Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Touko 18, 2024 21:50

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Zephyr 750 käyntiongelmia..
ViestiLähetetty: Ma Huhti 26, 2010 19:32 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
niin..homma on edennyt niin että olen löytänyt jonkinlaiset säädöt koneeseen ja toimii jotenkuten..

Mutta...

Kun kone lämpenee, käynnistäminen menee vaikeaksi ja kuulostaa ihan kuin kone kävisi vajailla pytyillä alakierroksilla. Kun kone saa kierroksia, toimii hienosti :)
Tuli mieleen että joku joskus kirjoitteli että puolat saattaa alkaa ryppyilemään kun kone lämmittää puolia..??
En nyt tiedä yhtään olisko tässä kysymys puolista vai mistä :firing: :storm:
tuntuu olevan käynnistyminen tolla yksilöllä muutenkin aika tahmeeta!
Käynnistyksen yhteydessä, varsinkin jos ryyppy päällä.. kuulostaa koneen jurnutus välillä siltä ettei startti pyöritä konetta lainkaan..vaan "sutii" kytkimessä...

Täs on tullu säädeltyy tota nyt niin kauan et alkaa epäilee jo vaikka mitä.. esim. mielestäni venttiilit sirisee jotenkin oudosti..nakuttaa ??

Kai se pitää kohta viedä zetori säädettäväksi jonnekin missä joku tietää mitä tekee !!
Löytyykö pk seudulta vapaaehtoisia ? ;)

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 26, 2010 20:03 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
scubari kirjoitti:
Kai se pitää kohta viedä zetori säädettäväksi jonnekin missä joku tietää mitä tekee !!
Löytyykö pk seudulta vapaaehtoisia ? ;)

100 km pohjoisempaan...

http://www.moottoripyorahuolto.fi

Et pety. Ei välttämättä halvin, mutta joka centin arvoinen.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 26, 2010 20:44 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Tai sitten siinä puolivälissä eli Askolassa - jotain pystyn tarkistamaan...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 26, 2010 21:22 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
jos ei omin voimin ratkaisua löydy, ottaisin apua Askolasta vastaan enemmän kuin mielelläni :)

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 27, 2010 20:54 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
tuli mieleen..voisko liian korkeat bensapinnat aiheutta ko. oireita??

Tulihan noi pinnat jossain välissä jo katsottua, mut jos kuitenkin... :hammer:

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 28, 2010 21:15 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
Onko kenelläkään tietoa mikä tarkoitus ko. pyörän sähkökaaviossa virtalukolta sytkäboksiin lähtevällä harmaalla piuhalla on??
Näyttäis ettei ole kytkettynä mihinkään...

Voiko tarvike virtalukko aiheuttaa käyntiongelmia??
Eräs kawahtanut kirjoitteli että siellä oli käynti parantunut virtalukon vaihdolla takaisin orginaaliin :eitieda:

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 03, 2010 20:38 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
tietoa kenelläkään??

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 03, 2010 20:57 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
sellainen hytinä mulla olis että harmaa johto virtalukolta joka menee sytkäboxille, olisi varustettu vastuksella virtalukossa, jolloin boxille menisi alennettu jännite :toks: .
Varkaustapauksissa, joissa virtalukon johdot on yhdistetty kaikki kimppaan, on sytkäboxi pimentynyt lopullisesti jonkun ajan päästä :jojo: . peli on hetken toiminut, sitten sammunut kokonaan :kuume: .

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 03, 2010 21:35 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
jees :)

Just löysin ketjun zephyr zonelta jossa juttua tuosta!

Asia on juuri niinkuin ehdotit..jonkinlainen varkaudenesto juttu..??

Mulla oli kytkettynä tämä harmaa johto päävirtaan ennen virtalukkoa ja siinä oli välissä vastus mittarin mukaan n 99,90 ohmia.
Lienee oikea kytkentä..

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 17, 2010 21:18 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
Onko missään tietoa mikä on vakio vastus zephyrin orggis virtalukossa ??

Kovasti oon yrittäny nettii kahlata mut ei ole osunu silmään.. :hammer:


###edit###
...no löytyhän se info!

100 ohmia ilmeisesti oikein :stobe:

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 28, 2011 21:03 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
Taas vaihteeksi ei kipinää..nyt pitää hommata jostain cdi.. On selkeesti heikko kipinä. Mikä muu voi olla kun cdi? Puolat ja tuplat ok, cdi:n maadoitus pitää viel tarkistaa..
Välillä on toiminut ja jopa startannut suht hyvin, mut aina jotain ettei ihan kunnolla toimi..??

No, nyt on taas talvi aikaa ihmetellä :)

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2011 18:13 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
Mites noi pickup coilit :eitieda: Toissakesänä kävin yhden naamatutun ZG Kawaa tutkimassa, kun vähän oli heikkoo kipinää ja välil ei ollenkaa, olettivat että vika on sytkäpoksissa, tilasivat ameeriikanjoelta uuden sytkäpoksin ja ei auttanut. Mentiin sitten yhden frendin kanssa sitä tutkimaan ja huomattiin, että toisen pickup koilin vastusarvo vaihtelee. No koppa auki ja tutkimaan, no oli toiseen koiliin menevä johto melkein poikki koilin sisältä, kun sitä käänteli, niin sai hyvinkin kontaktia.... Eikun uutta osaa tilaukseen ja vaihdonjälkeen pelas ku Buick.

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2011 18:26 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
Pitää kattoo noi picupit.. :drunk:

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2011 22:58 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
"Kun kone lämpenee, käynnistäminen menee vaikeaksi ja kuulostaa ihan kuin kone kävisi vajailla pytyillä alakierroksilla. Kun kone saa kierroksia, toimii hienosti."Mulla oli Z 1100:ssa samanlaisia vaivoja ja syy oli tukkeentuneet tyhjäkäyntisuuttimet. Ne kun teräslangalla rassasin niin johan alkoi hyvin syttymään. Kurkkaappa aikasi kuluksi. Minun mopessa oli plugin alla ne suuttimet. Stormilla on jotain syttöboxeja.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 05, 2011 13:24 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
miten picupin voi testata onko kunnossa ?

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 05, 2011 15:13 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
Manuaalista pitäis löytyy sille/niille vastusarvo. 1100 ja 900 geepeezetissä se on 350- 600 oomin hujakoilla, siis noissa jotka lukee mulla tuolla allekirjotuksissa.

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 06, 2011 01:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
Sitten kun vielä varovasti lämmittää niitä ja samalla mittailee niin näkee pätkäseekö ne lämmetessään. Kohtuuyleinen vikaantumismuoto on se.

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 06, 2011 10:11 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
Juurikin näin ja mittari naruissa kiinni kääntelee coiliin menevää johtoa VAROVASTI, jos vastusarvo muuttuu oleellisesti tai näyttää ns olunlääniä, on siellä huono kontakti.

Samaten kannataa mita NS. Ilmarako, eli coilin etäisyys siihen syttypyörään, tossa 900 ärrässä se pitäis olla 0.5-0.9 mm tämäkin pitäis manuaalista löytyä.

Itse en lähtis mitään osia ostelemaan, ennekun on vika paikallistettu ja poksiinkin taitaa ohjeet löytyä mittaamiseen. Toisaalta jos jostain sais komponetteja lainaksi ja pääsiis niillä kokeleimaan :axe2:

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2011 16:27 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
Nyt on picuppi mitattu, oli n440ohmi eli ok. Siitä sit aloin testaa samalla johtoja ettei vaan ole poikki tms. Lopulta pääsin virtalukolle saakka,,sieltä löytyi "ajoneston" vastus jonka lukon vaihdon yhteydessä kolvasin johtoon...onneksi sain aikaiseksi tarkistaa myös sen kunnon! Oli ilmeisesti tinauksen yhteydessä tullut jotenkin käräytettyä se. Uusi vastus ja zepe pärähti kerrasta käyntiin :rock:

Olihan taas vika..aika monta tuntia sitä tuli metsästettyä.. :surrender:

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com