Kawazi.Net
https://www.kawazi.net/forum/

ZH2 koeajoa
https://www.kawazi.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=9848
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Jim Goose [ La Kesä 19, 2021 20:45 ]
Viestin otsikko:  ZH2 koeajoa

Käväisin tuossa Biketeamin koeajopäivillä sysäämässä Tuota ZH2 mallia.
Ensimmäinen huomio oli pyörän korkeus. Istumakorkeus yllätti meikäläisen persjalkaisen, kun heitin jalkaa yli, niin piti alkaa toisella varvastelemaan.
Siinä missä Z1000 mallissa istuu tavallaan pyörän sisällä, kuskin istuessa syvällä tankin takana, ZH2 mallissa istui niinkun pyörän päällä. Asento ja koipikulmat oli muuten hyvät, tuo korkeammalla istuminen vaan hämäsi.
Sitten Se moottori.. Aika moinen pakkaus. Voima puhuu tässä ihan eri levelillä Z1000 verrattuna.. Ajelin Sport mode päällä, eli täydellä teholla rajoittimet minimissä.. siis keulimisen rajoittimet ym. nykyvehkeitten hienoudet..
Kiihtyvyys on todella rajua kun ahdin alkaa työnsä kierroksilla, peli kampeaa väkisin etusta ilmaan pelkästä väännöstä kolmella ekalla vaihteella.
Sitten se vaihteisto.. Lootahan on varustettu quickshifterillä, eli vaihdot voi tehdä täyskaasulla, isommalle ja kaasu pois pienemmälle myös. Vähän niinkuin sellainen Mankin puoliautomaatti, mutta täyskaasulla toimiva.
Tuo ominaisuus teki fiiliksen, että kuin olisi roikkunut raketin kyljessä ja vasen jalka mätti isompaa sisään nonstoppina, erikoinen fiilis nimenomaan nakupyörällä tuulen repiessä kuskia vauhdin kasvaessa todella nopeasti. Suunta vaan oli tietä pitkin, ei planeettojen välillä.
Rajuin ikinä kokeilemani pyörä, josta tuli väistämättä aikoinaan eka H2 koeajo 80-luvun alussa. Samanlaista pelonsekaista kunnioitusta kuten silloin.. Tangosta piti kiinni kuin hukkuva oljen korresta.. paitsi tämä oli tukevine runkoineen ja tehokkaine jarruineen aika lailla hallinnassa.
Voimaa oli toki normaaliajoon, joka sekin onnistuu tällä pyörällä.
Huh mikä laite.. Jos lompsassa olisi riittävästi tuohta, voisin sunnuntai aamuisin taluttaa säiden ollessa kohdallaan tälläisen pelin lähimutkareiteille aiheuttamaan pahennusta :twisted:
Tästä tulee mieleen Tri Jekyll ja Mr Hyde ilmiö, minkä tämä kuskissa saa aikaiseksi.

Alla pätkää tuosta kiihtyvyydestä..
https://www.youtube.com/watch?v=0E0vyOk_oPs

Kirjoittaja:  hansci [ Ma Kesä 21, 2021 14:24 ]
Viestin otsikko:  Re: ZH2 koeajoa

issellä vielä toistaiseks kopasematta, mutta eppäilen Wiley E. Coyoten tässä
esittävän ihan kohtalaisen kiteytyksen. (Aiemmin käytetty Triple-Kawojen yhteydessä):

Liitteet:
Z-H2-ride.jpg
Z-H2-ride.jpg [ 108.06 KiB | Katsottu 3032 kertaa ]

Kirjoittaja:  jiikoo [ Ke Kesä 23, 2021 15:14 ]
Viestin otsikko:  Re: ZH2 koeajoa

"Lootahan on varustettu quickshifterillä, eli vaihdot voi tehdä täyskaasulla, isommalle ja kaasu pois pienemmälle myös"

Eikös toi onnistu ihan normipyörälläkin? Mulla kun on tapana vaihtaa ilman kytkintä... ainakin ylös ja kaasua hölläämättä.

Kirjoittaja:  Jim Goose [ To Kesä 24, 2021 05:14 ]
Viestin otsikko:  Re: ZH2 koeajoa

jiikoo kirjoitti:
"Lootahan on varustettu quickshifterillä, eli vaihdot voi tehdä täyskaasulla, isommalle ja kaasu pois pienemmälle myös"

Eikös toi onnistu ihan normipyörälläkin? Mulla kun on tapana vaihtaa ilman kytkintä... ainakin ylös ja kaasua hölläämättä.


Kaasua hölläämättä rasittaa vaihderattaiden sivuhampaita vanhoissa Zetan askeissa melkoisesti.
Noita voimansiirtoja on vaikea verrata keskenään.

Tuossa ZH2 Kawassa on vielä tuplatehot niihin verrattuna, lisäksi loota on Dog Ring vaihteistoteknologia luistoktykimellä, Siksi siinä on vain 3 kytkin jousta ja nekin vain palauttamassa kytkinkahvaa takaisin.

Kirjoittaja:  AV [ To Kesä 24, 2021 17:49 ]
Viestin otsikko:  Re: ZH2 koeajoa

Joo kyllä. Lienee tuo ZH2 "something else", parempi taitaa olla käymättä kokeilemassakaan. Mutta tuota, valaiskaapa, mitä etuisuutta tuosta ilman kytkintä ylöspäin vaihdettaessa on näitten vanhan liiton pyöräin kyseessä ollessa? 30 vuotta takaperin katkesi kytkinvaijeri ja se se vasta rajuilua olikin kun piti liikkeelle yrittää päästä. Mitään vaihdelaatikon toiminnan kannalta parantavaa vaikutusta en tuossa kytkimettä vaihteita päälle survoessa huomannut. Ajattelin kyllä jatkossakin kytkintä käyttää, joka vaihdon yhteydessä. Vaikka, mistä sen tietää miten hyviä perusteluja aiheesta lukea saammekaan.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/