Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Heinä 30, 2021 02:22

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Kesä 09, 2021 19:17 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1430
Paikkakunta: Karkkila
Kyllä se perinteinen vaan on paras. Eli customi meni ja vaihdossa tuli zr1100 ja tukku euroja muuhun huvitukseen. Mulla ei kuitenkaan ole paikkaa useammalle pyörälle vaikka se ei taloudellisesti edes haittaa kun bonarit saa kaikkiin ja satasen vuodessa on vakuutus. Yksi vaan kun talliin mahtuu... ja sekin kylmä.

Kun lueskelin netissä kokemuksia tuosta, niin kaikkea muuta kehuttiiin vaan ei kulutusta. Taivasteltiin 6..7 litraa satasella! Saman verran noi mun muutkin ovat vieneet, yksikään ei alle kuuden kulkenut :yesyes:

Keilläs muilla Iso-Zepe on? Ja onkos tuossa jotain saastehärpäkkeitä? Jokin air suction valve, mitä se tekee?

Näyttäisi olevan alapuoliset pienet säätöpalat? Sopiiko z1100 paininkupit tuohonkin koneeseen kun sellainen setti löytys niin seuraavalla palavaihtoreissulla vaihtais nekin.

Mitä muuta yhteistä osaa löytyy? Pakosarjaa? Jos 4-1 laittais 'originaalien' tilalle...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 12, 2021 06:56 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3313
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuttu peli ajalta, jolloin niitä oli Suomessa vain 1 kpl.

Saaste venttiilit kannessa sekoittavat lisää ilmaa pakoputkiin alipaine vaiheen aikana ja seos palaa vielä putkessa.
Jos ne poistaa, pitää kanavat kannessa tukkia block off kansilla. Näppärä tekee sellaiset 10 mm alumiinilevystä itsekkin.
Suodatinkotelon reikä tulee tukkia myös tulppaamalla sieltä lähtevä letkunpätkä.

Venakoppa halkeaa keskeltä kahtia tilanpuutteen vuoksi.

13 mm palat halkaisijaltaan.

Z1 tangolla tuohon saa hyvän asennon, varo ohutseinämäisiä kopiota, ne notkuu. Vaijereita ja letkuja pitää vaihtaa pitemmiksi, kuten myös kalikoitten sähköjohtoja jatkaa tai uudelleenreitittää.

Ricereita käyttämällä saa alkuperäiseen lisää korkeutta, mutta siinä orgiksessa on rannekulmat ikävämmät.

Ei yhteensopivia osia vanhoihin Zetoihin, tämä on ihan oma konstruktio. RS versio on pinnapyörillä, muut on aluvanteilla.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 23, 2021 15:19 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1430
Paikkakunta: Karkkila
Ei tuossa taida saastehimmeleitä olla, tuli vaan mainittua kun tehtaan kirjaa selasin. Stongaa ei tarvi nyt vaihtaa kun ajoasento ihan sopivaja jalatkin yltää maahan. Pieneltä tuntuu z1100A ja väiskin jälkeen, mutta puhtia piisaa. Scottoiler tms pitää nyt laittaa kun on ketjupeli pitkästä aikaa...

Ihanko oikeesti ei paininkupit z1000/1100 käy??


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 24, 2021 04:47 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3313
Paikkakunta: Nurmijärvi
Mun mielestä tuossa koneessa ei ollut vanhojen koneiden alapään puhtia, vaikka nokkien speksit ovat aika samat. Sytkäennakkohan tuossa on paljon myöhäisempi vanhaan verrattuna, johtuen twinspark sytytyksestä. Ohituksissa piti aina paiskaa pienempää sisään, jos halusi reippaasti ohi.
Vanhassa ST:ssä riitti 5.vaihteella kaasun kääntö. Samoin peli oli janoinen menoonsa nähden, soppaa se nieli apaut 7 litraa sadalle. ST vei samanverran virikaasareilla, vakioilla meni n. 5-6 litraa satkulle.

Eikös tuossa käy 13 mm palat ?

Kannattaa tarkistaa penkin alla johtosarjan reititys, johtonippu hankaa runkoputken tukipalaa vasten, lisäsuojaa kaipasi.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 24, 2021 18:06 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1430
Paikkakunta: Karkkila
Palat on mitä on, mutta ajattelin jos sais paininkupit vaihdettua niin ei tarttis nokkia irrotella...
Ei ole mun tarvinnu pienemmälle vaihtaa, 80kmh -> lähtee kuin hauki rannasta ja 5th saa laittaa aikanopeaan ja kyllä mun mielestä alavääntöä löytyy. Sen olen huomannut, että vaihteen ollessa mikä vaan niin 3000rpm selvä 'turbo' -efekti :yesyes: Pistän kaasarit atomeiksi vielä kun teen öljynvaihdon kohtapuolin (Delvac?) ja tsekkaan noi sähköt. Nokkaketjun kiristin pitäs tarkistaa ja puhdistella... Olin viikon Tampereella työssä pyörällä, hyvin pelittää. Sytyttääkö molemmat kynttilät samaan aikaan? Parasta tuossa on OIKEA LATURI!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 25, 2021 07:02 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3313
Paikkakunta: Nurmijärvi
Eipä noita venoja tarvi kovin usein säädellä. Aluksi tuli turhaan availtua 10tkm välein, havaitakseen ettei ollut mitään säädettävää :huh: muutosta ei tullut välyksiin koko 40 tkm aikana mitä peli meillä aikoinaan oli.
8 venttiili Kawan kansi ja venat kestävät tunnetusti pitkään säädöissään.
Ei kannata ehjää korjata, on hyvä ohje tuohonkin.

Sytyttää samaan aikaan, mutta eri puolilta ja vain joka toisella kierroksella.
Sytkäyksikköön on lisätty boost sensor, joka muokkaa sytkän ajoitusta kuormituksesta riippuen, hieman niinkuin myöhemmissä kaasarimalleissa tuli kaasun asentoanturi samaa hommaa tekemään.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 26, 2021 12:43 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1430
Paikkakunta: Karkkila
Dodii... nyt on palattu ulkomaanturneelta (ei mopolla) ja ehtinyt tutkailla tätäkin ihmetystä... Takanakin sain uuden Metzin Lasertecin vaimikäseoli 160e allelaitettuna, eteen pitää katella jossain välissä. Ölpit vaihdoin ja delvacit tietenkin, alkoi kummasti kolinat vähenemään ja vaihteetkin pelaa paremmin. Olin tottunut siihen, että 3.5 litraa piisaa, mutta Zepe vetää 5 litraa :puna: Onneksi oli vanhassa kannussa puoli litraa niin mennään nyt 4.5 litran turvin kun jäi silmän puoliväliin. Lisätään tarvittaessa... Suodatin sama kun muissa ilmakoissa, K&N oli pakko ottaa kun kawaa ei ollut hyllyssä.

Jotta sain tarkisteltua automaagisen ketjunkiristäjän niin otin kaasaritkin irti, kunnossa olivat (ahtaammat paikat kuin muissa ilmajäähyissä). Silloin huomasin jotain säätöjä: joku oli ottanut boost sensorin letkun irti ja tulpannut imupuolen joka kertoi tahallisuudesta. Miksi helvatissa???? Laitoin takaisin ja tyhjäkäynti alkoi pelittämään paremmin, aiemmin piti olla pitkään ryyppy päällä. Nyt 800rpm vakaa jopa kylmänä. Myös kaasuvaste parani ja 120kmh tulee ennen kuin huomaakaan sekä muutenkin ohituskiihtyvyydet toista luokkaa.

Saastehärpättimistä en osaa vielä sanoa, letkut ovat paikallaan mutten niiden koppia aukonut, jääkööt talven riemuiksi. Muutenkin tuo on ollut huonolla pidolla, ruostuneita ruuveja siellä täällä jotka vaihdettu ja sivujalkakin oli takkuinen kunnes sai ölppiä niveliin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com