Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 22:56

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 213 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ti Tammi 14, 2014 20:02 
Poissa

Liittynyt: To Elo 03, 2006 07:16
Viestit: 367
Paikkakunta: Vantaa
Sä siis ostit sen keulan Grainsvillen Rompepäiviltä, toivon ett sait hyvän diilin ! Ohitit mut motarilla ennen Mäntsälää, vilkuttelin sulle Hyrysysyn valoja...

Kiitos Kawautuneelle parkkikolikoista! Annoin 3 € AaVeelle välitettäväksi sulle, toivottavasti tuli perille..

J

_________________
... Eiiiku mä vaan ajan näillä....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ma Maalis 10, 2014 22:54 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Tammi 26, 2008 20:45
Viestit: 342
Paikkakunta: Tornio
Ja sunnuntaina ajoin ohi jossa luki Niinijoki 10 km.Jos kakkoskusilla ei olis ollu nin kiire kotiin olisin kyllä käynyt moikkaamassa.Oli vain Tornioon matkaa 750 km ja aikaa 9 tuntia.Kävin siellä Turun lähellä hommaamasa 350 kawan!

_________________
Kawasaki 750 H2 -72
Kawasaki KZ 550 LTD-81
Kawasaki 350 S2-72


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ti Maalis 11, 2014 15:19 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
No voi! Olisit vaan vaientanut kakkoskuskin saatteella "ainutlaatuinen tilaisuus päästä todellisen sivistyksen kehtoon" eli meille! Tosin Roope ei ole vielä täällä - se kuntoutuu edelleen Askolassa kiivasta vauhtia - vaan siltipä väitän, että 50 % riepuRoopeajoneuvoyhdistelmän kohtaamisesta olisi jo ollut 100 % elämys. Tuskin 100 % em. ajoneuvoyhdistelmästä kukaan täysissä ruumiin ja sielun voimissa oleva ihminen pystyykään kohtaamaan, sen verran vaikuttava kombinaatio olemme, yhdesssä ja erikseen! :nails: :moto:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ke Huhti 16, 2014 16:53 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 11, 2005 20:54
Viestit: 89
Paikkakunta: Tuusula
Täällä yhdellä foorumin seuratuimmalla palstalla on ollut LIIAN hiljaista.Roopen kuulumisia odottelee suuri fani-joukko.Raato ja Larry kun muuttivat,niin paljastuuko nyt salaisuus....Roopesta tuli pehtoori Askolan tiluksille...vai alkaako kohta Niinijoen suunnalla liikenneturvattomuuskampanja"R&R on tö rout"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ke Huhti 16, 2014 17:03 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Roope on toimitettu Niinijoelle läpikotaisin huollettuna - kun loppuisi vaan nämä kylmät aamut :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ke Huhti 16, 2014 17:57 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
No voi, fanit! Kohta seuraa tekstiä ja PALJON!

Roope muutti takaisin Niinijoelle viime viikon maanantaina, vaan neitsytajoa ei ole vielä suoritettu. Aamut (tällä viikolla vaihteluväli -5 - +2) ovat ihan liian kylmiä Rooperiepuajoneuvoyhdistelmälle 17 kilometrin työmatkaa ajatellen.

Uskoisin neitsytajon tapahtuvan tulevana viikonloppuna, ja toivottavasti sitten tiistaina duuniin! On Loimaan liikenne päässyt jo liian kurittomaksi ilman Rooperiepuajoneuvoyhdistelmän KGB:mäisen tarkkaa valvontaa ja tehokkaita lyhytkoulutussessioita. Vaan me tulemme taas, täysin uusituilla koulutusmetodeilla ja tehokkailla opetustilanteilla! :twisted: Tässä asiassa minun on kyllä annettava Roopelle suht. paljon sananvaltaa, minä kun keväisin tuppaan huumasssani lähentelemään autoliikennettä liiallisella itseluottamuksella.

Roope on selkeästi käynyt läpi jonkinmoisen viidenkympin villityksen (Tuntureilla se on nimeltään kolmenkympin villitys, ja Roopehan on kaukaista sukua Tunturi-mopoille). Sen renkaatkin ovat laihtuneet pitkän maanpaon aikana. Aiempaa seurallisempi ja nöyrempi se on, eli luulen maanpakoon liittyneen paitsi dramatiikkaa myös Roopen itsetunnon kolautuksia.

Vaan niinhän se on ollut iät ja ajat: äijät katoavat nuorempien helmoihin varmoina omasta charmistaan. Pikkutytöt leikkivät heillä aikansa, ja sitten yritetäänkin palata itsetunto kohdilleen säädettynä takaisin todellisen elämänkumppanin luo. Joskus paluutie on auki. :nails:

Kohta päästään taas baanalle! :moto: Tänä vuonna ajamme takaisin Pappistentien mestaruuden - viime vuonnahan emme kilpailuun päässeet, vaan pappa-Tunturi sai mestaruuden luovutusvoittona. Lisäksi haastamme KAIKKI kohtaamamme muovimopot reipashenkiseen kilvanajoon! Moposkootterit jätämme puhtaasta säälistä rauhaan. Tarkoituksenamme on myös jatkaa aamuherätyksiä Loimaalla (tähän on pakko kommentoida, että Roopen pakoputki on paikattu, vaan eiköhän siitä vielä kakkosella tuppi nurin kiihdytettäessä irtoa reipashenkinen kakstahtisen rähinäherätysääni...)

Jo tähänastisten kokemustemme perusteella voin varoittaa, että Roopen kerhomerkit tankissa & allekirjoittaneen merkki rotsin hihassa on huomioitu. Loimaalle tullessa kannattaa siis kerhomerkit visusti piilottaa saadakseen asiallista kohtelua Saviseudun ihmisiltä. :hihi:

Jatkoa seuraa, kunhan pääsemme tositoimiin. Ohimennen toivotamme bensanhajuista Pääsiäistä kaikille CKCF:n henkilöille ja oikeanmerkkisille pyörille!

:moto: :moto: :moto: :moto: :moto: :moto: :moto: :moto: :moto: :moto: :moto: :moto: :moto: :moto: :moto:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: La Touko 17, 2014 07:58 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Aloitimme Roopen kanssa liikenneterrorismimme huhtikuun 22. päivä. Ensimmäinen viikko meni Roopen kanssa keskustellessa, pitääkö yhteensä 91-vuotiaan ajoneuvoyhdistelmän liikkua -6 asteen pakkaslukemisssa / räntäsateessa.

Vaikka ajoneuvoliittomme on kestänyt jo 5800 kilometriä (mittarissa on tällä hetkellä 6626 km, ja siitä Elwasakin osuus on 442 km ja Raadon arviolta 300 km), en ole hämmästyksekseni saanut konkreettista koulutusta tulppaongelmista. Nyt Roope koulutti minut siihenkin. Roope alkoi pätkimään, sitten se rupesi paukuttelemaan bensaa pakoputkessa ja lopulta sammui. Ei elonmerkkiäkään yrittäessäni sitä käyntiin. Puhelinkonsultaatio Raadolta vei tilannetta eteenpäin. Densossa ei nokipiikkiä näkynyt, vaan Roope oli muuten tappanut tulpan. Se oli suurten tunteiden koulutuspäivä: äärimmäinen alakulo maanmainion Roopen sanottua työsopimuksensa irti heti ajokauden alkumetreillä, ja sanomaton riemu Roopen elpyessä vaihdetun tulpan myötä. Oli muuten Raatokin aika oudon oloinen soittaessani hänelle, oli nk. "pahinta peläten"-moodi pikkubroidilla päällä. Pidän visusti omana tietonani sen, että tulppana on jälleen NGK, Densoja kun ei enää löytynyt. Toivottavasti kukaan ei kerro Roopelle tulppamerkin vaihtumisesta. Luotan teihin, hyvät CKCF-kollegat, ettette Roopea tässä asiassa informoi.

Pakkasesta Roope ei välittänyt ollenkaan, minulle nämä -6 asteen aamureissut töihin ottivat kovemmalle. Vaan aamu, jolloin hirmuisen tuulen saattelemana satoi kissankokoisia räntämötiköitä valkaistuneeseen maisemaan, saivat Roopen pohtimaan elämän tarkoitusta. Koska en nähnyt visiiriin viskoutuvien räntärättien takaa mitään, annoin Roopelle nk. vapaat pyörät suunnistaa. Maatalousmuseon (ei mikään yllätys, tämä paikka...) kohdalla Roope alkoi ilmeisesti harkitsemaan Elwasakin farmilla vapaana olevaa poroaitauksen kulmatolpan paikkaa vakavissaan, sillä se alkoi pätkimään. Koska omat tuntoaistini olivat jo vallitsevissa olosuhteissa lakanneet toimimasta, ainoa mahdollisuuteni oli yrittää täydellä kaasulla houkutella Roope liikkumaan vielä tarvittavat kymmenen kilometriä duuniin. Ei paljon ollut varaa väistellä kanssakulkijoita Loimaan big cityssä :miekka: Ja Roope ei pettänyt taaskaan: vasta duunipaikan pihalla löysätessäni kaasun Roope sammui. Sehän ei ylipäätään ole viime heinäkuun synkkää maatalousmuseoaamua lukuunottamatta koskaan jättänyt minua tielle. Duunissa vaihdoin ihan hyvännäköisen tulpan toiseen, eikä ongelmia ole sen jälkeen ilmennyt (*kop kop*). Mikä Roopea riipoi, en tiedä. Tulpasta se ei kiinni ollut :eitieda: . Vaan mitäpä sillä enää on väliä. Se ei kai vain tykännyt sakeasta räntäsateesta, tai sitten se protestoi alkaneita aikaisia aamuherätyksiään vastaan. Askolan yksiössähän se sai nukkua niin pitkään kuin halusi.

Jo vuosikausia harjoittamamme liikennekoulutuspolitiikka on ilmeisesti synnyttänyt nk. vastarintaliikkeen. Muuta selitystä en 127 Fiatin erinomaiselle yritykselle päästää Roopesta ja minusta bensat pihalle keksi. Sinänsä tapahtuma oli aika kammottava. Olimme edenneet jo big city Loimaalle duunimatkallamme. Koska kello oli vasta puoli seitsemän tienoilla, kadut olivat autiot ja tyhjät. Tosin tämä autius saattaa myös johtua riepuRoopeajoneuvoyhdistelmän liikkumisaikataulun vuotamisesta yleiseen tietoon. Ainoa liikkeelläolija oli vasemmalta kolmion takaa lähestyvä 127 Fiat, joka meidät huomattuaan pysähtyi risteykseen. Liikkeellelähtemisen ajoitus oli Fiatilta hienosti harkittu: se punki eteemme siten, että tarvittiin täydellinen paniikkijarrutus sillä seurauksella, että Roope sammui. Käänsin Roopen kohti oikealla puolella kulkevaa jalkakäytävää, jota erotti nurmikkokaista itse ajoväylästä. Kauhukseni Fiat seurasi meitä noin kahdenkymmenen sentin päässä vasemmasta jalastani. Fiat tunki perässämme nurmikkokaistallekin, ja meillä vauhtikin alkoi hiipua - Roopen kone kun ei käynyt, vaan rullasimme vapaalla karkuun. Kaikkihan tapahtui sekunneissa, vaan ehdinpä havannoimaan yllättävän paljon asioita. Ajoin jalkakäytävän yli, Fiat puolestaan kynti nurmikon mutavellille kääntäen vasta ennen jalkakäytävää itsensä takaisin ajoväylälle kadoten ripeästi paikalta.

Jo oli riepuRoopeajoneuvoyhdistelmä vihainen :storm: . Ja minä hädissäni - sielussani velloi pelko, että Roopessa hajosi jotain oleellista paniikkijarrutuksessa ja moottorisammumisessa. Vaan ei: Roope hyrähti iloisena käyntiin ja jatkoimme matkaa duuniin, tosin levottomana pälyillen samaisen 127-Fiatin mahdollisen uudelleenilmaantumisen pelossa.

Vieläkään en ymmärrä, miksi Fiat seisoi juuri H-hetkeen kolmionsa takana. Sen tullessa risteykseen olimme vielä kohtalaisen kaukana risteyksestä. Ja miksi se seurasi meitä nurmikkokaistallekin? Ei se mene Fiatin säikähdyksenkään piikkiin - kyllä kai jokaisen ajokortillisen pitäisi säikähtäessäänkin osata rattia kääntää. No, ajoneuvoyhdistelmämme vasemman puolen koskemattomuus säilyi edelleen neitseellisenä, eikä Roopesta (luultavasti) hajonnut mitään kyseisessä episodissa. Nurmikko on ainoa kärsinyt osapuoli: se ei ole ainakaan vielä kasvanut takaisin Fiatin renkaanjälkiin.

Kyllä olen Roopea kaivannut: sen jupinamutinajurnutusta (eli tällaista: :protest: ) puskiessamme tuulisina päivinä eteenpäin, iloista rähinää ottaessamme elämästä, kadunkulmista ja mutkista ilon irti, sutjakkaa kiihtymistä ja kehnoa hidastumista (tosin Fiatin hyökkäyksessä jarrutkin toimivat riittävän hyvin). On se vaan niin iloinen, elävä matkakumppani!

Roopen outoa suhdetta maatalousmuseo Sarkaan olen pohtinut paljon. Miksi juuri sen kohdalla Roopen mielenilmaisut tapahtuvat? Se ei voi johtua siitä, että kone on lämmennyt matkanteon ollessa puolivälissä: onhan kone lämmin myös Loimaan kaupungin päässä töihin mennessä / Niinijoella kotiintullessamme, vaan ei siellä mitään protesteja ilmene. Se, että joudumme useimmiten pysähtymään museon kohdalla ysitien ylitystä varten koneen ollessa jo lämmin, ei myöskään selitä tapahtumapaikkaa: Loimaalla - tavoistamme poiketen - joudumme myös pysähtelemään yleisten väistämisvelvollisuussäädösten vuoksi, ja töihin mennessä myös lämpimäksi ajetulla koneella. Pidemmän matkan ajaminen putkeen ennen pysähtymisiä ei myöskään selitä paikkaa, sillä museon jälkeen painamme vielä lähes kymmenen kilometriä ennen Loimaalle saapumistamme. Jospa Roopea kismittää työmatkamme ainoa tylsä kilometrin osuus ysitiellä? Työkaverini motoristimies on kommentoinut vaimolleen asiaa väittämällä, että Roope haluaa kotiin (siis maatalousmuseoon). En ole vielä päättänyt, onko kommentti lämminhenkinen kannanotto ( :kiss: ) vai ilkeää kateellisen puhetta ( :kk: ) :eitieda:

Vaikka olen yrittänyt vakuutella itselleni, että Roopehan on kuitenkin vain kone, eikä se ajattele, en ole asiasta ollenkaan varma. Itse asiassa en usko sitä ollenkaan. Myös Raato on ilmaissut epäilyksensä siitä, että Roope olisi pelkkää tekniikkaa.

Ylipäätään ajoneuvoliittomme on entistä vankemmalla pohjalla. Pakollinen ero viime kesänä ja syrjähyppyni Fuden kanssa on vain lisännyt yhteenkuuluvaisuuttamme. Suhteemme on kypsynyt: se sisältää edelleen sokeaa rakkautta, mutta sen lisäksi mukana on roima annos toisen mielipiteitten kunnioittamista sekä entisen sokean luottamuksen vaihtumista 90 % luottamukseen ja terveelliseen realistiseen 10 % epäilyyn.

Siis juuri sellainen suhde kuin pysyvissä liitoissa pitääkin :kiss: With Roope, forever.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: La Touko 17, 2014 10:23 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Riepussa havaittavissa kirjailijan ainesta,Roopen huikeat sporttimopo vuodet maalla tai jotain.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ke Touko 21, 2014 15:55 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Sanat eivät riitä kertomaan.

Minä olen kotona, Roope nojailee liiterin seinään n. 300 metrin päässä maatalousmuseosta. Minä menen huomenna (muun muassa ) fillarilla töihin, ja Roope nojailee edelleen liiterin seinään n. 300 metrin päässä maatalousmuseosta.

Minä olen sanaton, kerrankin. :surrender:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ke Touko 21, 2014 19:53 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Mitä jos se museo muuttais pois Niinijoelta? :kivi: Saiskohan Roope sitten sielunrauhan?

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2014 20:49 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Viitaten lauseseeni 15.8. viime vuonna: "Waan se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa. Tosin minulla ei ole aavistustakaan, kumpiko se naurava osapuoli on.": Viimeisestä naurusta en tiedä, mutta nyt nauraa Roope. Raato ja minä itkemme. :hammer: :hammer: :hammer:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ti Touko 27, 2014 17:55 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Saattaahan siinä hymy hyytyä jos Roopesta tekee postilaatikko telineen...

"Uhkailu, kiristys ja vihoviimeisenä lahjonta" näillä opeilla myös minut on kasvatettu ja jatkan perinnettä. Jos järkipuhe ei auta, useimmin ei. :vaitos: :axe: :kivi: :laalaa:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: To Touko 29, 2014 10:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Tammi 26, 2008 20:45
Viestit: 342
Paikkakunta: Tornio
Olen kyllä vakavissani pohtinut tätä Roopen käyttäytymistä.Viidenkympin kriisi ei varmaan tule kysymykseen koska Roopen ikä ei siihen riitä.Olisikohan selityksenä siihen tämä keski-iän kriisi :?: Oletko Riepu harkinnut että lykkäät sen jollekkin psykiatrille?Toisaalta ehkä Roope haluaisi vaihtaa johonkin nuorempaan(älä nyt ota pulttia Riepu)Täällä Torniossa olisi pari hemaisevaa blondia jotka Roopen kuvan nähtyään olisivat valmiina hoitamaan Roopea :kiss: Tai olisiko Roope kyllästynyt etelä-suomen hälinään ja haluaisi rauhallisempaan Tornioon :moto: Nähtäväksi nyt jää joutuuko Roope pahimmassa tapauksessa siihen poroaitauksen kulmatolpaksi :tuota:

_________________
Kawasaki 750 H2 -72
Kawasaki KZ 550 LTD-81
Kawasaki 350 S2-72


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: To Touko 29, 2014 12:30 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Ei se nyt ihan noin vain onnistu, ajoneuvoliiton purkaminen :hammer: Meillä kun ei Roopen kanssa ole edes ajoneuvoliittoehtoa. Kylläpä haluan nähdä Herra Roope Anttonin ilmeen, kun aloitetaan metallikurkkujen ja muiden tilpehöörien jako :miekka: Nyt vielä, kun Roope saa uuden männän, taidan vaatia sitäkin itselleni :kontrahti:
Sopii siinä sitten Roopen lähteä kurkuttomana ja männättömänä muka parempiin naisiin ;D

Ja mitä Niinijoen Kuningatarkunnan hälinään tulee, suurimmat desibelit irtoavat R.A.P.-palvontamenoista :manaa: ,pihan satakielestä ja Herra Roope Anttonista itsestään.

Sivumennen sanoen: minäkin olen blondi, ja hemaisevuuden lisäksi vielä jollakin tavalla tulkittuna ystävällinen, älykäs, järkevä, tunteellinen, herkkä, ahkera, peräänantamaton, uskollinen, päivästä riippuen ehkä joskus empaattinen, innovatiivinen, vain hitusen ilkeä, huumorintajuinen, kohtalaisen vähän valehteleva ja omasta mielestäni persoonallisen näköinen. :nails:

Mitä Roope voisi enempää odottaa saavansa, mitähäh! Ei se Maatalousmuseo Sarka meikäläisen rinnalla pitkälle riitä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ma Kesä 02, 2014 19:39 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Nyt minulla vasta suuria uutisia onkin: Roope ja minä menemme virallisesti naimisiin! :kiss: :manaa:

Elwasaki on toiminut puhemiehenä, ja erinomaisena sellaisena! En tiedä, mitä keinoja Elwasaki on Roopen suostuttelussa käyttänyt, mutta uskoisin suostuttelun pohjautuneen Kawa LTD:n peruskasvatusmetodeihin, varsinkin kiristykseen.

Kiitos, Elwasaki! :kiss:

Kirkkohäitä tässä ei ehdi järjestämään niin maan millään, vaan kyseessä on nk. siviilivihkiminen katsastuskonttorilla. Hieman outo naimisiinmeno tämä kieltämättä on, sillä sulhanen ei ole häissä mukana, vaan kappaleina kolmessa eri osoitteessa maailmalla hääpäivänään. Runko on täällä kotona, kone Siilinjärvellä Raadon tallissa ja sylinteri jossakin yrityksessä hankkimassa laajempaa katsomusta elämään. Tosin, jos oikein niukasti tulkitaan, kotona Roopesta ovat: runko, kumpikin kaksoiskehtorungon kaarista jopa :idea: , sen lisäksi kaasutin, kumpikin lokasuojista, bensahana, tankki, ilmaputsarin kotelo ja, kas kummaa, ilmanputsarikin on siellä! Lisäksi kotona ovat ketjut, mittarit, mittaripaneeli ja vaikka mitä! Eli suurin osa Roopesta! Kone vain on muualla, vaan konehan nyt ei näyttele suurtakaan osaa Roopesta ( :huh: ) Eli ihan päätäntävaltainen Roope täällä ainakin lähes on. Tai ainakin lähes lähes.

Katsastuskonttorivihkimisen haluan suoritettavaksi heti huomenna, sillä en sataprosenttisesti luota Roopen tahtotilaan sitoutua loppuelämäkseen. Lisäksi olen varmistanut Roopen vaikenemisen myöntymisen merkiksi eliminoimalla Roopen ulottumattomiin kaikki Raadon kännykät, tabletit sekä Siilinjärven tallissa jo ammoisista ajoista olevan, ihan toimivan lankapuhelimen. Sen lisäksi olen ilmoittanut Tunturi-hätänumeroon, että Roope Anttoni-niminen persoona on niin onnesta sekaisin tulevan liittonsa vuoksi, että puhuu ihan sekavia, kuvittelee joutuvansa pakosta naimisiin. :jojo: Sitä se rakkaus teettää :fu:

Ilmoitan huomenna, onnistuinko saattamaan projektini loppuun.

Hääkuva tulee sitten, kun sulhanenkin on koottu yhdeksi kappaleeksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ti Kesä 03, 2014 09:41 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
:mrgreen: Häävierailla mukana pohjalaisittain haulikot, helapäät ja heinäseipäät ? Ihan vaan jotta Roope tuntisi olonsa kotoisaksi, kun olette sieltä pohjanmaalta molemmat kotoisin.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ti Kesä 03, 2014 10:51 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 11, 2005 20:54
Viestit: 89
Paikkakunta: Tuusula
Ompas maailma vilistäny kahdessa viikossa Kuningatarkunnassa.....
Täyty oikein kahteen kertaan lukea.Vai on Roope ollut kiukkuinen aamuherätyksistä ja puhallellu kynttilöitä.Ja kaasuvaijerilla kiristetään kurkusta...on siinä ollut pinna(t) kireellä.Lopuksi sitten (männän)pää sekosi.
Polttarit(kumin) ei vissin eilen onnistunut....? :cycle: Olethan huomioinu tossa vihkimisessä, että MOLEMMILLA on valmistenumero meistettynä :hammer: ja pusattuna....tatuointi ei kelpaa. :axe:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ti Kesä 03, 2014 18:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Tammi 26, 2008 20:45
Viestit: 342
Paikkakunta: Tornio
En nyt viitsi tässä kommentoida millä sain Roopen suostumaan,voin vain sanoa ettei se helppoa ollut :kk: Tein tarjouksen josta Roope ei voinut kieltäytyä :firing: Suuret onnittelut hääparille :jump: Lisää tunskia Niinijoelle :sex: Jos Roope joskus kaipaa kasvattivanhempaansa sano että on muttanut Bora Bora saarille :song: Masinolia ei kannata liikaa antaa kuten varmaan tiedät,Roope alkaa rähinöimään :jook: Mutta kaikkea hyvää teille jatkossa ja kirjoittele täälläkin miten teidän yhteiselonne sujuu.Moni muukin varmaan haluaa tietää :kiss:

_________________
Kawasaki 750 H2 -72
Kawasaki KZ 550 LTD-81
Kawasaki 350 S2-72


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ma Kesä 23, 2014 20:46 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Ihan putkeen ei mennyt riepuRoopeajoneuvoyhdistelmän kuherruskuukauden, versio 1.0.0., aloitus. Ei mennyt, ei. :storm:

Sulhanen (sulhasen kone) saapui kolme päivää suhteemme laillistamisen jälkeen Larryn takaboksissa Niinijoen Kuningatarkuntaan. Raato laittoi koneen kiinni, Roope hyrähti hienosti käyntiin, kävi runsassavuisesti (5 % öljyterästyksellä sisäänajon aluksi) Roopemaisen hienosti. Me kaikki kolme hymyilimme. Raato päätti kuitenkin vielä tehdä pienen koeajon, vaikka malttamattomana morsiamena olin ilmoittautunut ko. tehtävään ylihalukkaana.

Viisikymmentä metriä koeajo kesti. Sitten leikkasi kone kiinni.

Harvoinpa on nähty niin mustamuotoisia Kawasakisisaruksia kuin Raato & meikätyttö istumassa ulkoportailla. Yritin ensin ns. positiivista asennetta, vaan sitten vaikenin. Pitkän hiljaisuuden rikkoi Kawasakisisarusten lähes yhtaikainen kommentti "Perkele".

En nyt valalle asiasta mene, mutta silti olin kuulevinani Roopen hihityksen.

Nyt Roope(n kone) on uusintaprosessissa, työllä kun oli takuu. Onneksi vauriot olivat pieniä, selvittiin sylinterin hoonauksella ja muilla pikkufiksaatioilla. Nyt odottelen Roopea & Raatoa, jotka puolestaan odottelevat tulevien avioriitojen välttämiseksi vaihdettavaa mikäsenytolikaan-osaa, olisikohan ollut kampiakseli ja kiertokanki tms.

Kyllä se ajoneuvoliitto nyt saa luvan alkaa, ihan todella. Mikään suloinen pikkuvaimo en aio olla, vaan olen jo sisuuntunut ihan oikeaksi akaksi. :kaulin:

Kun vaan olisi Roope Anttonissa tarpeeksi Tunturia vastaamaan tekosistaan. Tai mitä niistä menneistä enää jauhamaan. Nyt on korkea aika Toimia, isolla alkukirjaimella ja sanan varsinaisessa merkityksessä. :axe2: Ehdoitta. Robert Anthony Plantin nimeen. :manaa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: To Kesä 26, 2014 16:01 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Moposportista hankittu uusi kampura ja kanki Roopeen eli kohtapuoliin sen pitäisi ruveta toimimaan.

Aiheesta sivussa täytyy todeta, että toivottavasti Larryyn ei tarvitse koskaan uusia laturia - hintaa tuolla murikalla on nimittäin miltei 1100 euroa CMS:llä

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Pe Kesä 27, 2014 09:06 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Raato kirjoitti:
...toivottavasti Larryyn ei tarvitse koskaan uusia laturia - hintaa tuolla murikalla on nimittäin miltei 1100 euroa CMS:llä

Eikös Larryssa olisi ylenmäärin tilaa installoida vaikkapa ulkopuolista keneraattoria? Kätevä mies asentaa käden käänteessä vaikkapa Uuppelin 65Ah -voimalaitoksen (uutena viitisen kymppiä, kierrätysosana kympin-pari) Järjestää vaan vedon hihnalla, ketjulla tai vaikkapa kartaanilla... :laalaa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Pe Kesä 27, 2014 15:16 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Toisaalta ei tarvitse aloittaa laturin rakentamista - sinne kun ei ole tungettu öljyä :jump:

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: La Kesä 28, 2014 10:04 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
jospa vika onkin juuuri siinä? :toks:

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ma Heinä 07, 2014 14:00 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Päätin lauantaina purkaa ylimääräistä tarmoani sulhaseni ulkoisen olemuksen fiksaukseen, kuten vanteitten ja runkoputkien putsaus, pinnojen putsaus, tankin pesu ja vahaus.

Tuli melkein kyynel silmään havaitessani, että hämähäkit olivat kutoneet seittejään Roopen ohjaustangosta runkoputkeen. :bye:

Vaan kohta taas mennään, kaikkien muitten moottoroitujen ajoneuvojen omistajien vastustuksesta huolimatta! :moto:

Työkaverini motoristimieskin on ohjeistettu vaimonsa töihin- ja töistähakukeikoille (vaimon Passatti kun on sairauslomalla) saatteella: ensin tarkistetaan, onko Roope Anttoni duunipaikan pihalla parkissa. Jos on, tällä hetkellä perheen ainoaa toimivaa autoa ei ehdottomasti ajeta samalle pihalle, vaan vaimon toimitus tapahtuu katuosuudella 100 metrin päässä.

Ylläolevalla viittaan Raadon aloittamaan ketjuun Vesikawoissa.

Roopen maagisen maineen levitessä meiltä Roopen kanssa loppuvat pian parkkipaikat. :eitieda:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ma Heinä 07, 2014 15:40 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Nyt kun juttu alkaa mennä jo sinne Twilight Zone arealle niin tuollaisen googletin:

The Legend of the Guardian® Bell

Many years ago, on a cold December night, a crusty old biker was returning from a trip to Mexico with his saddlebags filled with toys and other assorted trinkets for the kids at a group home near where he worked.

As he rode along that night thinking how lucky he had been in life, having a loving riding partner that understood his need to roam the highways and to his trusty old pan that hadn’t let him down once in the many years they had shared the road together.

Well about 40 miles north of the border, in the high desert, lurked a small group of notorious little critters known as road gremlins. You know, the ones who always leave little obstacles like, one shoe, boards, and pieces of old tires on the road, and also dig those dreaded potholes for bikers to run over and crash, thus giving the road gremlins a chance to rejoice over their acts of evil.

Well, as the lone wolf of a biker rounded a curve that moonlit night, the gremlins ambushed him, causing him to crash to the asphalt and skid before coming to a stop next to one of his saddlebags that had broken free. As he lay there, unable to move, the road gremlins made their way towards him. Well, this biker, not being one to give up, started throwing things at the gremlins as they approached him. Finally, with nothing else to throw but a bell, he started ringing it in hopes to scare off the dirty little gremlins.

About a half a mile away, camped in the desert, were two bikers sitting around the campfire talking about their day’s ride, and the freedom of the wind blowing in their faces as they rode across this vast country. In the stillness of the night air they heard what sounded to them like church bells ringing, and upon investigating, found the old biker lying along the roadside with the gremlins about to get him. Needless to say, being part of the biker brotherhood, they preceded to ward off the gremlins until the last ran off into the night.

Being grateful to the two bikers, the old road dog offered to pay them for their help, but as all true bikers do, they refused to accept any type of payment from him. Not being one to let a good deed go unnoticed, the old biker cut two pieces of leather from his saddlebags tassels and tied a bell to each one. He then placed them on each of the biker’s motorcycles, as near to the ground as possible. The tired, old road warrior then told the two travelers that with those bells placed on their bikes, they would be protected from the road gremlins and that if ever in trouble, just ring the bell and a fellow biker will come to their aid.

So, whenever you see a biker with a bell, you know that he has been blessed with the most important thing in life—friendship from a fellow biker.
The Purpose of the Guardian® Bell

Many of us have heard the story about Evil Road Spirits. They are little gremlins that live on your bike. They love to ride, and they’re also responsible for most of your bike’s problems. Sometimes your turn signals refuse to work; your battery goes dead, the clutch needs adjustment, or any of several hundred things that can go wrong. These problems are caused by Evil Road Spirits.

Evil Road Spirits can’t live in the presence of the bell, because they get trapped in the hollow of the bell. Among other things, their hearing is supersensitive, so the constant ringing of the bell and the confined space drives them insane. They lose their grip and eventually fall to the roadway. Have you ever wondered how potholes are formed? The bell has served its purpose.

If you pick up a Guardian® Bell of your own, the magic will work, but if your bell is given to you, the power is doubled, and you know that somewhere you have a special friend helping to look after you.

So, if you have a friend who doesn’t have a bell, why not give them one? It’s a nice feeling for the recipient to know you care. The bell, plus a good preventive maintenance program by the bikes owner, will help eliminate Evil Road Spirits.
Polishing the Guardian® Bell

It has been a tradition among some of us for a long time to attach a brass bell to our left swing arm, to remember our brothers and sisters who have gone down riding.

It’s a small thing, but the reason a brass bell is chosen is that, as we ride, it gets dirty and tarnished. Every time we get down to wash and polish it, we are reminded of friends lost, and our thoughts turn to the meaning of being in the wind.

As we ride and hear the bell ring, we know that our brothers and sisters are riding with us, and how easy it would be to join them with a single mistake.

And maybe, just maybe, the next time a situation comes up; they will be there to help us...as long as we remember them by polishing the bell.



Itsellä ja Nemillä on tuo kello roikkumassa Kawan vasemmalla etualanurkassa ja ajattelin josko Roopea tarvitsisi vähän manata kun sillä niitä noitavoimiakin näyttää olevan.

Laittelen postia tulemaan, tsekkaan tuolta jäsenet osiosta osoitteen. :manaa: :manaa: :mail:
Amerikan mantereella tuo kello on aika suosittu lisävaruste, täällä härmälandiassa vain muutamassa nähnyt.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ma Heinä 07, 2014 19:20 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Taitaa olla niin, että Evil Road Spirit = riepuRoopeajoneuvoyhdistelmä.

Tekisivät kellot varmaan kauppansa kaikille moottoroitujen kulkuneuvojen ajajille, jotka joutuvat / ovat joutuneet rR-ajoneuvoyhdistelmän läheisyyteen.

Tosin en tiedä, auttaisivatko kellot suojelemaan riepuRoopeajoneuvoyhdistelmän vaikutuksilta. Edes meitä itseämme itseltämme. Pienemmät hirviöt varmaan kaikkoavat läheltämme muutenkin. ]:) ]:) ]:)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: To Heinä 10, 2014 18:32 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
No jo on tarkka tämä aviomieheni.

Toukokuisen konerikon jälkeen Roope sai sylinterinsä porattuna, halkaisija 40,50 mm. Sehän oli avarakatseiselle Roope Anttonille liian ahdas, ja tällöin syntyi tunnetusti Tunturinsukuisten Kulkuneuvojen Koneremontin Jälkeinen Maailmanennätys matkanpituudessa eli 50 m ennen koneen leikkaamista kiinni.

Eilen sitten Roope sai samaisen männän hoonattuna - se lienee vain muutamia sadasosamillimetrejä suurempi kuin aikaisempi versio. Vaan sepä sitten olikin Roope Anttonille liian väljä. Ei jaksanut käynnistyä, vaikka tulpan kipinäkin oli kuin supernovan purkaus. Ei tarpeeksi puristuksia.

Jatkamme Raadon kanssa ( lue: Raato vastaten teknisistä suorituksista, minä yleisestä kommentoinnista) Roopen houkuttelua liikkuvaksi yksilöksi uudella sylinterillä ja männällä, joka on nyt sitten onneksi alkuperäisen kokoinen. Onpahan sitten porausvaraa...

Olen aivan varma ja vakuuttunut, että tämän uuden sylinteri-mäntäkombinaation kanssa aviomieheni herää taas iloiseksi Roopeksi. Kaipaukseni on kamala. On se niin eloisa, äänekäs ja iloinen aviomies, räyhäkkä ja koppava.

Saatte olla aivan varmoja, että julkituon riemuni tänne Roopen herättyä henkiin. Jo olisi aika ajaa Hääajo - Roopehan ei ole liikkunut ajamanani metriäkään avioliittomme solmimisen jälkeen.

Rakkaus on kova laji, ainakin minulle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: To Heinä 24, 2014 14:29 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
No nyt on Rooperiepuajoneuvoyhdistelmä taas terrorisoimassa paikallisliikennettä :miekka:

Neitsytajo, tai paremminkin hääajo tapahtui viikko sitten. Kovin oli oudon tuntuinen uusi aviomieheni uudenkarhean koneensa myötä. Tuli mieleeni jo avioliiton alkumetrien klassinen ajatus siitä, että kenenkä kanssa sitä nyt sitten on tullutkaan avioiduttua, jonkun tuiki tuntemattoman kuitenkin. Koneen ääni oli kolme sävelaskelta aiempaa matalampi, jonka virheellisesti tulkitsin Roopen miehistymisen merkiksi. Kyse oli kuitenkin vain nk. ajoteknisistä seikoista eli minulle aiemmin tuntemattomasta hillitystä kaasunkäytöstä. Nyt tosiaan körötellään, kaksi ikääntynyttä, kuin mummo ja pappa (vaikkei Roope pappa-tunska olekaan) sukkalankakauppaan. Vaan ei kauaa, Luojan kiitos. :manaa:

Loppuviikko ja viikonloppu hissuteltiin lyhyitä matkoja 100 km verran ajatuksella totuttaa mäntä ja sylinteri toisiinsa. Maanataina sitten aloitimme duunimatkailun. Nyt sisäänajoa on takana vajaa 250 km, ja kovin on hienosti Roope käyttäytynyt. Roope on muuttunut jo näin vähäisen sisäänajon jälkeen alkua huomattavasti herkemmäksi; nk. 2/3-vakiokaasulla ajettaessa meno on vapautuneempaa ja koneen äänikin on muuttunut alkukarheasta roopemaiseksi. Kaasun muutoksiin se reagoi herkemmin, ja ylämäkien porhaltaminen aina pienempää pykältäen alkaa sujumaan juohevasti.

Enpä muista kuulleeni Roopelta noin tasaista koneen käymistä! Ihan ihastella täytyy :kiss: Poissa ovat aiemmat yhtäkkiset vauhdin hiipumiset.

Nyt, viikon ajaneena, täytyy tunnustaa, että kaasunkäytön rajoittaminen vaatii jo aktiivista asian ajattelemista. Täytyy oikein komentaa itseään sekunda-muovimopojen ohitellessa meitä (tosin ymmärrän muovikulkineiden halun päästä ohi, ei liene kovinkaan mieltäylentävää ajella 5 % öljyterästyksellä varustetun yhdistelmämme takana). Eilisaamuna herätellessäni aviosiippani töihinmenoa varten (käynnistyy muuten toisella, niin kuin se on terveenä ollessaan iät ja ajat tehnyt) hämmästelin samalla pihallamme olevaa paikallisusvaa. Niinpä - usva oli Roopen tuhdin paksua, siniharmaata pakokaasua...

Töissä Roopen ilmaantuminen pihapiiriin kahdeksan sairausviikon jälkeen aiheutti runsaasti kommentointeja. Ihmiset piipahtivat luokseni iloisen oloisena toteamaan, että "Roopekin on taas elävien kirjoissa", "Oot saanu Tunskan kuntoon" jne. Tuli tunne, että puhutaan työkaverista. Parkkipaikalla olen hienotunteisuudesta muita kohtaan parkkeerannut Roopen ruusupuskien katveeseen parkkipaikkamme äärimmiseen reunaan. Olen havainnut, että porukka tulee töihin aamu aamulta aikaisemmin - viimeisimmäksi tullut kun saa sen Roopea lähinnä olevan paikan. :help:

Myrskyisän ajoneuvoliittomme aikana olen jo tottunut kaikenmoisiin äkillisiin käännöksiin, joten vältän kehumasta siippaani liikaa - kostautuu vielä kehuskeluni lähipäivinä maatalousmuseon kohdalla. Vaan silti: on sillä vaan niin mukava ajaa! Ja, ainakin teoriassa, mukavoituu sisäänajon edetessä. Kyllä on onni olla Roope Anttonin akka!

Raadolle suurkiitokset taistelukestävyydestä! Ei taas helpoimman kautta Roope Anttonia saatu takaisin pyörilleen! Tosin uskoisin, että loppuvuosi sujuu pienempien ongelmien merkeissä.

Vaan eipä tuosta Roopesta koskaan tiedä. Kunhan nyt kuitenkin päästäisiin vielä tämän vuoden asvalteilla herättelemään kerrostalonukkujia, kouluttamaan autoilijoita ja nautiskelemaan entiseen tapaan Niinijoen mutkatiestä! Jos Roope pysyy terveenä, eipä tässä montaa viikkoa mene tarkimman sisäänajon ajamiseen, ja sitten voi jo alkaa hitaasti rettelöimään. Tosin kai tähän rauhalliseenkin ajoon tottuisi pikkuhiljaa, vuosisatojen kuluessa. Ehkä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: La Huhti 11, 2015 14:04 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Paljon on vettä virrannut Niinijoessa, vaan vielä enemmän on avioliitossamme Roopen kanssa tapahtunut. Avioerokin oli NIIN lähellä, että näin jälkeenpäin ihan hirvittää :shock: Olipa ihan milleistä kiinni, ettei Roope lähtenyt taas poikamiehenä palasina maailmalle.

Koska Roope on toissapäivänä kotiutunut, ja neitsytajokin on vielä suorittamatta, siirrän romaanini seuraavaa osaa hieman tuonnemmaksi. Se vain ensihärnäyksenä kerrottakoon, että: ensimmäinen pointti Stubbia lainatakseni: Roope ei olekaan Roope. Sen syntyperästä paljastui aivan uusia kuvioita. Toinen pointti: Roopen seksuaalisesta suuntautumisesta on myös selvinnyt uusia asioita. Asian kutkuttavin piirre on, oliko Elwasaki Roopen edellisenä aviomiehenä asiasta tietoinen. :eitieda: Kolmas, ja tärkein pointti: avioliittomme ei kariudu, ei nyt eikä tulevaisuudessakaan. :kiss: Ja tätä asiaa en Roopelta edes kysy.

Ajakaa isommilla kulkineillanne turvallisesti ensiajonne! Muistakaa myös, että näkemänne, mopoiksi luulemanne kulkineet eivät välttämättä ole mopopoikia, kuten tuolta toisesta ketjusta tulkintana luin, vaan kyseessä saattaa olla mopomummot, tai jopa itse riepuRoopeajoneuvoyhdistelmä :moto: Muistakaa, että me Roopen kanssa vaadimme kunnioitusta ja tietä!

Palaan asiaan noin sadan kilometrin kuluttua.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: To Touko 19, 2016 20:33 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Jopas olen jättänyt tarinan pahasti kesken.

Eli siis lähtötilanne: kesä 2014, Roopella uusi sylinteri + mäntä + kampiakseli + kiertokanki. Kesälomallani ajoin sisäänajon herkimmän vaiheen = 200 km käsittäen yhtäjaksoista ajoa vain kymmenkunta kilometriä liian lämpiämisen ehkäisemiseksi. Tosin oli sangen vaikeaa arvioida sylinterin kuumuusastetta, koska silloin sattui olemaan tukahduttava, kammottava helle. Koko lomaviikko. Harvemmin varmasti valitetaan lomaviikolle sattuneesta helleaallosta, vaan ei ole meikäläinen ja yli + 22 asteen lämpötila millään tavalla yhteensopivia. Mieluummin -25 kuin + 25. Vaan minkäs teet.

Koska en ole koskaan elänyt parisuhteessa, minulle on epäselvää siinä käytettävä demokraattinen päätöksenteko. Jos kumpikin osapuoli on täydellisen eri mieltä jostakin asiasta, kuka lopulta päättää noudatettavan linjan? Meillä oli syvää laatua oleva epäsopu Roopen kanssa koskien puolilämpimänä käynnistymistä. Kylmänä Roope käynnistyi, kuumana se käynnistyi, vaan eipä käynnistynyt 10-30 minuutin kuluttua sammuttamisesta. Ei edes lupaillut. Siinä sitten työnsin aikani kuluksi hihittävää aviosiippaani tienvartta pitkin aina välillä kokeillen, josko sopisi taas käynnistyä. Tämä vaikeutti vakavasti sen ainoan paheeni = tupakointi harrastamista. Jos Aroma oli loppumaisillaan, piti kaupassakäyntiin laskea normaalin ajoajan lisäksi puoli tuntia Roopen äksyilyyn. Pankkikäynnitkin piti unohtaa, joten pluspuoleksi laskettakoon rahan pakkosäästäminen. Tilanne ei miellyttänyt minua ollenkaan, vaan minkäs teit. Toinen ongelma ilmeni vesisateessa: jotakin kastui, ja Roope sammui. Tässä tilanteessa se tosin käynnistyi noin viiden minuutin kuluttua, koneen lämpö lienee kuivatti jotakin. Katsellessani kaatosateessa likomärkää, uppiniskaista aviosiippaani huomasin veden valuvan tulpanjohtoa pitkin tulpanhattuun. Olipa se syy tai ei, tämä oireilu lakkasi vaihdettuani tulpanhatun Raadon lähettämään silikoniseen sellaiseen ja kuristettuani sen Raadon ohjeistuksen mukaan nippusiteellä tulpanjohtoon.

Muuten se toimi erinomaisesti. Jo oli nautinto ajella sillä upeiden peltomaisemien keskellä! Avioliitto parhaimmillaan. Tupakointini väheni oleellisesti, koska halusin välttää väistämätöntä riitelyä ja mielestäni alentavaa Roopen työntämistä pitkin tienvarsia. Koska kilometrejä tuli tiuhaan tahtiin, pääsimme sangen pian taas aviosiippani kanssa normaaliin ajokulttuuriimme käsiksi unohtamatta Loimaalaisten aamuherätystä kerrostalokaiutuksella. Muovimopojen ohitukset pystyimme taas tekemään mahdollisimman hankaliksi. Työkaverini skootterinkin Roope sai yhden päivän agitaatiolla toimimattomaksi skootterin tultua varoituksistani huolimattta parkkiin Roopen viereen. Skootteri seisoi koko seuraavan talven parkkipaikalla ilmeisesti vain aiheuttaakseen minulle huonoa omaatuntoa katsellessani lumikinosten peittämää skootteripoloa. Vaan jälleen lohduttaudun ajatuksella, etten ole aviosiippani oudoista tavoista vastuussa.

Syksy upeine ruskineen, kurkineen ja pelloilla kyntävine traktoreineen tuli. Aviosiippani käynnistyi aina vain huonommin kylmänä. Lämpimänä se edelleen hyrähti käyntiin ensimmäisellä, puolilämpimänä ei tavoilleen uskollisena ollenkaan. Tästä oireilusta lisää joku toinen päivä, nyt kissani Simana tahtoo harjausta huomauttamalla aiheesta tassunkosketuksella reiteeni, koko kynsivarustus ikään kuin unohtuneena mukana kevytkosketuksesa. Pakko totella. Kissojen kanssa ei tule mitään ongelmia päätöksenteossa: kissa määrää, sinä tottelet tai itket ja tottelet.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 213 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com