Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 18:47

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ZH2 koeajoa
ViestiLähetetty: La Kesä 19, 2021 20:45 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Käväisin tuossa Biketeamin koeajopäivillä sysäämässä Tuota ZH2 mallia.
Ensimmäinen huomio oli pyörän korkeus. Istumakorkeus yllätti meikäläisen persjalkaisen, kun heitin jalkaa yli, niin piti alkaa toisella varvastelemaan.
Siinä missä Z1000 mallissa istuu tavallaan pyörän sisällä, kuskin istuessa syvällä tankin takana, ZH2 mallissa istui niinkun pyörän päällä. Asento ja koipikulmat oli muuten hyvät, tuo korkeammalla istuminen vaan hämäsi.
Sitten Se moottori.. Aika moinen pakkaus. Voima puhuu tässä ihan eri levelillä Z1000 verrattuna.. Ajelin Sport mode päällä, eli täydellä teholla rajoittimet minimissä.. siis keulimisen rajoittimet ym. nykyvehkeitten hienoudet..
Kiihtyvyys on todella rajua kun ahdin alkaa työnsä kierroksilla, peli kampeaa väkisin etusta ilmaan pelkästä väännöstä kolmella ekalla vaihteella.
Sitten se vaihteisto.. Lootahan on varustettu quickshifterillä, eli vaihdot voi tehdä täyskaasulla, isommalle ja kaasu pois pienemmälle myös. Vähän niinkuin sellainen Mankin puoliautomaatti, mutta täyskaasulla toimiva.
Tuo ominaisuus teki fiiliksen, että kuin olisi roikkunut raketin kyljessä ja vasen jalka mätti isompaa sisään nonstoppina, erikoinen fiilis nimenomaan nakupyörällä tuulen repiessä kuskia vauhdin kasvaessa todella nopeasti. Suunta vaan oli tietä pitkin, ei planeettojen välillä.
Rajuin ikinä kokeilemani pyörä, josta tuli väistämättä aikoinaan eka H2 koeajo 80-luvun alussa. Samanlaista pelonsekaista kunnioitusta kuten silloin.. Tangosta piti kiinni kuin hukkuva oljen korresta.. paitsi tämä oli tukevine runkoineen ja tehokkaine jarruineen aika lailla hallinnassa.
Voimaa oli toki normaaliajoon, joka sekin onnistuu tällä pyörällä.
Huh mikä laite.. Jos lompsassa olisi riittävästi tuohta, voisin sunnuntai aamuisin taluttaa säiden ollessa kohdallaan tälläisen pelin lähimutkareiteille aiheuttamaan pahennusta :twisted:
Tästä tulee mieleen Tri Jekyll ja Mr Hyde ilmiö, minkä tämä kuskissa saa aikaiseksi.

Alla pätkää tuosta kiihtyvyydestä..
https://www.youtube.com/watch?v=0E0vyOk_oPs

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZH2 koeajoa
ViestiLähetetty: Ma Kesä 21, 2021 14:24 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
issellä vielä toistaiseks kopasematta, mutta eppäilen Wiley E. Coyoten tässä
esittävän ihan kohtalaisen kiteytyksen. (Aiemmin käytetty Triple-Kawojen yhteydessä):

Liitteet:
Z-H2-ride.jpg
Z-H2-ride.jpg [ 108.06 KiB | Katsottu 2920 kertaa ]


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZH2 koeajoa
ViestiLähetetty: Ke Kesä 23, 2021 15:14 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
"Lootahan on varustettu quickshifterillä, eli vaihdot voi tehdä täyskaasulla, isommalle ja kaasu pois pienemmälle myös"

Eikös toi onnistu ihan normipyörälläkin? Mulla kun on tapana vaihtaa ilman kytkintä... ainakin ylös ja kaasua hölläämättä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZH2 koeajoa
ViestiLähetetty: To Kesä 24, 2021 05:14 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
jiikoo kirjoitti:
"Lootahan on varustettu quickshifterillä, eli vaihdot voi tehdä täyskaasulla, isommalle ja kaasu pois pienemmälle myös"

Eikös toi onnistu ihan normipyörälläkin? Mulla kun on tapana vaihtaa ilman kytkintä... ainakin ylös ja kaasua hölläämättä.


Kaasua hölläämättä rasittaa vaihderattaiden sivuhampaita vanhoissa Zetan askeissa melkoisesti.
Noita voimansiirtoja on vaikea verrata keskenään.

Tuossa ZH2 Kawassa on vielä tuplatehot niihin verrattuna, lisäksi loota on Dog Ring vaihteistoteknologia luistoktykimellä, Siksi siinä on vain 3 kytkin jousta ja nekin vain palauttamassa kytkinkahvaa takaisin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZH2 koeajoa
ViestiLähetetty: To Kesä 24, 2021 17:49 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Lienee tuo ZH2 "something else", parempi taitaa olla käymättä kokeilemassakaan. Mutta tuota, valaiskaapa, mitä etuisuutta tuosta ilman kytkintä ylöspäin vaihdettaessa on näitten vanhan liiton pyöräin kyseessä ollessa? 30 vuotta takaperin katkesi kytkinvaijeri ja se se vasta rajuilua olikin kun piti liikkeelle yrittää päästä. Mitään vaihdelaatikon toiminnan kannalta parantavaa vaikutusta en tuossa kytkimettä vaihteita päälle survoessa huomannut. Ajattelin kyllä jatkossakin kytkintä käyttää, joka vaihdon yhteydessä. Vaikka, mistä sen tietää miten hyviä perusteluja aiheesta lukea saammekaan.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com