hankkia ?

_________________
Food, beer & mountainbiking...
ZZR1400


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 19, 2007 13:13 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
No mulla on omasta mennyt kerran tuo surullisenkuuluisa kolmospytyn kiertokangen laakeri, vuosimalli on -95. Kyllähän ko. asista on juttua netti pullollaan, että jotakin mätää tuossa ZX-koneperheen öljynkierron suunnittelussa on ollut.

Ratkaisin tuon koneongelman niin, että ostin romuksi ajetun -93:n, ja sain siitä koneen. Se kesti viime kesän ajelut mallikkaasti. Osia jäi paljon ylimääräiseksi, ja niitä myymällä oon jo omillani koko hommasta.

Ko. vauriota voi ehkäistä pitämällä AINA koneessa tarpeeksi öljyä, mieluummin hieman ylärajan yli. Ite teen nykyään niin, että annan seisoa keskituella noin vuorokauden, ja tarkistan öljynpinnan silloin, öljynpinta vajenee itekseen, kun seisoo pidemmän aikaa. Myös pitkään keuliminen lienee myrkkyä, koska silloin öljyä ei riitä kolmosen kiertokangelle.

Muuten pyörä on kyllä todella mainio ajettava, tehoa ja vääntöä on tarpeeksi, ja se tulee koneesta mukavasti pihalle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 19, 2007 17:38 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 13:23
Viestit: 302
Paikkakunta: Haukipudas
http://www.mrturbo.com/products/oilbp.html

mitähän tuohon kittiin kuuluu eli voisko "duu it joorself" tehdä saman niin ei tarvis lähettä öp:ta jenkkilään asti ja maksaa siitä yli 300 taalaa :?

_________________
Eliminators burn rubber!!!
ZL 900 -85, ZL 900 -86 2987ml on it
Buying a Harley is like paying 3000$ for a 13" black and white TV, then telling people with LED screens to get a "real" tv


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 20, 2007 01:23 
Poissa

Liittynyt: Pe Huhti 14, 2006 21:38
Viestit: 12
Paikkakunta: Herwanta
Tuossa on hyvä keskustelu aiheesta, tosin englanniksi.
Mutta siinä on aika kattavat kuvat ja jos tuntee koneistajan, niin silloin pitäisi päästä melko edullisesti.

http://www.gpz900r.org/gpz900r/showthread.php?t=88&page=7


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 21, 2007 10:52 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Paahtis kirjoitti:
Ko. vauriota voi ehkäistä pitämällä AINA koneessa tarpeeksi öljyä, mieluummin hieman ylärajan yli. Ite teen nykyään niin, että annan seisoa keskituella noin vuorokauden, ja tarkistan öljynpinnan silloin, öljynpinta vajenee itekseen, kun seisoo pidemmän aikaa. Myös pitkään keuliminen lienee myrkkyä, koska silloin öljyä ei riitä kolmosen kiertokangelle.

Niinpä, kuinkahan monta konetta on hajotettu ylettömällä keulimisella ja/tai huudattamisella rajoittajaa vasten :?:

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 21, 2007 11:22 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Liukulaakeroiduissa kampuroissa öljypatja on sama kuin laakeri. Jos tulee hetkenkään syöttöhäiriö öljynpaineessa katoaa laakerina toimiva öljypatja ja pinnat ovat metalli metallia vasten. Ottaen käytetyt kierrokset huomioon, on laakerivaurio enemmän kuin varma juttu. Pienistä vaurioista selviää laakeriluiskat vaihtamalla, isommissa menee sitten kampuran laakeripinnat ja oikein pahoissa lohkot uusiksi. Pieni laakerivaurio ilmenee pienenä naputuksena ja öljynpaineen laskulla.
Öljynpaineen merkkivalon lisäksi pitäisi olla öljytason vahti anturi valoineen noissa konetyypeissä, jotta pystyisi ennakoimaan öljypinnan tason laskusta johtuvat vauriot. Kun öljypaineen valo syttyy ajossa, on peli jo oikeastaan menetetty. Yli suositellun öljyn yläpinnan en pitäisi hyvänä, koska silloin kampura alkaa vatkaamaan öljyä vaahdoksi ja huohotin täyttyy öljystä ja kampikammion paineet nousevat ja paine tulee ulos heikoimmasta kohtaa eli jostain stefasta.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 21, 2007 15:48 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Merkitystä on myös öljypumpun sijainilla. Jos pumppu on kampuran alla, niin herkemmin imaisee tyhjää kuin jos se olisi keskemmällä öljypohjaa (kuten keskareissa). Tosiasia lienee kuitenkin, että mitään katupyörää ei ole suunniteltu jatkuvaan keulimiseen?

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 21, 2007 17:58 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Kompensoikohan toi mopolla keuliminen jotenkin tuota potenssin puutetta? Mulla kun ei ole minkäänlaisia haluja keulimiseen... :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 21, 2007 20:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Heinä 02, 2006 21:21
Viestit: 18
Raato kirjoitti:
Tosiasia lienee kuitenkin, että mitään katupyörää ei ole suunniteltu jatkuvaan keulimiseen?


Millä noi Plan Bee sun muut kikkailijat saa fillarit kestämään? Tekeekö ne niille jotain erityistä? Vai eikö asialla oo niin väliä? (luuis että vtuttaa jos kone morjenstaa kesken shown). Sukisukin GSX-R 600:ia ja H*ndan CBR-600:ia taisi niillä olla käytössä.

Kuivasumppuhan taitaisi helpottaa kovastikin tota voitelua hassuissa asennoissa, eikös Buellit käytä sitä voitelussaan?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 21, 2007 21:24 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 18:45
Viestit: 213
Paikkakunta: Jyväskylä
Tietääkseni laittavat vaan ölppää reilusti sisään!!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 22, 2007 09:50 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
jiikoo kirjoitti:
Kompensoikohan toi mopolla keuliminen jotenkin tuota potenssin puutetta? Mulla kun ei ole minkäänlaisia haluja keulimiseen... :twisted:

Nähtävästi :'' Kun ei haaroissa keuli, niin mopo sitten keulii...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 22, 2007 12:29 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
Tässä vielä lisää englanninkielistä juttua tuosta ZZR:n kolmosen öljynkierto-probleemista, tosin taitaa Westechilläkin olla oma lehmä ojassa, kun noita oil-bypass-kittejä rakentelee.

http://www.zx-12r.org/phpBB2/viewtopic.php?t=20518


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 22, 2007 13:38 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 19:25
Viestit: 78
Paikkakunta: Itä-suomi
PlanBeen pelejä oli juuri neljäkappaletta myynnissä. (Kawan 6r) ja niissä ainakin oli muunnettu öljynimuputken paikka, lisätty loiskelevyjä öljypohjaan sekä muunnettu koneen huohotus venttiilikoppaan... Siis nämä olivat moottoripuolen muunnoksia, eli eivät ole standardi kamaa.

En tiiä sitten noista hornettiloista ja muista rämpyttimistä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 22, 2007 19:09 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Raato kirjoitti:
jiikoo kirjoitti:
Kompensoikohan toi mopolla keuliminen jotenkin tuota potenssin puutetta? Mulla kun ei ole minkäänlaisia haluja keulimiseen... :twisted:

Nähtävästi :'' Kun ei haaroissa keuli, niin mopo sitten keulii...


No jaa... ihan uskottava väite...

Keuliminen toisinaan on muuten aika mukavaa. Se on mahtava tunne kun iso kone repii sellaisella voimalla että eturengas hyppää väkisinkin ilmaan. Ja siinä saa testata taitojaankin vähän enemmän kun vaikka jollain Maunulan reissulla.

Siis keulimimen missä tahansa, missä on muitakin, erityisesti jalankulkijoita, on ihan perseestä ja vähä-älyisyyden osoitus. Kai se on jotain egobuustausta. Mutta jossain hiljaisella pikkutiellä, sama kai se, tyhmää ja tarpeetonta, mutta niin on koko moottoripyöräilykin.

Keulimista pitää välttää samoissa paikoissa kuin yletöntä kaahaamistakin, eli liikenteessä ja asutusalueella. Jonossa paahtaminen hullua kyytiä on monesti kaikille paljon riskimpää kuin pikku keulasut silloin tällöin.
En mikään pomperi ole ja en keuli usein, mutta.. jotain suhteellisuutta...

Vielä pitää jaaritella; sitten on komean näköistä kun jotkut jotka oikeasti osaa, keulii pyörillään - lähinnä esim. näytöksissä, plan bee ja vastaavat. Se hallinnan taito on komeaa katseltavaa. Ihailen. Mutta keulivat pellet liikenteessä eri juttu. Se vaatii harkintaa, niinkuin isotehoiset kaksipyöräiset yleensäkin.

xxx

Niin asiaan, ei varmaan zzr-pohjaiset koneet, kuin mitkään muutkaan ole pitkäkestoiseen keulintoon tehty.. ehkä jotkut valmistajat ovat ottaneet ko. asian paremmin huomioon kuin toiset. Esim. pumpun imu pohjan takaosasta jne. Tuossa Paahtiksen linkissä oli maininta, että heitot valmistustoleransseissa voisivat vaikuttaa myös:

Lainaa:
We've talked with hundreds of ZX11 owners that have tens of thousands of miles on their bikes. We have to believe that since there are so many totally stock engines with many thousands of miles on them, ridden by riders who are totally abusive to their equipment, that if the engine is manufactured at or near its proposed design tolerances the stock oiling system is adequate. When the tolerances are off a little (remember that at some point all it takes is one more straw to break the camel's back) the #3 rod is very susceptible to an oil related failure.


Tuskin isoa hätää että kohdalle sattuu normaalikäytössä. Itse käyttäisin kunnon synteettistä öljyä liukulaakerikoneessa. Ei mitään delvakkeja ;D Siis ns. nykyaikaisen sukupelven koneessa, vesijäähyt ym..

Edittiä: Tää näyttää synkältä, liekkö aiheellista. Voi olla ko. laitteita myyvän tahon puolueellista puhetta...


Lainaa:
Over the past year we have been seeing an alarming amount of 1997 and later ZX11s with oil related engine failures. Our educated guess as to why these failures are starting to show up has to do with engine wear. As an engine begins to wear, all clearances increase. Apparently the ZX11 oiling system (even with Kawasaki's attempts to 'help' the situation) is marginal, period. So....although we aren't looking to scare owners of late models....it appears as if the oil by pass mod should be done to all ZX11s regardless of manufacturing date.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 22, 2007 21:22 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
niko kirjoitti:
Tuskin isoa hätää että kohdalle sattuu normaalikäytössä. Itse käyttäisin kunnon synteettistä öljyä liukulaakerikoneessa. Ei mitään delvakkeja ;D Siis ns. nykyaikaisen sukupelven koneessa, vesijäähyt ym..

Jokohan päästään taas vakioväittelyyn öljyistä :P Tuli muuten mieleeni, että miten ihmeessä se delvakki toimii niin hyvin dieselmyllyissä pitkillä vaihtoväleillä, kun pintapaineetkin ovat aikomoiset 8)

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 22, 2007 22:38 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 13:23
Viestit: 302
Paikkakunta: Haukipudas
juu kyllä mua alko ny niin kauhiasti vaivaamaan että pitää käyttää kaikista 3sta öljypohjat ja 3:n laakerikaulat auki :''

_________________
Eliminators burn rubber!!!
ZL 900 -85, ZL 900 -86 2987ml on it
Buying a Harley is like paying 3000$ for a 13" black and white TV, then telling people with LED screens to get a "real" tv


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 23, 2007 01:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 15, 2006 23:59
Viestit: 59
Paikkakunta: Kirkkonummi
Keuliminen on kivaa,viimekesältä 480€ sakkoo :wink:

Ps. kyllä mulla silti seisoo...

_________________
"Lähtökohtaisesti Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi inhoavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan."


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 23, 2007 09:48 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Een jaksa öljyasiaan otaa enää kantaa, on ne hyviä kaikki nykyisin...

Kummastelin että miten ne liukulaakerikoneet voi kuitenkin olla niin kestäviä. Eihän esim. startissa ole öljypainetta riittävästi, silti liukulaakerikoneet kestää sen mitä muutkin. Esim. autot taitaa valtaosa olla liukulaakereilla. Eikä niiden koneet tunnu särkyvän ikinä kylmästarteista jne. huolimatta. Niin, jos on vaan huollot kunnossa – ja – hyvät öljyt!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 23, 2007 11:11 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
niko kirjoitti:
Een jaksa öljyasiaan otaa enää kantaa, on ne hyviä kaikki nykyisin...

Kummastelin että miten ne liukulaakerikoneet voi kuitenkin olla niin kestäviä. Eihän esim. startissa ole öljypainetta riittävästi, silti liukulaakerikoneet kestää sen mitä muutkin. Esim. autot taitaa valtaosa olla liukulaakereilla. Eikä niiden koneet tunnu särkyvän ikinä kylmästarteista jne. huolimatta. Niin, jos on vaan huollot kunnossa – ja – hyvät öljyt!

Sanopa muuta :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com