Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Touko 15, 2024 10:21

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vilkun merkkivalo-kysymys.
ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2011 20:36 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Juu... tämmöinen mietityttää... Suunnitelmissa muuttaa vilkun merkkivalo Möhkössä siten, että on ainoastaan yksi vilkun merkkivalo. Ei siis merkkivaloa erikseen vasemmalle ja oikealle. Jos nyt vedän piuhat, sekä vasemmalta, että oikealta merkkivalolle, niin eikös siinä nyt tule jonkin asteista hässäkkää, kun signaali kulkee merkkilampun kautta toisellekin vilkulle. Pitäisikö laittaa diodit siihen väliin, vai miten se oikeaoppisesti ratkaistaan?

Kiitos taas, jos joku jaksaa tällaista asiaa alkaa miettimään ja vielä vastaakin siihen. :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 18, 2011 05:26 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Merkiivalon piuha pitää kytkeä vilkkureleen ja vilkkukatkaisijan väliin - diodien kanssa ei kannata lähteä uurastamaan.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 18, 2011 07:38 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Mikähän niistä kolmesta piuhasta, jotka vilkkureleelle tulee, on oikea piuha. Nyt en edes värejä osaa tässä luetella, kun pärrä ei ole ihan tuossa lähellä?
Onnistuiskohan tuon johdon selvittäminen siten, että tökkäsee yleismittarin vuoron perään tuohon piuhan ja releen väliin? Vai oliskohan jollain ihan tietoa asiasta. :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 18, 2011 20:04 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Ohops! Näyttikin olevan vain kaksi piuhaa siinä vilkkureleessä, eikä kolmea, kuten muistelin. Eikä ainakaan pikkupolttimo vilkkunut, vaikka laitoin sen releen kummankin piuhan väliin vuoron perään.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 18, 2011 21:06 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kytkentä ainakin keskareissa menee näin: releeseen tulee jännite virtalukolta ja siitä lähtee piuha vilkkukatkaisijalle, joka kytkee virran jommallekummalle puolelle tai sitten ei mihinkään. Merkkivalo pitää siis kytkeä siihen releen ja vilkkukatkaisijan väliseen piuhaan.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 18, 2011 22:59 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Aaaa-haaa... Ymmärsinkö oikein, että lampulle tulevista kahdesta johdosta toinen tulee siihen vilkkureleen ja vilkkukatkaisijan väliseen johtoon ja toinen menee tietty maihin? Eikö näin?

Sulle kun Raato tuntuu olevan tuo sähköpuoli tuttua, niin kurkkaapa mun toista ongelmaa koskien oljynpaineanturin toimintaa, tai sen toimimattomuutta. Keksitkö siihenkin lääkettä.
Linkki: http://www.kawazi.net/forum/viewtopic.php?f=16&t=6117
Kiitti jos viittit. :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 19, 2011 02:26 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
finjerry kirjoitti:
Aaaa-haaa... Ymmärsinkö oikein, että lampulle tulevista kahdesta johdosta toinen tulee siihen vilkkureleen ja vilkkukatkaisijan väliseen johtoon ja toinen menee tietty maihin? Eikö näin?

Just näin!

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 19, 2011 22:27 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Kiitos! Nyt vilkkuu ainoastaan yksi valo, kuten toivoinkin. Mutta.... Mistähän se johtuu, kun vilkkuessa polttimo sammuu kokonaan, mutta, kun vilkun sammuttaa vilkkukytkimestä, niin polttimo jää ikään kuin hehkumaan? Joku maavika varmaankin? Vai?

Kun liitin erillisen polttimon siihen releen kupeeseen ja liitin lampun kannan runkoon, niin toimi, kuten pitäisikin.
Eikös sen lampun pidä silloin, kun se noin käyttäytyy, että se jää hehkumaan, saada jostain vähän virtaa, vai jännitettä, vai mitä se nyt on? Se on aika mysteeri, koska vedin tuolle merkkivalolle ihan oman virtajohdon vilkkureleeltä asti. Mistä se matkalla ekstra virtaa saa?

Varmaan nää mun ongelmat kuulostaa joltain, joka asioista tajuaa, aika tyhmiltä. Mutta minkäs teet, kun intoa on enemmän, kun taitoa, niin kysyttävähän se on. Ei auta häpeillä. :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 19, 2011 22:37 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 528
Paikkakunta: Vantaa
ettei vaan olis vilkussa oleva parkkivalo, joka on jenkkimalleissa, siis möhkössäkin vain KZ tyypissä vakiona, joka kiukuttelee, yksilankainen polttimo, kaksi toimintoa, tsydeemi joka ei tällä mantereella saa katsastusmiehiltä kiitosta. :eitieda:

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 19, 2011 23:00 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 528
Paikkakunta: Vantaa
korjaus tuohon edelliseen, takana on 1-lankainen tuikku ja edessä 2
- lankainen , vai saiskos tuon vielä enämpi sekoitettua, mutta tiedä sitten :eitieda:

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 22, 2011 18:48 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Hindeli soikoon... Sehän se saattaa ollakin syynä. Mitenkähän noita kytkentöjä nyt sitten pitäisi muuttaa? Tossa nykyisessä systeemissä, kun on 2 vilkkurelettäkin. Toinen vilkuttaa hätävilkkuja ja toinen on ns. normaalikäyttöön. Nyt Kawassa on ihan normaalit tarvikevilkut edessä ja takana, joissa yksilankaiset polttimot, mutta merkkivalo senkun hehkua loimottaa.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com