Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ma Kesä 17, 2024 13:19

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Elo 31, 2007 18:40 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
sasse, jos tommosta aattelis matkalehmäksi ja veturiksi. onko ne venttiilit niin surkeat tai ne seetit, että painuvat joka viikko kanteen ja kansiremontti kerran kuussa olisi normi kulutusosahuoltoa vastaava tapahtuma tollasella?

ois siinä plussapuolina:

1. keppiveto
2. iso tuuliklasi
3. kohtuullisesti tehoa, vanhemmissa 110 hv, uudemmissa 98 tai 92 hv.
4. iso pensatankki
5. väljä istuma-asento
6. kuusi vaihdetta
7. pieni kulutus uskoakseni
8. nyt ostettaessa jopa edullinen hinta kun mobilessa myyään 990 eurolla halvinta.
9. alle 250 kg kuivapaino
10. nestejäähdytys

miinuksina sitten:

1. liian bemumainen ulkonäkö
2. homosohvamainen ulkoasu
3. katu-uskottavuuden puute
4. kaasarit
5. mahdolliset venaongelmat
6. mitä muuta?

sanokaa te jotka tiiätte tuosta tekniikasta enemmän tai muuta juttua?

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 31, 2007 22:15 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:30
Viestit: 495
Paikkakunta: Kajaani, KZ650F3
Minä siitä tekniikasta mittään älyä, mutta muuta juttua sitten :devil:
Hyviä ja huonoja, plussia ja miinuksia, on kawabatan listalla. Vaikken ite ole puolesta enkä vastaan, vaan pikemminkin vastoinpäin, niin yhen tuttavan - pitkän linjan motoristin - valinta on ollu jo toistamisseen GTR. Hällä on tapana vaihtaa pyörää harvemmin ku kymmenen vuojen välein ja nyt on jo toinen GTR menossa. Sitä ennen oli Y****a, josta kuulemma puuttu yks pytty. Ja siitäkös me aikanaan muistettiiin häntä muistuttaa. Kyllä se GTR oiva kawaraanin weturiksi olisi perävalotakkuuvarmasti. Eppäilemättömästi jopa.

_________________
klassikokawoja ei vahingoitettu tätä viestiä kirjoitettaessa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 01, 2007 13:20 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
lisää lisää, jotakin kertokaa. joo, onhan siinä puolensa veturina varmasti ja arvelisin geterin olevan erittäinkin hyvä yksistään matkapyöränä ja jostain olen antanut itseni ymmärtää, että olisi ulkonäköään paljon parempi ajettavakin, jopa aavistuksen sporttinen tai sen sorttinen.

muttei sillä egoa saa kohotettua, eikä grillinkulmilla kovin korkeita pisteitä koskaan kerätä. ehkä en semmoisia kaipaakaan enää kun ikääkin jo jonkin verran kertynyt ja kokemuksia kaikenlaisia. tuon tusinakawa-kärry-yhdistelmän kanssa olen saanut huomiota jopa etten sanoisi liikaakin, niin tauoilla saa tauotta olla vastailemassa suunnilleen samoihin kysymyksiin aina ja aina vaan. ujolle ei tuo hökötys oikein sovi. liekö geteri sitten vähentämässä kiinnostusta moiseen huomion kertymiseen, mikäli semmosen laittaisin joskus. ehkei paljoakaan.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 01, 2007 13:58 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 775
Paikkakunta: Vihtu
Sen mitä olen pikkusen vanhalla kasari-GTRllä ajanut, niin jätti hyvin Kawamaisen vaikutelman; pieni kardaanihissi, hallintalaitteet käteentuntuvia ja jämeriä, ajoasento rennon pysty ja koneen rähinäkin mukavasti kuului suojaavan katteen takana. Venaremppaa oli tehnyt kamu n. 30tkm välein ja ajettu oli koneella pitkästi toistasataatuhatta.
Varmasti ajelee semmosella pitkät matkat väsymättä Kawasinfoniaa kuunnellen, yksin tai kaksin.

Ja ulkonäköönhän voipi aina vaikuttaa, mutta senhän taitaa Kawabata jo tietääkin..
8)

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 01, 2007 14:34 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 13:44
Viestit: 115
Paikkakunta: Billnäs
Omassani ne venat painui kanteen 90tkm:n kohdalla.
Ja sitä edelsi silloin turhan pitkä säätämätön kausi.

Pyörä on tosiaan (ikäkaudellaan) huomattavasti sporttisempi kun ulkonäkö
antaa ymmärtää.
Ja äänet hyvin Kawamaiset kun antaa hanaa.
Se ison tankin mahdollistama toimintasäde antaa sellaisen oman vapaudentunteen ajellessa.
Ajo-asentoa pystyi mukavasti muuttelemaan vanhemmissa malleissa
joissa ei ollut niin muotoiltu satula. Eikä ajo-asento ole liian pysty.
Ajossa on menemisen meininki.
Kate antaa hyvän suojan ja on lämmin kylmällä/kuuma helteellä.
Alkuperäistä korkeampaa pleksiä ei kannata juuri laittaa.
Tärinöitä välittyi kyllä kahvoihin tietyillä kierroksilla jos kaasarit ei olleet aivan synkassa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 01, 2007 16:17 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
no niin, kiitos jimjak ja mr. saki, tulihan sieltä kokemuksia esiin. niin ja jukrakin aiemmin kertoili.

siis venaremppa tullee todennäköisesti tutuksi tuollaisen kanssa. muuten ominaisuudet voisivat olla melko lähellä sellaisia kuin itselleni haluan.

ulkonäköön voi tosiaan vaikuttaa melko radikaalistikin, kuten kokemuksesta tiedän ja jimjak mainitsikin. esim. kärpiö ja vähän tuo sirkiökin kärryineen edustavat sellaista soveltavaa surrealismia, rottapyöräisyyttä ja pragmaattista hedonismia alkukantaisuudellisessa ilmiasussa tänä kaupallisuuden ja valmiille tuotteistamiselle opeteltujen ja opetettujen lähiönuorisoiden keppanain, sekä pullamössöjen aikakaudella, saatikka internet ja mp3 ja niin edelleen kausiin tottuneille teinituuninkituroille ja -teroille.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: gtr- tosi matkapyörä
ViestiLähetetty: Ma Syys 03, 2007 22:27 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 12, 2007 16:18
Viestit: 21
Paikkakunta: Tuusula
Ompahan tullut moisella laitteella ajeltu viimeiset 18-vuotta.
Silloin kun lähdetään AJAMAAN matkaa niin GTR on poikaa.
Bensaa mahtuu mukaan 28 litraa ja toimintasäde on kohtuullinen
440 ja varatankille 2-3l jäljellä. Sama melkein mitä nopeutta ajat, kulutus on 5-6l satkulla.Venu homma on ollut vanhemmissa GTR:ssä
ongelma johonkin vuoteen -90 asti. -91 ei näytä ongelmaa olevan
ainakaan vielä.Mittarissa on 87 tuhatta ja kaikki on siinä. Konehan on ruuvisäätöinen joten helppo tarkistaa. itse olen säätänyt myllyn 5 tuhannen välein , samoin kun olen vaihtanut suodattimen ja öljyt.
Mielestäni kannatta käyttää 20W50 öljyä niin kone ei raksuta niin kovasti. Mielestäni GTR on parhaimiillaan kylmillä keleillä, kate suojaa mukavasti ja kone painaa lämpöä jaloille. Mulla ajokausi vasta alkaa tosissaan näin syksyllä kun on mukava pyörä viileässä ajella. GTR:LLÄ ei kyllä viitsi 25-30 asteen helteessä ainakaan stadissa ajella. Jalat kärventyy kun flekti työntää lämmöt jaloille. GTR on järkivalinta jos etsit tosimiehen matkapyörää Kawasta. Nyttenhän näitä vanhempia pyöriä saa jo ihan pilkkahinnalla 3-4 tuhatta egua kun vie pois. :) :) :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2007 21:13 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
gtr-91, voi jestas kun kuulostaa tai luetuttaa just semmoselta millasen mä haluun. tankissa riittää tilavuutta, kulutus on kohtuullinen, kate suojaa kylmillä ja on kuuma helteellä, no silloin on muutenkin kuuma, ettei se nakunakaan niin herkkua ole ajaa liian helteessä kaupungissa. tänä kesänä mun kohalle osui vain muutama hellepäivä, lomareissullakin satoi varmaan jokapäivänä kuukauden aikana, paitsi niinä kahtena hellepäivänä jotka osuivat lappiin kohdalle. että kyllä keppiveto ois niin huoleton tollasella suomen suven keskimääräisellä kelillä, mikä lienee +13C, pilvistä, tuulista ja sateista. yöllä sitten +6C, pilvistä, vielä sateisempaa, pimeää ja liukasta.

kattelin riva moton-sivuilta räjäytyskuvia myös gtr1000 eli jenkkilän kielellä kawa concours tai ZG1000 ja sitähän on isossa maailmass rapakon takana edelleen kaiketi myynnissä uutena! ainakin varaosasivusto löytyy vuosimallista 1986 aina vuosimalliin 2006 saakka eli kunnioitettavat 21 vuotta on mokomaa matkakampetta jo tehty ja myyty ainakin. tietysti gtr1000 esiteltiin jo 1985 vuoden puolella ensikertaa eli mielestäni alkaa olla jo melkoinen classikko-kawasaki omassa sarjassaan sekin.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 05, 2007 23:15 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
hallooo, onko valllooo? eekäku, miten sen parhaiten saisi, jos semmoseen saksanpyörään päätyisin, rekka-auton kyytiin saksasta ja milleen sen saisi edullisimmin fjänljändiän maaperälle? onko se kuljetusliike heikki seppänen paras? mitä sannoo ne jokka on roudauttanu tuolta lapinpolttajien mailta jotain roinaa tänne uinuvaan periferiaan? oon alustavasti tiedustelly yhtä getaria toistaseksi sieltä ja tuntuis tulevan edukkaimmaksi just tolleen. suomesta jos ostaa, niin heti on enemmän hintaa ja vähemmän valikoimaa, gtr ei ole ollu koskaan mikään volyymimalli eli sitä on myyty vähäisiä kappalemääriä per vuosi suomessa. kyseisen lafkan diileri tosin lupaili avustaa kuljetusten järjestämisessäkin, hinnasta ei vain ollu vielä puhetta eikä tietoa.

meinaan oon nyt tosissaan kuumana tommoseen homosohovaan ihan heteropohojalta kumminkin. hehiö. keppiä tarvii saaha. shaatana keppiä perseen alle, persiö.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Tarkkana tuonnissa
ViestiLähetetty: To Syys 06, 2007 12:24 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 12, 2007 16:18
Viestit: 21
Paikkakunta: Tuusula
Kun roudaat pyörän Saksasta, niin pidä se kuljetus homma omassa
hanskassa. Eli Sinä itse valitset kuljettajan, joka on Sinun edustaja.
Väärinkäytöksen riski pienenee oleellisesti. J a kannattaa muuten tuoda
uudempi GTR Saksasta joku 2000 tai tuoreempi. GTRsStä on nyt kolme tyyppimallia eka sarja muistaaksen vuoteen 98 asti ja seuraava mallisarja jossa on paljon muutoksia edelliseen ja nyt tämä uusi.
Ja onhan Suomessa noita lafkoja, jotka toimittavat pyörän Saksasta.
Riski pienenee oleellisesti- jos et maksa pyörää etukäteen, ja jos maksat laita rahat sellaiselle tilille, josta ne saa vain Snä ja kauppias yhdessä. Kun pyörä on suomessa ja on mitä on luvattu kauppias saa rahat. Ei muuta sitten kun keppiä vaan sinne. Niin ne seksuaaliset vähemmistötkin tuumasivat: parempi keppi siellä kun ketjut. :D :D :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 06, 2007 13:09 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 795
Paikkakunta: Helsinki
Kawabataaaa

Mun Policen toi Hollannista firma nimeltä Galaxy Trans puh. esim. 0400 670 505. Ainakin minä sain hyvän palvelun ja tavaran sovitusti Suomeen enkä ollut itse mukana eli toivat myös tarvittavat paperit. Kuskaa säännöllisesti autoja Esim. Saksasta (kiitos muuten vinkistä VOGONILLE).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 09, 2007 13:13 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
kiitos vinkeistä edellä kirjoittaneille. mikähän se on semmoinen tili, mihkä rahat voi tallettaa odottamaan, että myyjäkin olisi valmis lähettämään pyörän? voiko semmosen avata suomessa?

tämä olisi nyt semmonen matalanbudjetin pyörähinku, tämänkertainen gtr, siksi se sijoittuisi mallisarjan alkupäähän ja olisi ns. venttiilikawa, paljon ajettu ja rujo. vero olisi edukkaammasta päästä.

mietin, että käyneekö kuinka hankalasti tuommosen gtr:n alakertaan zzr1100;n yläkerta mäntineen? isku on sama 58mm, poraus zetorissa 76mm eli +2mm getarin vastaavaan verrattuna. s´moisella modauksella saisi kenties tehoa vielä lisää paljonkin ja vähentäisi venttiiliongelmia todennäköisesti mainitussa alkupään mallisessa. kaasarit zetorissa ovat 40 mm ja gtr 32 mm. zetorissa palasäätöiset, helpot säätää, venat.

kuljetusvinkit ovat aina tervetulleita.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 09, 2007 16:07 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
olis tämmönen puolirottamainen ikäloppu budjettikawa nyt eholla. nauraa saa vapaasti, hehiö. katteet on jo valmiiksi ruvella, ei tarvi pelätä pieniä naarmuja. kuolaa, kuolaa, lurpsio.

muoks. homma pantu hyllylle toistaiseksi toimitila-ahdistuksen ja varallisuuden kohtaanto-ongelmien vuoksi.

muuttohässäkkääki menossa ja seli seli yms yms.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Viimeksi muokannut kawabata päivämäärä Ti Syys 18, 2007 00:18, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 09, 2007 16:31 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Eipä ole kyllä hinnan kiroissa, alkaa olemaan hinta/laatu kohdallaan. Rapialla tonnilla ei Suomesta saa juuri edes käyntikunnotonta projektia alleen. Hae ihmeessä pois, tuonhan rahan siitä saisi täältä sellaisenaankin, kulujenkin kera.
Tuostahan tuo Kärpiöityy sopivasti parissa kesässä- :wink:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 09, 2007 16:41 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuota GTR:n sivua seuraamalla alareunaan klikkaa Z 1000 merkkiä, sieltä pompsahtaa -77 tonninen esille, hieman päivitetty ja siisti kytkinkoppaa ja yyberhienoa lisämittaria lukuunottamatta, hintakin pompsahtaa 5ke paremmalle puolelle. On noi sentään Suomessa halvempia..

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 09, 2007 18:19 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
joo, Goose on oikeassa. rapialla tonnilla saa suomesta vain vanhan jaawan, jonka kunto on arvoitus. kawan saisi vain ns. raatona. tuo millemoton helmut koitti tyrkätä mulle kans tota z1000 kawaa, mutta se on kaukana budjetin ulkopuolella, vaikka muuten olisikin ok peli, ja kun haen halpaa keppiä, niin tommonen tai just tämä gtr olisi mulle se budjettiprojekti.

ja siihenkin tuli heti nuita viriajatuksia, josko siihen lykkäis zetorin yläkerran eli vintin. oisko kuskilla vintti pimeenä sitten, ellei jo ole ennemminkin. hehilö.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 09, 2007 18:23 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 13:44
Viestit: 115
Paikkakunta: Billnäs
Juu eipä tuossa juuri mitään häviä vaikka sitten olisikin kulumaa odotettua enemmän.
Ja kyllä ne venttiilit kestää jos seetejä ei ole pilalle korjattu.
Jännää että tuossa on nuo molemmat katteen sailytyslokeron kannet neppareilla, -87 lähtien kansi oli lukittavaa mallia, Suomenmalleissa ainakin.
Nuo peilinkiinnikkeet tuppaa löystymään tärinässä, siksi lie tuossakin nuo suojakumit auki kun aina pitää kiristellä.
Tuossa kannattaa sitten käyttää alkuperäistä rengaskokoa edessä, vakauteen vaikuttaa se.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 09, 2007 21:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Niinku Mr Saki kiinnitti huomiota tuohon GTR:n vuosimalliin, niin miksiköhän myyjä esittelee tuon Z1000:kin ikäniinku se olis -87-mallinen.
Toisaalta, eihän k€:n hintaan vuosimallilla ole paljon merkitystä ja eikös noi GTR:t olekin tosi pitkään olleet aika saman näköisiä.

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 09, 2007 21:37 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Korjaan korjaan...
Siellä myyjän etusivulla onkin mainittu Z1000 (1978) mutta -77:han toi on, niinku Goose tuolla aikasemmin jo mainitsikin. Etujarrusatulat ja pensahanahan on niinku -77:ssa, mutta jarrunestesäiliö olis -78:a.
Mun miälestäni kans toi tonninen on melkeen pari tonnia ylihintainen, miten sitten pitääkään hinnoitella tekniset parannukset/tuunaukset näin wanhassa pyörässä, jos niillä ei ole mitään tekemistä alkuperäisen kanssa.
No se riippuu ostajasta, hakeeks museointiprojektia tai käyttöpyörää.

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com