Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Kesä 16, 2024 09:32

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Elo 11, 2012 13:56 
Poissa

Liittynyt: Su Marras 30, 2008 20:53
Viestit: 92
Paikkakunta: Helsinki
79 möhkö, startti sanoo klik. Vika ei ole startin releessa, koitin sitä toisessä möhkössä. tappokatkaisija pelaa ja varmaan starttinappula koska kerran yrittää.

Voiko starttimoottori vaan väsähtää äkisti? kerran meni starttimoottori, mutta se vaan hiipui ja hiipui. Tähän asti se pelasi normaalisti.

Manuaali puhuu tankin allaolevista starter lockoutista ja starter switchistä. Onko niitä kellään mennyt?

ideoita? vanhan möhkön sähköjen tutkimen on aika haastavaa.

_________________
Terveisin Vesa
vesa1234@hotmail.com
Z1300 81 ja 82, GPZ 750 Turbo projekti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 11, 2012 16:03 
Poissa

Liittynyt: Su Marras 30, 2008 20:53
Viestit: 92
Paikkakunta: Helsinki
Jatkoin rassailua ja toi starttinappula alkoi mietyttämään.
Jos se on rikki, uuttahan ei mistään saa, onkohan joku tehnyt uuden starttinapin?
Sehän voi olla vaikka virtalukon lähellä tangossa. Samalla varmaan tappokatkaisija pitänee vetään sen lähelle.

Jos tarvii tehdä uuden napit, onko se vaan muutaman johdon yhdistämistä?

_________________
Terveisin Vesa
vesa1234@hotmail.com
Z1300 81 ja 82, GPZ 750 Turbo projekti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 11, 2012 19:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Pyöriikö kone?
Ettei vaan kaasarit ole tulvineet ja 1 pytty täynnä bensaa....

näinkin on näät joskus käynyt, ja viisaat veikkoset koitti väkisin hinaamalla käyntiin...
-no juu, pyörähtihän se kyllä mutta ihan pikkusen meni kampiakselia, lohkoa, kiertokankea ym. vaihtoon!

Akku tietenkin on täynnä ja kaapelit hyvin kiinni, myös maakaapeli.
No jospa startista on hiilet loppu?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 11, 2012 19:47 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Ekaksi tuli mieleen akun kunto, oltava varmaankin liki 13 V ja tosiaan akkukaapelit tiukasti kiinni eikä hapettuneet.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 11, 2012 20:23 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Mitäs jos rykäiset startin irti ja kokeilet pyörittää sitä akulla suoraan niin ei ole muut sähkörojut tilannetta sotkemassa... Eikä käy kuten Kwaakku tuossa kuvaili... Pikkasen vaivaahan tuo vaatii mutta saattaa lopulta olla halvempaa.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 12, 2012 10:48 
Poissa

Liittynyt: Su Marras 30, 2008 20:53
Viestit: 92
Paikkakunta: Helsinki
Moi kone ei pyöri olleenkaan, startin releesta kuuluu klik. Startin rele ei ole rikki, kokeilin sitä toisessä möhkössä, joka starttasi normaalisti. Otin myös akun toisesta möhköstä, eli vika ei ole akussa. Akun kaapeleita hinkkasin myös. Eli varmaan sitten kokeilen ottaa starttimoottorin irti ja pöyrittää suoraan akusta sitä.

Kiitos vinkeistä! Jos tulee muita ajatuksia kuin strattimoottori, otetaan vastaan niitä.

_________________
Terveisin Vesa
vesa1234@hotmail.com
Z1300 81 ja 82, GPZ 750 Turbo projekti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 12, 2012 20:23 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Kokeile nyt pyöriikö se moottori ennenkuin rassaat starttia enempää.
Laitat ison vaihteen päälle ja työnnät niin näet, ei ole mikään ihme että hana vuotaa ja kaasarit laskee läpi bensat.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 13, 2012 13:30 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kwaakku kirjoitti:
Kokeile nyt pyöriikö se moottori ennenkuin rassaat starttia enempää.
Laitat ison vaihteen päälle ja työnnät niin näet, ei ole mikään ihme että hana vuotaa ja kaasarit laskee läpi bensat.

Ja tietenkin tulpat irti ensin. Oireet kuulostaa kyllä kovasti siltä, että joko starttimoottori on lähtenyt ennenaikaiselle eläkkeelle tai pytty / pytyt täynnä bensaa. Missään tapauksessa ei kannata pyörittää konetta väkisin tulppien ollessa kiinni!

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 13, 2012 20:15 
Poissa

Liittynyt: Su Marras 30, 2008 20:53
Viestit: 92
Paikkakunta: Helsinki
Moi
ratkaisu oli yksinkertainen kun sen löysi. Otin startin irti ja koitin sitä akusta suoraan, se pelasi. Aloin ruuvaamaan starttia takaisin paikoilleen ja sitten se paksu kaapeli, mikä menee sinne startin pohjan meni rikki kiinnityksestä. Oli varmaan ollut jo huono liitos.

Varmistin vielä ottamalla kaapelin tyngästä virran strattiin ja pöyri hyvin. Ei kuulunut enää klik startin releestä.

ELI kaapelivika. Tulipahan pyörä tutuksi kun purki ja kasasi sitä.

_________________
Terveisin Vesa
vesa1234@hotmail.com
Z1300 81 ja 82, GPZ 750 Turbo projekti


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com