Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 09:44

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Marras 17, 2007 11:12 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Mainosten mukaan käsitellään Kawasakia jenkkimarkkinoilla:
Jim, Sunnuntai 18.11.-07 15:30-16:00
Moottoripyörien maailma

Kawasaki-moottoripyörät. Jaksossa käsitellään Kawasaki-pyörien kehitystä Amerikan markkinoilla.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 18, 2007 15:55 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Joo ihan lepposasti tehty juttu. Tuli sekin selväksi, että ketjuvetoisilla ajavilla on kirppuja :''
Ja Kawan vanhoja ennätyksiä on vielläkin voimassa :shock:

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 18, 2007 17:10 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Mulla meni eka 15 minsaa ohi, mutta tuossa jälkiosiossa mainittiin Z1 mallin 160000 kilsan takuusta, mahtoikohan jenkeissä niillä olla moinen.
Olikohan se ennätys joku -73 Z1 Kawalla tehdyistä 52 ennätyksestä?

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 18, 2007 18:43 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
Ihan kiva kun telkusta ylipäänsä tulee tänäpäivänä myös moottoripyöriin liittyviä ohjelmia mutta omasta näkökulmasta olisi tietysti toivonut hieman enemmin sitä historian siipien havinaa.

Nythän lähinnä keskityttiin nykyaikaan ja siinäkin kovasti cruiseri painotteisesti edeten mutta Amerikka on Amerikka ja siellä koko ideologia sykkii V2:sen tahtiin ajateltiin me täällä peräpohjolassa sitten mitä tahansa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 18, 2007 21:29 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Toihan oli uusinta kesältä? Taitaa olla vielä tallessakin digiboksin levyllä...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 18, 2007 21:47 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
jiikoo kirjoitti:
Toihan oli uusinta kesältä? Taitaa olla vielä tallessakin digiboksin levyllä...

Yks Jimitön kyselee voisiko ohjelman polttaa levykkeelle tai imuttaa jostain.. :?

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 19, 2007 06:35 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
coistinen kirjoitti:
Yks Jimitön kyselee...

Jos/kun ostat sen digidigin, niin sunstakin tulee Jimillinen. Se ei oo maksullinen kanava - taidat sä sen tietääkin,
eikä se tieto nyt auta tämän ohjelman suhteen, jossei se pätkä tule taas joskus uusintana.

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 19, 2007 07:59 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
coistinen kirjoitti:
Yks Jimitön kyselee voisiko ohjelman polttaa levykkeelle tai imuttaa jostain.. :?


Boksi on sitä mallia ettei kamaa saa ulos millään muulla kuin töllöstä katsomalla eli ei usb- eikä nettireikää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 19, 2007 10:41 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
Jim Goose kirjoitti:
Mulla meni eka 15 minsaa ohi, mutta tuossa jälkiosiossa mainittiin Z1 mallin 160000 kilsan takuusta, mahtoikohan jenkeissä niillä olla moinen.
Olikohan se ennätys joku -73 Z1 Kawalla tehdyistä 52 ennätyksestä?


saattaapi hyvinkin olla tuo 100tml takuu :) jos muistaa huoltaa.ni eihän se tielle jätä. takuuhan ei tietenkään koske "kulutusosia" ja mikäs siellä muu kuluisi vielä noihin maileihin mennessä jotta matka loppuisi 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 19, 2007 18:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
jiikoo kirjoitti:
coistinen kirjoitti:
Yks Jimitön kyselee voisiko ohjelman polttaa levykkeelle tai imuttaa jostain.. :?


Boksi on sitä mallia ettei kamaa saa ulos millään muulla kuin töllöstä katsomalla eli ei usb- eikä nettireikää.


Entä jos saman aikaisesti laittaa vhs:än nauhoittamaan. :roll:

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 20, 2007 09:12 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Kaikista tallentavista boxeista voi tallentaa DVD:lle tai VHS:älle scart-liitännän kautta. Laita tallentava laite ottamaan vastaan materiaalia boxiin liitetystä scartista, laita boxi toistamaan haluttua tallennetta ja vastaanottava tallennin tallentamaan.

Vastaavasti kaikista ei-tallentavistakin voi tallentaa, mutta silloin boxin täytyy olla kytketty päälle tallennettavalle kanavalle.

USB:n tms kautta digitaalisena tallennus on aika, tuota, mielenkiintoinen toimenpide... Normaalit PC- tai Macsoftat ei edes tunnista digiboxien tallentamaa formaattia.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2007 13:09 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 12:31
Viestit: 616
Paikkakunta: Eura
Vhs nuhurini ei ainakaanota digiboksista mitään näytettetävää talteen,oon perkules asian kanssa remunnu.ei auta. :'' :'' :'' :''

_________________
Kawasnaakeli sen olla pitäääää!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2007 14:17 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
rasanen kirjoitti:
Vhs nuhurini ei ainakaanota digiboksista mitään näytettetävää talteen,oon perkules asian kanssa remunnu.ei auta. :'' :'' :'' :''


Jos se veehooässä yleensä toimii se ottaa kyllä sieltäkin nauhalle. Kun nauhoitat astetat nauhoitettavaksi kanavaksi oikean sisäänmenon ei mitään "kanavaa" esim "3nen" vaan esim "AV2" tai "Scart2" sen mukaan mihin boxi on liitetty. Joissain nauhureissa voi vielä olla mahdollista asettaa liitäntä sisään- tai ulospäin toimivaksi ja tässä tapauksessa sen pitää olla sisäänpäin toimiva.

Mutta totta on, että nykyään ainoa järkevä keino tallentaa on kovalevyllinen boxi tai jos asuu antenniverkossa voi käyttää myös tallentavia DVD-soittimia, joista jotkut ovat varustettuja myös kovalevyllä.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2007 16:19 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 792
Paikkakunta: Helsinki
coistinen kirjoitti:
jiikoo kirjoitti:
Toihan oli uusinta kesältä? Taitaa olla vielä tallessakin digiboksin levyllä...

Yks Jimitön kyselee voisiko ohjelman polttaa levykkeelle tai imuttaa jostain.. :?


Mulla taitaa olla tämä digiboxilla, voi puuttua alusta 2 minuuttia ja voin muuttaa sen muotoon jota DVD soitin ja tietokone ymmärtää jos tarvitset. Ilmoittele jos haluat niin koetan imuroin sen koneelle ja muutan formaatin sopivaksi. Näin tämän joskus aiemmin ja painotus tosiaankin oli V2:lla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2007 20:25 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 12:31
Viestit: 616
Paikkakunta: Eura
Tässäpä ohje jota noudatin: :''
1. kytke yksi scart-kaapeli tv.n scart liitimestä videoiden tv sacrt-liitimeen.
2.kytke toinen scart-kaapeli videoiden av2 -scart-liitimestä digisovittimen tv-scart-liitimeen.
3.Kytke kolmas scart-kaapeli dvd-soittimen scart-liitimestä television toiseen schart-paikkaan(tv:ssä 2 Schart paikaa)tai digisovittimen aux-schart-liitimeen(tv:ssä 1 schart-paikka).
4. Kytke seinäpistorasiasta tuleva antennijohto digisovittimen antenna in-liitäntään jaedelleen antenna out-liitännästä toinen antennijohto videon antenna-in liitäntään.
kytke video antenna out-liitännästä kolmas antennijohto tv:n antenniliitimeen
5.kytke laiteesiin virta,
Pitäs toimia vaan mulla ei.. koitakaapas poijaat :? :? :? :shock:

_________________
Kawasnaakeli sen olla pitäääää!


Viimeksi muokannut rasanen päivämäärä To Marras 22, 2007 12:18, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2007 22:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
;D Tuskin muistan aikaa, kun jotakin telkkumerkkiä mainostettiin lauseella:
:D "Ääni tulee heti ja kuva melkein heti" :D
Mulla on kyllä ihan kunnollinen Topfield digidigi, mutta tulee melkeen 60-luvun putkitelkkari mieleen,
kun kestää ja kestää, ennenku telkku on katselukunnossa.
No ei mulla mihinkään kiire ole mutta kyllä tämä digidigi-touhu ottaa mua pattiin.
Tässä keskustelussa olevia juttujakin lukee niin :'' :'' :''
Mun tyttärellä on digidigi ja semmonen Filipipsin Kompi matka-TV-VHS-yhdistelmä, jolla on onneks yhtä helppo nauhottaa, kun ennenkin :P Pitää varmaan säästää se, kun nurkat on täynnä vanhoja nauhoja.
Taitaa muuten semmosia Digi-TV-DVD-yhdistelmiäkin jo kaupasta saada.

PS... Pitäiskös meitin perustaa CASACF = Classic ASA Club Finland :roll: :?:

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 09:03 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
rasanen kirjoitti:
Tässäpä ohje jota noudatin: :''
1. kytke yksi scart-kaapeli tv.n scart liitimestä videoiden tv sacrt-liitimeen.
2.kytke toinen scart-kaapeli videoiden av2 -scart-liitimestä digisovittimen tv-scart-liitimeen.
3.Kytke kolmas scart-kaapeli dvd-soittimen scart-liitimestä television toiseen schart-paikkaan(tv:ssä 2 Schart paikaa)tai digisovittimen aux-schart-liitimeen(tv:ssä 1 schart-paikka).
4. Kytke seinäpistorasiasta tuleva antennijohto digisovittimen antenna in-liitäntään jaedelleen antenna out-liitännästä toinen antennijohto videon antenna-in liitäntään.
kytke video antenna out-liitännästä kolmas antennijohto tv:n antenniliitimeen
5.kytke laiteesiin virta,
Pitäs tomia vaan mulla ei.. koitakaapas poijaat :? :? :? :shock:


1) Eli kun katselet digilähetyksiä (antenni- vai kaapeliverkko?) päällä on myös video? Vai syöttääkö se signaalin läpi myös valmiustilassa? Lähinnä mielenkiinnosta kyselen kun on aika erikoinen kytkentä.

2) Yksi hassulta kuulostava vaan ihan tosi tapauksista opittu vinkki: KÄÄNNÄ boxin ja videon välillä oleva scartti TOISINPÄIN eli boxissa kiinni oleva pää videoihin ja videossa kiinni oleva pää boxiin. Jotkut scartit eivät ole ns. täyskytkettyjä ja eivät ohjaa vastaanottavaa laitetta. Kokeile, saattaa tepsiä.

3) Kun yrität tallentaa, aseta video tallentamaan oikeaa lähdettä eli sitä LIITÄNTÄÄ missä boxi on kiinni. Ei kanavaa tms. Huomioi myös, että boxin tulee olla päällä ja asetettuna sille kanavalle, mitä haluat tallentaa.

Tämmöttiä tuli miälee noin ekaks.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 09:23 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
laaksonenster kirjoitti:
;D Tuskin muistan aikaa, kun jotakin telkkumerkkiä mainostettiin lauseella:
:D "Ääni tulee heti ja kuva melkein heti" :D
Mulla on kyllä ihan kunnollinen Topfield digidigi, mutta tulee melkeen 60-luvun putkitelkkari mieleen,
kun kestää ja kestää, ennenku telkku on katselukunnossa.
No ei mulla mihinkään kiire ole mutta kyllä tämä digidigi-touhu ottaa mua pattiin.
Tässä keskustelussa olevia juttujakin lukee niin :'' :'' :''
Mun tyttärellä on digidigi ja semmonen Filipipsin Kompi matka-TV-VHS-yhdistelmä, jolla on onneks yhtä helppo nauhottaa, kun ennenkin :P Pitää varmaan säästää se, kun nurkat on täynnä vanhoja nauhoja.
Taitaa muuten semmosia Digi-TV-DVD-yhdistelmiäkin jo kaupasta saada.

PS... Pitäiskös meitin perustaa CASACF = Classic ASA Club Finland :roll: :?:


Miksi digiTV ottaa pattiin??????????????????

Ennen digiä:

1) Peräti 4 TV kanavaa nykyistä noin 30 kanavan tarjontaa vastaan
2) Huonompi kuvan- ja äänenlaatu
3) Oliko erikoislähetykset eri tapahtumista rinnakkaiskanavilta

Tuliko yllätyksenä:

1) Siirtymäaika oli Suomessa kokonaisuudessaan pitkälle yli kymmenen vuotta

Laitteista nykyään:

1) Kaikki vähänkin laadukkaammat vastaanottimet ovat todella paljon monipuolisempia kuin vanhat analogiset vastaanottimet
2) Tallentavat boxit tarjoavat ominaisuuksia, joita ei ole koskaan ennen ollut edes saatavilla
3) Tallentavan boxin saa edullisimmillaan jo noin 150 euron hinnalla. se on noin 900 wanhaa markkaa. Saiko sillä hinnalla joskus hifivideoita???

Tässä vaan muutamia ajatuksia 15 vuotta alalla olleelta. Älkää aina väittäkö "ettei ne toimi" tai "ne on kalliita"tai "ei siitä oo mitään hyötyä". Mä olen niin kyllästynyt tuohon pakkosyöttöön mitä esimerkiksi Hesarissa on ollut koko ajan. Lähinnä mieleen tulee toimittajien halu paistatella julkisuudessa todella tietämättä asioita juuri hölkäsen pöläystä.

Katsokaapa ihan rehellisesti ajallisesti taaksepäin vastaanottimien laatua ja lähetysten tarjontaa. Jos nyt tuntuu, että digitelkkarit on "kalliita" muistakaapa että kuvaruutujen koko on noussut huimasti ja samalla kuvanlaatu ja laitteiden ominaisuudet ovat aivan eri tasolla kuin ennen.

Älkääpä nyt provosoituko tästä. Tämä vaan tuli tällaisena vuodatuksena rakkaasta aiheesta. Kun näitten juttujen kanssa on ollut tekemisissä alusta lähtien, niin tuntuu pahalta kun syytetään vääriä tahoja, tuotteiden maahantuojia ja jälleenmyyjiä, tekniikan kömmähdyksistä. Jungnerhan sanoi juuri haastattelussa, ettai YLE'.llä ole ollut mitään vaikeuksia tekniikan kanssa. Voi pyhä yksinkertaisuus mitä puppua!!!! Tekstitysongelmat ovat esiintyneet vain YLEn lähetyksissä ja sitä paitsi muistaako kukaan jupakkaa viime kevättalvella? YLE yht´äkkiä ilmoittaakin, että ei digilähetykset välttämättä lopukkaan ja sählää selkeä asia aivan totaalisesti. Asiassa hauskinta on se, että YLE:llä ei ole laitteita varastossa ja laivoissa tulossa Suomeen eikä YLE vastaa millään tavalla loppukäyttäjien palvelemisesta. Kaikki vastuu sysättiin jälleen jälleenmyyjille.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 09:45 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
Mielenkiinnolla olen seurannut tätä nauhoituskeskustelua. Itsekin huomasin jossain vaiheessa, että vhs:llä nauhoittaminen pitäisi edelleen onnistua. Kokeilin, lopputulos sama kuin rasasella, mitään ei näkynyt. Energia loppui.

Täytyy kokeilla uudestaan SlowMasan ohjeilla. Haasteellisuutta lisää tavoite saada koko paketti, digiboxi, dvd ja vhs toimimaan kaikkien johdot ollessa kiinnitettynä.

Noissa vehkeissä ärsyttää muutamat asiat,
- liitännät takapuolella ahtaassa ja pimeässä
- merkinnät maallikolle huonosti avautuvia
- johdot jäykkiä, kampeavat mikä minnekin
- scartit epämääräisiä, pysyvät huonosti kiinni (tiedän olevan laadukkaampiakin olemassa)
- yksin työlästä touhua pyöriä telkkarin ympärillä vertailemassa liitäntöjen onnistumista

Aion kokeilla, kunhan saan inspiksen. Kiiitos Masalle vinkeistä.

Ps. tallentava boksi täytyy varmaan aikanaan hommata, mutta tee se itse-miehenä haluaisin minäkin vielä tsekata tämän vhs-jutun.

Pps. kirjoittelin em. jorinani ennen SlowMasan viimeisintä kirjoitusta.

Itse olen digiin tyytyväinen, monipuolisuutta on tullut lisää. Ainoa huomaavani outous kolmen telkkarin taloudessamme on yhdessä ilmenevä äänen ja suunliikkeiden selvä aikaero. Tylsää, kun sitä jää tuijottamaan.

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 10:42 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Joskus tuo nauhoitus (DVB:ltä-VHS:lle) ei tosin onnistu vaikka kaikki piuhat ja AV-kanava olisi videoissa ihan oikein:
- Syynä voi olla tuo mikä oli edelläkin mainittu eli SCART-piuhan kääntö (ja se taas selittyy sillä että piuhassa ei ole kaikki nastat kytketty, minimissään 3 nastaa riittää kuvalle ja äänelle, mutta toimii silloin vain toiseen suuntaan)
- Toinen voi olla komposiittivideo/RGB toiminta, scartin kautta voi siirtää molempia, laitteiden "pitäisi" tunnistaa tuo kyllä, mutta videot ei aina toimi RGB:llä. Digiboksista voi löytyä asetus jolla voi tuon SCART/AV -lähdön asettaa komposiittitilaan. CVBS=komposiittivideo, RGB=rgb-video. Sekin saattaapi auttaa, mutta komposiittitila antaa pikkusen huonomman kuvan telkkariin.

Mutta on tuo VHS:n käyttö digiboksin kanssa mahdottoman epäkäytännöllistä ja hankalaa muuta kuin erikoistapauksissa. Laitteiden määrä lisää mahdollisten vikakohteiden määrää, eli kannattaa aloittaa testaaminen minimimäärällä laitteita.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 12:32 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 12:31
Viestit: 616
Paikkakunta: Eura
Toi mun ohje oli suoraan lehdestä otettu :oops: poikani joka on tietoliikenneasentaja ei myöskään saanu laitetta kuntoon ;D vhs videoita voi kyllä katella sillai että kytkee tigipoksin pois päältä niin sitten näkyy :''
Tossa kaapelin käänössä vois olla asiaa,pitänee joskus kokkeilla kun saa tohon asiaan taas wirtaa. z1109r:lle sen verran ritiikkiä tosta boksista että
ooteko huomannet telkussa mustat(kuvan kavennusta) raidat ylä ja ala puolella ? telkarin ruutukoosta riipumatta, sitten kun tulee esim.uutisissa reportaasia jostkinpäin mailmoo
niin kuva on neliönä keskellä..Ei ennen vaaaan ollu. :? :?

_________________
Kawasnaakeli sen olla pitäääää!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 13:17 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Piti kokeilla,kyllä se näkyy onnistuvan taitaa olla tärkeää että video ja digip,on samalla kanavalla.
Elikkä kun video on valmiustilassa niin tv.stä näkyy lähetys.

Yksi scartti menee tv-digip toinen tv-video ja kolmas digip.-video.

Videon ei tarvi olla valmiustilassa kun katselee vain digilähetyksiä. :roll:

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 14:47 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Mosanmasa kirjoitti:
Täytyy kokeilla uudestaan SlowMasan ohjeilla. Haasteellisuutta lisää tavoite saada koko paketti, digiboxi, dvd ja vhs toimimaan kaikkien johdot ollessa kiinnitettynä.


Oon joskus onnistunut saamaan nuo kaikki toimimaan, voin viellä johtoja siirtelemättä nauhoittaa VHS-> DVD ja toisinpäin + johtosekamelskaa lisää viellä kotiteatteri joka kuuluu kaikkista noista, siis TV, DVD, VHS:ää toistettaessa+ että oon viellä liitänyt vanhan levarin joka soittaa vinyylejä etuvahvistimen/ kotiteatteri. Jos nyt nyppäisin kaikki johdot pois, niin ei taitaisi hermo kestää uudestaan kasaamista, on meinaan pikkusen tressaavaa ainakin tälläselle maallikolle. :shock:
Kuva
Kuva

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 14:48 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
z1109r kirjoitti:
Miksi digiTV ottaa pattiin??????????????????

Juu, en mä teittiä syytäkään, mutkun mutkun...
No - kun mulla oli kaapeli-tv:ssä 17 kanavaa ja olin ihan tytyväinen vanhan 21"sen Finluxin kuvanlaatuun ja äänenkin saa halutessa stereoiden kajareista, ettei siinäkään mitään valittamista ollut.
Ihmisten olohuoneet on muutenkin akustiikaltaan semmosia, ettei niissä tarkasta hifi-toistosta oikein mitään iloa ole, kun sopivasti korostettu/väritetty ääni kuullostaa niitten korvissa paremmalta. Oonhan minäkin aikoinaan ostanut paremmat stereot ja digannut hifi laitteita...
Osa kanavista, joita kyttään - lähinnä Eurosport - muuttuu maksulliseksi kaapelitalouksissakin vuoden alusta, mikä harmittaa. Toisaalta just JIM on ihan hyvä. Ne kanavat, mitä diginä lähetetään "ilmaiseks" saa nyt riittää toistaiseks,
mutta ehkä jonkun kortin ostan yhteen digidigiin.
Meillä on tosiaankin nyt kolme telkkua ja makkarin pikkutelkku on vielä ilman digidigiä. Olohuoneessa on uusi 32"nen, kun vanha hajos. Ei siihen parempaan kuvan laatuun näiden kahden telkun välillä enää kiinnitä huomiota, kun vertailukohdat on eri huoneissa ja eri ruutukokoa.
Olohuoneessa on videonauhuri ja dvd ja nekin olis kyllä riittäneet mun tarpeisiini, mutta vuoden alusta meinaan ostaa olkkariin tallentavan digidigin ja raahaan sen ekan ja VHS:n makkariin...

Hinnat on varmaan vanhoisin laitteisiin verrattuna edullisia. Muistan, kun se wanha Finlux maksoi joskus melkein neljä kilomarkkaa eli yli 600,- €. Vastaavan kuvaputkitelkkarin olis vuosi sitten saanut varmaan satkulla. Sitku mä tuijotan sinne kukkaron pohjalle, ei siitä tiedosta ole mitään iloa.

Kehityksen pitää tietenkin kehittyä mutkun mutkun vaan taas...
Tänään oli Turkkarissa juttua, että Turun kierrätyskeskuksiin kertyy tänä vuonna 720 tonnia vanhoja telkkuja ja tietokoneiden kuvaputkinäyttöjä - suurin osa noista toimivia :shock:

Wanhoi Kawoi siäl Ekotoril ei kuiteskas ol viäl yhtikäs näkyny ;D

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 15:40 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Sori, ei ollut tarkoitus provosoida vaan tämä on minua kiinnostava aihe.

Myönnän, ettei mulla ole enää VHS:sää tallennuskäytössä ollut pitkään aikaan. Jotain hyötyä on ollut olla tällä alalla ja tallentava boxi on ollut himassa jo muutaman vuoden. Digilähetyksiä olen katsellut jo 6 vuotta kun kattoremontin (vuonna 2000 tehty) jälkeen en oo kattoantennia laittanu.

Kyllä toi vanhojen laitteiden kytkeminen kaikki toimimaan on aika sirkus, tiedän sen. Ja jos ei sen enempää arvosta juuri näitä digin tuomia uudistuksia tuntuu varmaan hassulta kun joutuu puolipakosta ostamaan uusia vekottimia.

Laaksonenster on oikeassa minusta tossa. Kaapelin digitalisointi ei olisi ollut välttämätöntä, mutta molempien lähetystekniikoiden ylläpitäminen ilmeisesti laskettiin turhaksi. Ruotsissahan kaapelia ai uudistettu, mutta siellä taas munittiin antamalla operaattorille Boxer lähes dominanssi. Muutama melko peruskanavakin kuuluu Boxerin maksullisiin palveluihin ja siellä kaikki laitetoimittajat joutuvat hyväksyttämään laitteensa operaattorilla. Hiukan kummallinen kuvio siellä.

Noi kaapelijutut kannattaa kokeilla. Ihmiset kun kumma kyllä ostelevat hienoja laitteita, mutta sitten räpeltelevät ikivanhojen kaapeleiden kanssa. Kun menette seuraavan kerran johonkin radiopuotiin katsokaapa 5 metrin HDMI -kaapeleiden hintoja :shock: Tai 10 metrin :shock: :shock: :shock: Kaapeleissa on eroja :punch:

Ja muuten jottei jää epäselväksi, mulla on edelleen 32" CRT (Cathod Ray Tube) töllötin eli putkea tuijottelen edelleen. Suutarin lapsillahan ei oo kenkiä :'' Nyt kyllä alkaa jo himottamaan 42 tai 50":nen mutt ans kattoo ny...

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 15:53 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Jarru kirjoitti:
Mosanmasa kirjoitti:
Täytyy kokeilla uudestaan SlowMasan ohjeilla. Haasteellisuutta lisää tavoite saada koko paketti, digiboxi, dvd ja vhs toimimaan kaikkien johdot ollessa kiinnitettynä.


"Oon joskus onnistunut saamaan nuo kaikki toimimaan, voin viellä johtoja siirtelemättä nauhoittaa VHS-> DVD ja toisinpäin + johtosekamelskaa lisää viellä kotiteatteri joka kuuluu kaikkista noista, siis TV, DVD, VHS:ää toistettaessa+ että oon viellä liitänyt vanhan levarin joka soittaa vinyylejä etuvahvistimen/ kotiteatteri. Jos nyt nyppäisin kaikki johdot pois, niin ei taitaisi hermo kestää uudestaan kasaamista, on meinaan pikkusen tressaavaa ainakin tälläselle maallikolle." :shock: "


Enemmän tuossa taitaa olla pistokkeita kuin kawan johtosarjassa. ;D

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 17:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
z1109r kirjoitti:
Sori, ei ollut tarkoitus provosoida... putkea tuijottelen edelleen.

Juu, ei tässä mitään - No nyt kehtaan vissiin sanoa, että ostin itte putkitelkkarin alkuvuodesta sen hajonneen tilalle, kun niitä sai niin halvalla, samalla annoin periksi ja ostin yhden digidigin :twisted: Tietsikkanäyttö on kanssa iso, välkkymätön putkinäyttö :P

Kun on eronnut (onneks), asuu isossa omakotitalossa (pankin), pitää olla hieano prätkä (lähes 30v wanha) ja parempi auto (vm -92 Camry) - ipanoitakin (enää yks kotona) on aika liuta, niin on rahat aina lopussa ja joutuu ostamaan halvempia tilaa vieviä vekottimia, jotka kyllä hyvin mahtuu siihen isoon omakotitaloon, mutta sen takia taas rahat on aina.... :'' :'' :''

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 20:37 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Nonni, tässähän on tullut tietova esille ja ainakin mulle tarpeeseen että digisovittimeni kautta näkyy myös Jim, eli laite tuli kylkiäisinä muuton myötä hiljattain mutta sen tarjoamiin ominaisuuksiin en ole ehtinyt perehtyä. :oops:

Raikkasti off topic, mutta mikä kumma sanoma laaksonensterin viestiin kätkeytyy?
Poimittu: onneks pankin lähes 30v wanha vm-92 Camry enää yks kotona. :mrgreen:

laaksonenster kirjoitti:
Kun on eronnut (onneks), asuu isossa omakotitalossa (pankin), pitää olla hieano prätkä (lähes 30v wanha) ja parempi auto (vm -92 Camry) - ipanoitakin (enää yks kotona)

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 21:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
coistinen kirjoitti:
Raikkasti off topic, mutta mikä kumma sanoma laaksonensterin viestiin kätkeytyy?
Poimittu: onneks pankin lähes 30v wanha vm-92 Camry enää yks kotona. :mrgreen:

laaksonenster kirjoitti:
Kun on eronnut (onneks), asuu isossa omakotitalossa (pankin), pitää olla hieano prätkä (lähes 30v wanha) ja parempi auto (vm -92 Camry) - ipanoitakin (enää yks kotona)


Heh, pikkusen hiljempää lausuttua itseironiaa ne sanat vaan on, kun aina ei asiat mene niinkun ne voisivat mennä -
olen kuitenkin ihan tytyväinen elämääni...
Eli "onneks" se ero tuli, iso talo on "X% pankin", "hieano" prätkä on melkeen 30v wanha, parempi auto on "15v wanha Camry", eikä niistä kolmesta ipanasta ole enää kuin nuorin kotona :roll: ja "silti" on rahat loppu.
Alatalo laulaa, että: "Eihän se köyhyys synti oo, mutta kyllä se nolottaa" ja niin pois päin...,
mutta ei mun pidä valittaa, kun saa täällä foorumillakin sätätä :) ja Kawalla :moto:

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Viimeksi muokannut laaksonenster päivämäärä Pe Marras 23, 2007 14:04, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 23, 2007 09:12 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
coistinen kirjoitti:
Nonni, tässähän on tullut tietova esille ja ainakin mulle tarpeeseen että digisovittimeni kautta näkyy myös Jim, eli laite tuli kylkiäisinä muuton myötä hiljattain mutta sen tarjoamiin ominaisuuksiin en ole ehtinyt perehtyä. :oops:

Raikkasti off topic, mutta mikä kumma sanoma laaksonensterin viestiin kätkeytyy?
Poimittu: onneks pankin lähes 30v wanha vm-92 Camry enää yks kotona. :mrgreen:

laaksonenster kirjoitti:
Kun on eronnut (onneks), asuu isossa omakotitalossa (pankin), pitää olla hieano prätkä (lähes 30v wanha) ja parempi auto (vm -92 Camry) - ipanoitakin (enää yks kotona)


Ja mitä siitä tulee jos sitä kuuntelee väärinpäin 2x nopeudella :P

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com