Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 11:26

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Uusvanha jäsen ilmoittautuu
ViestiLähetetty: To Huhti 22, 2021 23:47 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 22, 2021 20:30
Viestit: 98
Paikkakunta: Kuusankoski
Hei vaan, olen siis uusvanha vai vanha uusi jäsen, kun vuonna 2006 liityin ensimmäisen kerran ja koska olen vanha niin unohdin, että olin jo liittynyt vuonna 2006 :)

Selailin tätä foorumia ja silmin osui tutun tuntuisia viestejä, kunnes tajusin, että ne ovat omia viestejäni.
Olen siis liittynyt kahteen kertaan, tosin eri nimimerkillä, tahattomasti tosin, koska en edes muistanut liittyneeni. No, silloin minulla ei ollut edes Kawaa, mutta nytpä onkin.

Jostakin ihme nostalgiasta johtuen minun piti saada ZXR750. Ajatus arvelutti jo siinä vaiheessa, onhan kyseessä todella kyykkypyörä. Viime vuodet on tullut ajeltua matkaenskoilla ja customikin oli alla viime kesänä. Nyt siis ajan ns.Imatranajo-asennossa :roll: mikä on osoittautunut yllättävän toimivaksi, vaikka en ihan nuori poika enää olekaan.

Kawahistoriaa on uran alkuajoilta 125 ja 350 mallien osalta sekä yhden kesän osalta KLV1000 mallista, mutta sehän onkin Suzuki. Pari-kolme vuosikymmentä meni italialaisten pyörien parissa, mutta Kawa oli aina mielen sopukoissa. Teininä jo ihailin Z900 mallia ja kaikki Kawalla kilpailleet olivat sankareitani, varsinkin ne jotka ajoivat Imatranajoissa ja jotka näin livenä. Jossain vaiheessa 90-luvun alussa oli jäänyt mieleen ZXR-mallit, 400 ja 750. Nelisatanen seisoi paikallisen Kawasaki-edustajan liikkeessä heti sisääntulon edessä ja silloin kiinnitin huomion niihin hooverin putkiin, koska ne toivat mieleen Kawan voittoisat Endurance-kilpurit ja muotoilu oli muutenkin karun kaunista kulmikasta.

Nelisatasta tai seiskapuolikasta en sitten tullut hankkineeksi kuin vasta viime syksynä. Selailin Nettimotoa ja siellä olikin useita ZXR:iä myynnissä. Yhdestä 750-yksilöstä sitten sain sopivat kaupat aikaiseksi ja työkaverin pakulla kävin hakemassa Kawan kotiin. En edes ajanut koeajoa, konetta vain käytin hetken. Kotona sitten tutkin, että mitä tuli ostettua. No melko alkuperäisen oloinen, mutta uudelleen maalattu ja kaksikilpinen, asia joka minulla oli tiedossa jo ennen kaupantekoa. Uudelleen kilvityksen jälkeen pyörä oli ollut liikenteessä jo noin 15 vuotta joten ihan mikään miina se ei ollut.
Ilmeisesti kaadettu ja mennyt lunastukseen. Ja siksi uudelleen maalattu. Lisäksi pyörä oli säästynyt bomberoinnilta, mikä on näissä harvinaista.

Talven aikana tuli laitettua renkaat uusiksi sekä etupään stefat ja ehjän kuskin satulan hommasin Saksasta käytettynä. Nyt olen ajellut vajaat 300 km ja jotakin pientä fiksausta tullut tehtyä ja vielä tekemistä riittää, mutta pyörä tuntuu olevan terve ajoltaan ja konekin tuntuu 85000 km lukemasta huolimatta olevan pirteässä kunnossa.

Lisää pyörästä eri ketjussa. Mukava olla samanhenkisten harrastajien parissa jälleen lyhyeksi jääneen ensiyrityksen jälkeen.

_________________
Kawasaki ZRX1200

Exä Kawasaki ZXR750H2


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com