Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Touko 14, 2024 18:17

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Etuteleskoopin stefat/huolto
ViestiLähetetty: Su Maalis 04, 2007 01:17 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 20:13
Viestit: 18
Paikkakunta: Vaasa
Tein tässä täysin ilman aiempaa kokemusta Wäinöön etuiskarihuollon. Homma oli todella simppeli ja nyt tiedän että tuon työn tekee molempiin putkiin yhteensä n. 2 tunnissa.

Homma menee näin:

-Ensin puretaan tietysti putket pois pyörästä ja pestään pintalika.

-Työkaluina teleskoopin purkuun tarvitaan 6mm kuusiokoloavain tai pitkä kk-hylsy, harjan varsi tms, pieni ruuvimeisseli ja putkiklemmari 45mm.

- Lukitse liukuputki paikoilleen putkiklemmarilla aivan pölysuojan edestä ettei teleskooppi pääse kasaan.

- paina päätytulppaa alaspäin sen verran että saat vapautettua jousirenkaan, jos päätytulppa ei liiku voit napauttaa sitä vasaralla+tapilla niin että se liikkuu muutaman millin alaspäin sormella painettaessa.

- Päätytulpan auetessa tulee putkesta ulos putken pätkä,prikka ja jousi. Tämän jälkeen valuta öljyt pois.

- Puhdista kunnolla alaosan päässä olevan kuusiokoloruuvin kanta ja käytä vain hyvää kk-avainta ruuvin avaamiseen. Tässä voit joutua käyttämään paineilmakonetta jos ruuvi on jumissa, itselläni ruuvi aukesi vaivatta ja kierre oli täysin puhdas. Sisäputkea ei tarvinnut yrittää lukita paikoilleen. Jos sisäputki alkaa pyöriä ruuvin mukana voit laittaa harjanvarren ympärille vaikka kangasta tms ja painat sinne putkeen sisälle pitämään vastaan.

- kun ruuvi on auki, vapautuu sisäputki irti alosasta ja pääset vetämään putket irti toisistaan, tosin tässä vaiheessa vielä on stefa ja liukulaakeri paikallan joten pitää liu uttaa putkia siten että käytät tavallaan iskuvasarana sitä sisempää putkea ja saat naputeltua ulos stefan ja laakerin jolloin osat vapautuvat kokonaan.

- jos haluaa tehdä peusteellisen osien purku operaation saa nyt loputkin osat näppärästi purettua ja putsattua, huomaa että alaputken pohjalla on yksi irrallinen lakeriholkki joka tulee leveä olake pohjaa kohti takaisin asennettaessa.

- Kun kaikki osat on pesty ja puhdistettu voi alkaa kokoamaan osia takaisin päinvastaisessa järjestyksessä eli sisäputken sisäosat paikoilleen ja holkki päähän, harjanvarsi sisäputken sisälle ja nosta pystyyn. Asenna alaputki ja kiinnitä pohjaruuvi.

- Asenna liukulaakeri+prikka+uusi stefa paikoilleen, jos et omista stefojen asennusholkkia niin voit käyttää asennusapuna vanhaa stefaa jota apunakäyttäen voit naputella stefan takaisin paikoilleen. Muista stefan lukkorengas ennen pölysuojan asennusta.

-Nyt on siis putki takaisin kasassa, vain öljy,jousi,prikka ja lyhyt putki puuttuu mutta ensin lisätään öljy jonka määrä on n. ½ litraa jos ei ole huoltokirjaa mukana.

- Odota että ilma vähän poistuu ja lisää jousi. Lukitse taas putkiklemmarilla teleskooppi täyteen pituuteensa ja lisää loput osat putken päähän.

- Tulppa painetaan putken päähän ja lukitaan jousirenkaalla.

Siinäpä se yksinkertaisuudessaan ja itse tein tuon n.20 min per putki.

Onnea ja menestystä seuraaville yrittäjille :)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com