Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Touko 19, 2024 11:06

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: z500
ViestiLähetetty: Ma Kesä 14, 2010 18:30 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 18:02
Viestit: 4
Uusi jäsen ilmottautuu. Tuli hankittua projektiksi z500 Kawa. Ei käy ja kaasarit pitäis putsia, vaan kuinkas ne saa irti? Näyttää ahtaalta. Mistähän saisi jotain huolto-, käyttö-, korjausopasta. En ole vielä löytänyt. :(


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: z500
ViestiLähetetty: Ma Kesä 14, 2010 19:09 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kaasarit lähtee pois avaamalla klemmarit, vetämällä kannen kurkuista irti ja vääntämällä ne takareunastaan ylöspäin, sitten oikealle sivulle.. :takoo: Teoriassa. Tosiasiassa myös, yleensä putsarin puoleiset kumit kovettuvat korpuiksi, jotka eivät jousta pätkääkään.. ennenkuin niille antaa kuumahoitoa kuumailmapuhaltimella, jolloin ne pehmenevät hetkeksi.
gasot kannattaa tyhjentää kaasarien pohjasta ennen operaatiota, höyrystymisen ehkäisemiseksi. :jojo:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: z500
ViestiLähetetty: Ma Kesä 14, 2010 22:56 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viissatkun kaasarit on todella hankalat ottaa pois - paikalleen laitosta puhumattakaan, Ja syy on juuri siinä, että tilat on todella ahtaat. Asiaa helpottaa jonkin verran, kun löysyttää ilmanputsarikotelan kiinnityspultit ja vetää kotelon niin taakse kuin se menee. Korjausmanuaalista laitoin YV:tä.

Tämä on muuten aika mielenkiintoista: aikoinaan pienemmät keskari-Kawat miltei katosivat, mutta ensin alkoi kuuspuolikkaita putkahtelemaan esille sieltä täältä ja nyt on näköjään viissatkujen vuoro :jump:

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: z500
ViestiLähetetty: Ti Kesä 15, 2010 14:17 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
onkohan sama 500 jota kävin tutkimassa? jos ostit myllypurostapäin helsingistä ja on tummansinivihreä ja oikea eli kaasukahva pyörii irti, niin lienee sama. siinä pelissä on varmasti touhua kohtalaisen paljon. takarengas kanitteli ja laakeri pesineen voi olla koneistusta tai vaihtoa vailla,, ym.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: z500
ViestiLähetetty: Ti Kesä 15, 2010 17:50 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 18:02
Viestit: 4
Joo saattaa olla sama. Kahva ainakin pyörii irti. Kaupunginosaa en tiedä kun olen maalta. Ja hommia riittää, katotaan kui käy.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: z500
ViestiLähetetty: To Kesä 17, 2010 15:14 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 18:02
Viestit: 4
No nyt se projekti tärähti käyntiin :jump: Kaasarien putsaus, uusi akku, uusi pa-suodatin ja voila.

Meinasi tehä vanhalle vaan jekun. Starttinapista ei mitään eloa. Solenoidin päästä starttasi. Meinasin että joku katkos tai huono liitos, onhan näissä pitkään seisoneissa kaikenlaista. Enhän minä muistanu, että ennenvanhaan oli kytkimessä se "turvakytkin" eikä sivujalassa. :eitieda: Ohjekirjastahan tuo sitten selvisi. Kiitos vaan Raato.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: z500
ViestiLähetetty: La Kesä 19, 2010 21:52 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 20:43
Viestit: 57
Paikkakunta: kalajoki
[quote
Tämä on muuten aika mielenkiintoista: aikoinaan pienemmät keskari-Kawat miltei katosivat, mutta ensin alkoi kuuspuolikkaita putkahtelemaan esille sieltä täältä ja nyt on näköjään viissatkujen vuoro :jump:[/quote]

Näin on raato,viissatkujenkin harrastus on kovassa nousussa,vaimollakin tuo 33000 kilsaa
ajettu(eka omistajan leskeltä ostin,seissyt 20 vuotta äijän delaamisen jälkeen) just huolsin
pyörän ,maanantaina ajoon !! tuupas kontioon parin viikon päästä,eihän tuo ny oo ku
pudasjärvellä kontrolli :mrgreen:

_________________
kawa on pop !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: z500
ViestiLähetetty: La Kesä 19, 2010 21:57 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
kawailija kirjoitti:
Raato kirjoitti:
Tämä on muuten aika mielenkiintoista: aikoinaan pienemmät keskari-Kawat miltei katosivat, mutta ensin alkoi kuuspuolikkaita putkahtelemaan esille sieltä täältä ja nyt on näköjään viissatkujen vuoro :jump:


Näin on raato,viissatkujenkin harrastus on kovassa nousussa,vaimollakin tuo 33000 kilsaa
ajettu(eka omistajan leskeltä ostin,seissyt 20 vuotta äijän delaamisen jälkeen) just huolsin
pyörän ,maanantaina ajoon !! tuupas kontioon parin viikon päästä,eihän tuo ny oo ku
pudasjärvellä kontrolli :mrgreen:

Kontio jäänee väliin tänäkin vuonna, mutta CBW:hen tulen!

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: z500
ViestiLähetetty: Su Kesä 20, 2010 10:19 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
voiko paikkaa palijastaa kun sielläpäin kulen, tai lapisa, kontion?

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: z500
ViestiLähetetty: Ma Heinä 19, 2010 15:46 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 18:02
Viestit: 4
No niin. Projekti on lähes ajoa vaille. Testiä on ajettu omalla tiellä kun on vielä seisontavakuutuksessa.
Vaihdoin sitten ensimmäisen kerran öljyt ja tietysti propun kierteet on hyvin hentoiset. Onko kenelle yllätys? Sitten kysymys. Onko öljypohjan irrotuksessa mitään huomioitavaa jos niitä kierteitä korjattaisiin?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: z500
ViestiLähetetty: Ma Heinä 19, 2010 16:31 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Irrotuksessa ei muuta huomioitavaa kuin että putsari irti ja sen jälkeen kaikki 13 pohjan pulttia irti. Tämän jälkeen voikin pohjan irrottaa - vaatii usein varovaista naputtelua eri puolilta. Asennuksessa kannattaa olla tarkkana, että kaikki 0-renkaat (3 kpl pieniä öljykanavassa ja 1 iso putsarikuilussa) pysyvät paikallaan ja tietenkin nuo o-renkaat ja tiiviste kannattaa uusia samalla - ja ei sitten tarvikeosia vaan Kawasakin orkkisosaa :P Kun kerran öljypohja on irti, kannattaa samalla tarkistaa ensiövetoketjun vapaa liike (vaihtoraja 27 mm)

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com