Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Touko 15, 2024 13:03

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Touko 01, 2013 11:11 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Olen aiemminkin kysellyt tällä foorumilla Möhkön kytkimen kolinan syytä tyhjäkäynnillä. Eilen öljyä lisätessäni kokeilin öljyntäyttöaukosta kykimen vapaata liikettä akselinsa ympäri. Aika pirun paljon on klappia. Kattokaapa oheinen klippi ja kommentoikaa. Mistä tuon klapin saa pois? Kytkimen vaimenninkumit on vaihdettu noin vuosi sitten. Voiko tuo klappi johtua jotenkin löystyneestä ensiöveroketjusta? Onko siinä minkäänlaista kiristintä? Kuvien perusteella ei ole. Tuntuu, ettei se varmasti ole noin paljoa ainakaan uutena heilunut... Vai?

https://docs.google.com/file/d/0B06yw794pnZiWnZxTFBmRGEyek0/edit?usp=sharing


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 02, 2013 08:51 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Ei aukea klippi ainakaan mun laitteilla, kertoo että käyttöoikeus pitäisi hommata... Mutta noin muuten veikkaisin että klappia tulee ainakin sekä ensiö- että toisioketjujen venymisistä. Ja tosiaan, kiristimiä ei ketjuille ole joten ainoa keino ketjuklappien vähentämiseen on niitten vaihto uusiin. Valitettavasti en osaa sanoa mitään itse kolinasta.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 02, 2013 10:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Jollei koskaan ole ensiö- ja toisioketjuja vaihdettu niin taatusti ovat venyneet yli sallittujen mittojen---> vaihtoon.
-aiheuttaa ainakin A1/A2- malleissa myös sen että ajoitukset heittää jos venähtäneet......

Ja samalla kun kone on levällään niin ainakin nokkaketju + sytkänajoitusketju(A1/A2), (liuku)laakerit ja kiertokankien pultit (ovat kertakäyttöiset) vaihtoon

Noiden (ensiö/toisioketjujen) venymät muistaakseni pystyi mittaamaan kun irroittaa öljypohjan, (ei ole tähän hätään kirjaa käsillä)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 04, 2013 11:43 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Eikö muillakaan näy tuo klippi?

Kyllä Kawan myllyn avaus ja ketjujen ja muiden hilppeiden vaihto saa nyt jäädä hamaan tulevaisuuteen. Koliskoon..
Ja kyllähän tuo kolina vaimenee, kun painaa kytkimen pohjaan. On vaan vähän ärsyttävä "ominaisuus". :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 29, 2013 20:40 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 15, 2008 09:26
Viestit: 47
Paikkakunta: Lahti
Ajattelin vaihtaa kytkinlevyt talvella ruiskumöhköön, kun mielestäni ei pelitä ihan niinkuin pitäisi. Kannattaako vaihtaa samalla jotain muuta, esim jouset?

_________________
-82, -83 Ja -86 möhköt


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 29, 2013 22:56 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
moro jos ottaa kytkin kopan auki niin eikös :hammer: :hammer: sen voi todeta kattomalla kun sitä akselia tuijottelee samalla kytkinpakettia kääntelee ja katselee liikkuuko se jos ei liiku kumit paskana jos liikkuu ketju löysällä . tää taitaa kuulua perjantaiparlamenttin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 30, 2013 11:13 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1708
Paikkakunta: hyvinge
finjerry kirjoitti:
Eikö muillakaan näy tuo klippi?...

Näkyy hyvin ja selvästi. :pcknock:

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 30, 2013 12:11 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Ville... Kuvailetko vähän, mikä kytkimen toiminnassa on epänormaalia? Kiinnostaisi tietää tarkemmin..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 07, 2013 23:08 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 15, 2008 09:26
Viestit: 47
Paikkakunta: Lahti
Hommasin tuossa syksyllä projektimöhkön joka oli ilmeisesti seissyt pitkään. Kun kokeilin ajaa sillä, kytkin ei toiminut, kokeilin kiristää vaijeriakin mutta ei auttanut. Laitoin sitten työntämällä käyntiin, ajoin vähän matkaa ja kytkin alkoi toimimaan. Eli varmaankin käytön puutetta?

Ajattelin kuitenkin että jos ne levyt vaihtaisin (paitsi jos te kokeneemmat konkarit olette sitä mieltä ettei se kannata) kun muutenkin talven aikana pitää pyörää fiksailla ensikesän koitoksia varten.

_________________
-82, -83 Ja -86 möhköt


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 08, 2013 00:16 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Moi, Itselläni oli sama juttu. Vaihdoin uudet mineraaliöljyt, (moottoripyöräkäyttöön tarkoitetut). Jonkin ajan kuluttua ( Alle tunnin käyttö), kytkimen laahaaminen loppui. -- Itse en ainakaan tekisi vielä mitään. Projektipyörässä, kun on muutakin rahareikää.
Tämä nyt vain minun mielipiteenäni. Muut voivat olla eri mieltä.

Laitappa mulle privaviesti, niin annan sulle korjaamokäsikirjani Photobox-linkin, josta löydät mm. ohjeet kytkimen säätämiseen.. Ym.ym.ym Täällä en sitä saa julkisesti kuulemma jakaa.. :(


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 08, 2013 17:49 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Ville Lahtinen kirjoitti:
Hommasin tuossa syksyllä projektimöhkön joka oli ilmeisesti seissyt pitkään. Kun kokeilin ajaa sillä, kytkin ei toiminut, kokeilin kiristää vaijeriakin mutta ei auttanut. Laitoin sitten työntämällä käyntiin, ajoin vähän matkaa ja kytkin alkoi toimimaan. Eli varmaankin käytön puutetta?

Ajattelin kuitenkin että jos ne levyt vaihtaisin (paitsi jos te kokeneemmat konkarit olette sitä mieltä ettei se kannata) kun muutenkin talven aikana pitää pyörää fiksailla ensikesän koitoksia varten.


Pura kytkin atomeiksi, puhdista levyt esim. bräkleenillä ja kasaa runsaan mööttöriöljyn kanssa.
Ei niitä levyjä tarvitte vaihtaa jollei massalevyt ole loppuun kuluneet tai teräslevyt kuumentuneet kieroiksi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 08, 2013 18:44 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 15, 2008 09:26
Viestit: 47
Paikkakunta: Lahti
Ok, kiitos vinkeistä. Täytyy talvella vähän aukoa konetta ja tutkia miltä ne levyt näyttää.

_________________
-82, -83 Ja -86 möhköt


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com