Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Kesä 16, 2024 14:54

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Tammi 16, 2009 09:08 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 07:46
Viestit: 40
Sanokaas tietäjät minkäkokoinen ulosvetäjä tarvitaan GPz-Kawan vauhtipyörän/magneeton irroitukseen?? Että tietää ostaa/lainata ennen purkua. Halkaisija/nousu. Turbo on äyskinyt ilmeisesti starttikytkimen paskaksi kun välillä sutaa startti tyhjää. Malli siis GPz 750 turbo vuodelta 1984.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 16, 2009 09:50 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
sami kirjoitti:
Sanokaas tietäjät minkäkokoinen ulosvetäjä tarvitaan GPz-Kawan vauhtipyörän/magneeton irroitukseen?? Että tietää ostaa/lainata ennen purkua. Halkaisija/nousu. Turbo on äyskinyt ilmeisesti starttikytkimen paskaksi kun välillä sutaa startti tyhjää. Malli siis GPz 750 turbo vuodelta 1984.

Eipä tuota varten tarvitse vauhtipyörää irroitella, koska Turbon startin vapaakytkin on koneen sisuksissa kampuran takana ensiövetoakselilla, mutta siihen pääsee käsiksi purkamatta koko konetta:
1. Öljypohja irti (Turbossa tämä tietää pahimmassa tapauksessa myös pakoputkiston/irroitusta
2. Kytkinkoppa irti
3. Kytkinkruunu irti
4. Ketjukoppa irti
5. Turbon lisäöljypumppu irti
6. Pääöljypumppu irti (kiinnityspultit kytkimen puolella)
7. Nyt ensiövetoakselin pääsee vetämään irti kytkimen puolelta - vetämistä voi avittaa varovasti naputtamalla akselin päätä ketjupuolelta

Vapaakytkimen vamma on tod. näk. se, että ison rattaan tartuntapinta (se joka tulee starttikytkimen sisälle ja johon ne 3 rullaa vastaavat) on kulunut kuopille. Jos kuopat eivät ole kovin syvät, pinnan voi oikaista sorvissa - ainetta otetaan pois vain sen verran, että kuopat haviävät.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 16, 2009 10:13 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 07:46
Viestit: 40
No näinhän se tietysti on. Hätäilin kysymyksen lähettämisessä enkä ensin perehtynyt aiheeseen, täältähän tuo tieto löytyi haulla kun malttoi syventyä. Pidin vaan itsestäänselvänä usean ilma Suzukin ja Z1:sen jälkeen että samallalaillahan se tässäkin täytyy olla. Kuulostaa monimutkaiselta operaatiolta mutta ei varmaankaan kun urakkaan vaan ryhtyy. Ostin sen Hestec-turbon tuolta nettimotosta ja käynnistyvyys todella heikkoa eikä tuos startin sutiminen auta yhtään. Täytyy ensin perehtyä akkuun ja tulppiin ja kiroilla sitten vasta näitä heräteostoksia, pyörä kuitenki seissyt pitkään. Miehekkäästi rykii kuitenkin käynnistyttyään.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com