Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ma Kesä 17, 2024 08:25

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vanhassa vara parempi
ViestiLähetetty: Ti Tammi 31, 2006 13:36 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kaikki varmaan tietävät maailman nopeimman Kawa-kuskin. Larry "Spiderman" Mcbriden. Jenkkiläinen Top Fuel kiihdyttäjä, joka ajelee ns. Kawalla. Pelissä nyt ei Kawaa taida enää paljonkaan olla nimen ja Vance&Hines preparoidun GPZ 1100 sylinterinkannen lisäksi.
Yrittivät ensin 16-venttiliisellä kannella kovia aikoja, mutta kun laittoivat tuon 8-venttiilisen kannen, alkoi tapahtua ja maailmanennätys 6 sekunnin alle aika saatiin aikaiseksi. Paras aika on ollut 5,88 sekuntia varttimailille. Näin se vaan vanha tekniikka jyrää tänäkin päivänä. Nykyään siinä pelissä taitaa olla Vortexin kansi kiinni, 8-venttiilinen on kyllä sekin.
http://www.larrymcbride.com/

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 01, 2006 19:04 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tossa on lähikuvaa ennätysajo murikasta:
http://www.motorsport.com/photos/ama/20 ... s-0132.jpg
Lääkkeet (Nitroa ;D ) pitää olla kovat jos pitää olla nopein.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 02, 2006 14:52 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 13:30
Viestit: 33
Paikkakunta: juankoski
Mut niihän tuo kaks venttiili juttu on autopuolellakin,mac geen (muistaakseni) neliventtiili kannet kahdella nokalla oli teknisesti hienoja,mut eivät nopeita,ja sinne ne sit niiltä unohtui,ja edelleen ajavat 426.een hemiin perustuvilla tekniikoilla....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 02, 2006 22:12 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
No mut vanha Z:an kansi on niin puhdas hemi kun olla voi.

Hemillähän tarkoitetaan puolipallon muotoista palotilaa mutta kun kraisun tehdas rekisteröi nimen itselleen niin siksi sitä ei pahemmin muissa yhteyksissä käytetä vaikka motti olisikin varustettu puolipallo palotilalla.

426 hemimoottoriin perustuvilla koneilla ajetaan vielä tänä päivänä nitroryhmissä vaikka moottori tuli markkinoille jo 40 vuotta sitten ja kuten pkinnune totesi eksoottisempiakin moottoreita on joskus viivalla näkynyt mutta kunnon 2-venttiilistä puolipallo palotillalla varustettua moottoria ei kukaan ole onnistunut valtaistuimeltaan huojuttamaan.

Joo, mulla on semmoiset kannet eikä eroa todellakaan ole kawan palotilaan verrattuna muualla kun mittakaavassa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 02, 2006 22:46 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Eikös jenkeissä muut kilpailevat automerkit yrittäneet kieltää aikoinaan kilpailussa Chryslerin Hemi-koneita niiden ylivoimaisuuden takia ?
Joissain varhaisissa jenkki prätkälehdissä Z1 900 esittelyistä ja testiartikkeleissa mainittiin Kawan kannen Hemimäisyys, myöhemmin asiayhteyttä ei ole paljon mainittu.
Olihan Kawan 8-venttiilinen kansiratkaisu haudattu jo vanhanaikaisena romukoppaan Suomen Drag race piireissä Suzukin GXR 1100 pohjaisten kilpureiden hallitessa alaa, kunnes Jappe Malin toi jenkeistä Dave Schultzin entisen Pro Stock kilpurin, jossa oli nimenomaan 8-venttiilinen GPZ 1100 kansi (ja ah Z1 kellari ;D ), jolla pesi pöydän puhtaaksi pokaaleista ja alitti jopa ekana suomalaisena 8 sekunnin rajan. Tuota 8-venttiilisen suorituskykyä hämmästelivät monet 16 tappisilla kisaavatkin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 02, 2006 22:53 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
Jee, mullon Kawat ja HEMI (Dodge Magnum RT), kummassakin Kawassa tosin 4-venttiilikannet. Toi uus 5.7l HEMI on ihan kiva kone ja 2V-kannet siis vielakin. Eikos noita DOHC 4V-kansia ollu jossain pirsseissa jo perati 30-luvulla? Duesenberg tulee mileeleen..

Naapurivoorumilla (Org.->MP-Talli-> Mita on Porttaus-threadi) jaket kirjotteli nain:
"
Sylinterihän peittää venttiilien tehollista virtauspintalaa. mitä suuremman venttiilit, sitä pahemmin sylinteri virtausta estää.(venttiilit on lähempänä sylinterien seinämiä). Mitä enemmän venttiilit on kallistettu ja mitä pitemmälle ne menevät sylinteriin, sitä vähemmän sylinteri 'maskaa' venttiileitä. oikeastaan siksi pelkkä venttiilien isontaminen voi huonontaa tilannetta, suurempia venttiileitä vakio sylinteri haittaa enemmän kuin pienempiä. myös naapuriventtiilin virtaus haittaa sitä toista naapuria sitä enemmän mitä suuremmat venttiilit on. "

Isse ymmarran noista hommista yhta paljon ku sika satelliitista joten voin olla hakoteillakin miten yllaoleva liittyy V8-kiihyttelivehkeitten kansiin. Aihe kiinnostaa kylla sinansa

No eniwei, toissa on tylsaa ja Kawa on Kowin myos suoraanajossa 8)

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 04, 2006 11:02 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 13:30
Viestit: 33
Paikkakunta: juankoski
kiihdytys touhuissa näin mekanikko näkökulmasta,tuo 32v palasäätöiset venttiilit on varmasti ollu ainakin vanhemille mekatsuille suurin nenän nyrpistely aihe,aikaa lähtöjen välissä ei ole kun noin 1,5 tuntia,ruuvisäätö on paljon nopeampi ja helpompi,kun venttiilit säädetään sielä lämminkäytön jälkeenkin,voi tietysti spekuloida,et oisko tuota viimestä säätöö,jos kaikki se edestakaisin liikkuva metalli määrä olis pois?
Käykö Jal3 katsomassa kisoja,kun sielä asut?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 04, 2006 22:45 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
Juuen viela ole mutta tarkotus olis kylla.

Taalla on muutes ihan paikallinen polliisi jarjestany isolle urheilustadikalle mahollisuuden kiihyttelyyn omalla pirssilla/mopolla sunnuntaisin kun ei peleja ole. On kuulemma vahentanu epavirallisia katukisoja joissa kuoli porukkaa ja romua tuli simona.

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 05, 2006 03:14 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
aattelin notta 8-tikkuinen piisaa hyvin ahdetuissa kiihdyttelyvehkeissä, niissä kun kierrosmäärän kampuralla ei tarvi olla niin kovin korkea per minuutti tai aikayksikkö kuin moniventtiilisissä, vaan ahtopaine hoitaa pääosan tehontuotosta alemmillakin kierroksilla, ja lienee myös 8-toloppanen kestävämpi paksumpien materiaaliensa ansiosta per venttiili tai venttiilinvarsi , tässä viittaan taas koviin ahtopaineisiin, nitrometanoliin ja iloisiinkaasuihin, kuin hoikempivenaiset 16-lautaselliset nelipyttyspalotilat vai olisko helpompaa puhua ja kirjoittaa 2-v ja 4-v koneista per palotila niin selekiytyis, kun pyttyjä voi olla 1 - 48 tai onkohan yläraijjaa olemasakhan sylykkymääräle. myös tuo huoltotoimien aikaraja on varmasti yksi tärkeä tekijä kiihdytyskisoissa ja ainahan mitä enemmän on liikkuvia osia, sen enemmän menee aikaa niiden liikkumisten edelleen varmisteluihin - huoltoihin. dräg reiskisoisa kun on moniakin huoltoja tehtävä kuulemma jokaisen lähdönkin jälkeen, niistä joku voisi valaista enemmän, kliksiö.

sitten tietysti erot 2, 4 tai 5-v kansissa muuttuvat toisinpäin kun käytetään enemmän suht normaalia polttoainetta ja enemmän kierroksia eli runtuloita moteissa, eikä ahtimia yms. kikkoja sallita, meinaan moto-gp ja superbikevehkeissä ja silti niiden on kestettävä endurancetyyppisissä ajoissa kovaa käyttöä pitkäänkin. tällaista spekulointia venttiileistä, lautasista, toivottavasti ei lentävistä kuitenkaan, kansista, palotiloista ym. oleellisesta. koskahan imuventtiilit prätkissä jäävät pois? kun kehittävät suorasuihkutteisen moottorin, jossa olisi vain pako- tai useita pakoventtiileitä. autoissahan sen tyyppisiä koneita jo on olemassa.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: coistinen ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com