Sytytysboksiin tulevista kannattaa ainakin tarkistaa kolme toiminnan mahdollistavaa piuhaa:
+ syöttö (punainen johto, nasta 9) Akkujännite virtalukon, tappokytkimen kautta
Maa (mustakelta, nasta 10) Maa suoraan johdolla, ei kytkimiä tms välissä
Vapaa/sivutuki/kytkin (Mustavalko? nasta 3) diodien kautta maihin
Nastassa 9 ei saa olla häiriöitä, vaan vakaa akkujännite (viisarimittari näyttäisi tarkimmin, jos jännite tippuu/heiluu)
Samoin nasta 10, vakaa maa, ei saa olla jännite-eroja akun -napaa vasten mitattuna, muuten joku johtoliitos on huono
Nasta 3 vakaa 0,6 V, maadoitettu sulakerasiassa olevien diodien ja vapaa/seisontatuki/kytkin-kytkin
Nuo voi mitata varsin hyvin käynnissäkin, kun tunkee yleismittarin kapean mittauskärjen 10-nap (tai 9) liittimen johtojen puolelta, niin ainakin minun yleismittarin päät ovat sopivan tiukkoja.
En ole ihan satavarma, mutta minusta tuo nastan 9 syöttöjännite ei tule minkään releen kautta, vaan siinä on ihan suoraan virtalukko ja tappokytkin välissä ja vielä liuta liittimiäkin. Samaa piuhaa pisin menee myös syöttö puolillekin, eli epävarmuustekijöitä piisaa, liittimien kontaktit ainakin vanhemmiten hapettuu.
Kaikki nuo edellämainitut voi korvata vianhaussa omilla kokeiluhyppylangoilla suoraan akkuun, ainakin jos tietää mitä tekee ja mihin kytkee. Ja MUISTAA että kaikki turvalaitteet poistuu samaĺla, sammutus, käynnistyksen esto vaihde päällä... (sammutus silloin irroittamalla se punaiseen menevä akun + johto)
[Edit] Kierroslukumittarihan saa ohjauksen 2-3 sylinterien puolan ensiöpuolelta (vihreä johto, nasta 4)
Kannattaa tarkistaa myös sulakeboksin liitosten kunto. (Minä olen ainakin aikoinaan kiristänyt kaikkia noita lattaliitinrimoja jotka vie sulakepesään, ja täällä toisaalla on ollut kertomusta liitosten käryämisestä)