Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Touko 19, 2024 12:11

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tulpat ja lämpöarvot
ViestiLähetetty: Pe Touko 14, 2010 12:32 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 14:39
Viestit: 112
Paikkakunta: Kajjaani
Nyt kun tuolla ulkona taas tarkenee niin minkä lämpöarvon tulppia olette käyttäneet kz750 motissa. Pyörä on gpz 750-83. Ohjekirja sanoo d8es, itsellä oli 9 tulpat kaksi kesää putkeen ja ei ollut mitään ongelmia. Nyt vaihdoin uudet 9 tulpat ja tänään kun oli +24c niin meinasi välillä yksi pytty pudota pelistä pois. Mosa kävi kyllä aika kuumana tuossa kaupunkipyörityksessä. Vika tulpissa/myntierässä vai muualla? Onko kellään ollu samanmoisia ongelmia? Tulpat merkkiä NGK...

_________________
Hyvin mennöö van menköön


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tulpat ja lämpöarvot
ViestiLähetetty: Pe Touko 14, 2010 15:19 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
vesmu kirjoitti:
Nyt kun tuolla ulkona taas tarkenee niin minkä lämpöarvon tulppia olette käyttäneet kz750 motissa. Pyörä on gpz 750-83. Ohjekirja sanoo d8es, itsellä oli 9 tulpat kaksi kesää putkeen ja ei ollut mitään ongelmia. Nyt vaihdoin uudet 9 tulpat ja tänään kun oli +24c niin meinasi välillä yksi pytty pudota pelistä pois. Mosa kävi kyllä aika kuumana tuossa kaupunkipyörityksessä. Vika tulpissa/myntierässä vai muualla? Onko kellään ollu samanmoisia ongelmia? Tulpat merkkiä NGK...

L:ssä ja vuoden -82 GPZ:ssa oikea tulppa on NGK B8ES tai ND W24ES-U. GPZ:ssa (siis siinä monoperäisessä) NGK B9ES tai ND W27ES-U. Itse suosittelen kyllä ND:n tulppia NGK:n tilalle - eivät ole niin herkkiä kastumiselle.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tulpat ja lämpöarvot
ViestiLähetetty: Pe Touko 14, 2010 16:08 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1220
Paikkakunta: Turku
Keväällä huono akun varaus tai möhnät bensassa voi heikentää palotapahtumaa/kipinää ja noeta tulppia.

Jos tulpat nokeentuvat kannattaa vaihtaa takaisin (suosituksen mukaiseen) kuumempaan tulppaan, lyhyessä kaupunkiajossa kylmät tulpat nokistuu (tai eivät lämpene tarpeeksi noenpolttoalueelle 400...800 °C )

Jos B8ES on suositus, voi enemmän kaupungissa ajettaessa normaaliviritteisellä koneella käyttää hyvinkin B7ES (kuumempaa) tulppaa tai jos korkeamman puristussuhteen männät/ajaa saksan moottoriteilla pitkiä matkoja täysillä B9ES kylmempänä ei ala niin helposti hehkusytyttämään, mutta vastineeksi lyhyessä ajossa saattaa helpommin nokeentua/kastua=>ei käy kovin hyvin ja tehoa hukkuu

[Edit NGK:n kuva]
http://www.ngk.fi/Sytytystulpat.1648.0.html

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tulpat ja lämpöarvot
ViestiLähetetty: La Touko 15, 2010 08:29 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Vaihdoin turbomyllyyn tulpat 9 -> 8 eikä tunnu ongelmia olevan. Kyllä pitäis vaparin mennä seiskoillakin. Mulla on nyt NGK B8EG eli ohutkärkiset ja tulpanhatuissa 10 kohm vastus.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com