Mitä vuosimallia tuo on, kuvassa ei näy sytkäboksia (ic-igniter tms.), onko sellaista vai kärjet tai mitä?
Näyttäisi että regulaattorikin on tarvikemallia? Meneekö kolme keskimmäistä piuhaa laturin käämin kolmeen keltaiseen piuhaan, vai jotenkin muuten. Eli onko kolmivaiheinen laturi (ilmeisesti keskivaiheilla tuotantoa oli yksivaiheinen käytössä, lopussa ja alussa 3-vaihe, mutta ihan alussa taisi olla sähkömekaanisella säätimellä varustettu 3-vaihe, mutta siinä säätö oli kenttäkäämin virralla)
S10T teksteillä varustettu boksi taitaa? olla tarvike? tasasuuntaaja/säädin yhdistelmä (regulator/rectifier), pitäisi toimia siten että ennen tasasuuntaajaa oikosuljetaan käämejä (maadoitetaan maahan tyristorilla tms.) siten ettei jännite pääse nousemaan yli 14.x volttia, yksi yleinen vika on maan puuttuminen (tai vertailujännite...) regulaattorilta -> jos ei kunnon maita voi jännite karata (pitäisiköhän tuossa mallissa myös kotelolla olla kunnon maa, eli onko ruuvi hapettunut tms. ja onko eka piuha) Voihan se tietty rikkikin olla, mutta ilmeisesti sitten tasasuuntaus pelittää jos jännite nousee
En silti helpolla usko että MP-akkuunkaan saa tuon pyörän generaattorin wateilla jännitteitä nousemaan noin korkealle (27 V) (ei ainakaan ihan pienillä kierroksilla, kannattaa ehkä ottaa toinenkin mittari käyttöön ja tarkistella hieman)
Ei näytä musta boksi mulle tutulta, siinä taitaa olla jotain käyttämättömiä liittimen kohtiakin, saako teksteistä selvää?
(Noita on joskus muunnettu polkukäynnisteiseksi siten että akku korvattu konkalla)
tuolta voi kaivella originaalia kytkentäkaaviota, mutta näyttää ettei tuossa ole edes alkuperäisiä johtoja jäljellä...
http://www.diagrams.kz650.info/wiring/W ... agrams.htmEsimerkkinä voi katsoa erityyppisiä laturin kytkentöjä:
B1 kolmivaiheinen (säätö kenttäkäämillä)
D1 yksivaiheinen laturi
F2:n kolmivaiheinen ("oikosulkevalla" regulator rectifierillä tyypillisin 80-luvun pyörissä ja vähän myöheminkin)
[Edit] tuskin on tuo eka, sitä lienee mahdoton/vaikea saada toimimaan helposti ilman akkua, koska kenttäkäämin magnetointivirta täytyy saada ensin akusta?