Löysin viimeinkin vapaapäivän ja kävin Kawan kimppuun. Paikalleen solahti 6 Sigman suutinsatsi että heilahti (pl. kaasarien kumien jumppa, ovat yhtä notkeita kuin hapankorppu). Lähti käyntiin kuin ajatus ja pöydällä synkatut kaasaritkin olivat varsin tikissä - ainoana haittana mölykillerin joutui laittamaan putken päähän naapurin pahan silmän jälkeen. Vapaan merkkivalo heräsi 50 km jälkeen, kaikkia vikoja ei kannata aina korjata vaan ne korjaantuvat.
Työlistalle jäi pysyvämmän pakoputken kiinnityksen väkästeleminen. Jokin parempi soviteholkki tarttisi väsästä, kun väliputken sisämitta on 58mm mutta kollektorin noin 50mm. Sliparin hiilikuitukiinnikekin tuhoutui viime syksyn kepityksissä täysin huonosta soviteholkista johtuen, väliputki irtosi alkukäyrästä ja loppupää jäi hakkaamaan asfalttiin kiinnikkeestä roikkuen. Etulokaria pitäisi vähän kursia kasaan ABS-muovin ja asetyleenin liuoksella, kun GPZ:n lokari istuu vähän huonosti ZX-10:n kiinnitysrautoihin ja on siksi haljennut. Delvaccia odottaa 20l pänikkä, josta Massikka tosin jo etuotto-oikeudellaan hörppäsi 8 litraa. Niin, ja Zetorista pöllitty takaiskari ei ole parhaissa mahdollisissa säädöissä, ja mysteerikeulassa on jotkut ZX-10:n mittaa lyhemmät heavydutyjouset nailoniholkeilla ryyditettyinä, varsinainen köyhän miehen Öhlinssi. Näissä olisi säätämistä mutta meno on vähintään jämäkkää, munuaisistakin sen tuntee.
Kyllä sai hävetä tai hymyillä kun huoltikselle karautti samaan aikaan viimeisen päälle puleerattu modernimpi ysikawa. Itse totesin ennen koeajolenkkiä, että jos pölyn pitää lähteä, niin kyllä se kahdella markalla lähtee, tai saa olla. Osa sai olla. Ulkonäkö vastasi tätä, kuten kuskinkin ulkonäkö.
Parasta pitkään aikaan oli, kun kuuli nokkaketjun tutun rallatuksen. Mietin kotimatkalla, mitä tuoreessa Mobilisti 2000-lehdessä GPZ900R:stä kirjoitettiin. En kyennyt samaistumaan pätkäänkään. Laitoin asian sivuun ja kävin miettimään asfalttipaikkauksia ja sitä, että kumit ovat jo aika lituskaksi kuluneet. Täytyisi ehkä yrittää uskaltautua tänä vuonna lotjalla radalle, niin kuluisivat kumitkin parempaan profiiliin. Pitääkö nyt vanhaan hankkia Supercorsat, että uskaltaa kallistaa kyynerpää kipinöiden. Mieleeni tuli 5 vuotta sitten Kemoran ratapäivällä kansipahvin rikkonut mukavan miehen Zetori, jota kovasti vanhana ja varmasti hajoavana silloin pidettiin. Paljonkohan omalla ikälopulla saisi aikaan pahennusta, kun kävisi liemet pullauttamassa vaikka tuohon Alastarolle. En tosin mahdu enää Dainesen nahkoihini, sitä se perhe-elämä teettää, hyvinvointivatsaa, kulunkia ja vapaa-ajan puutetta.
Mutta on tämä Kawailu vaan hieno harrastus.
_________________ ZZR1400 '09 BlackGPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, ymsZL 1000 '87 Liki vakio ja liki rumaEx Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88 Rock on rajaton riemu!
|