sami kirjoitti:
Sanokaas tietäjät minkäkokoinen ulosvetäjä tarvitaan GPz-Kawan vauhtipyörän/magneeton irroitukseen?? Että tietää ostaa/lainata ennen purkua. Halkaisija/nousu. Turbo on äyskinyt ilmeisesti starttikytkimen paskaksi kun välillä sutaa startti tyhjää. Malli siis GPz 750 turbo vuodelta 1984.
Eipä tuota varten tarvitse vauhtipyörää irroitella, koska Turbon startin vapaakytkin on koneen sisuksissa kampuran takana ensiövetoakselilla, mutta siihen pääsee käsiksi purkamatta koko konetta:
1. Öljypohja irti (Turbossa tämä tietää pahimmassa tapauksessa myös pakoputkiston/irroitusta
2. Kytkinkoppa irti
3. Kytkinkruunu irti
4. Ketjukoppa irti
5. Turbon lisäöljypumppu irti
6. Pääöljypumppu irti (kiinnityspultit kytkimen puolella)
7. Nyt ensiövetoakselin pääsee vetämään irti kytkimen puolelta - vetämistä voi avittaa varovasti naputtamalla akselin päätä ketjupuolelta
Vapaakytkimen vamma on tod. näk. se, että ison rattaan tartuntapinta (se joka tulee starttikytkimen sisälle ja johon ne 3 rullaa vastaavat) on kulunut kuopille. Jos kuopat eivät ole kovin syvät, pinnan voi oikaista sorvissa - ainetta otetaan pois vain sen verran, että kuopat haviävät.