Ainakin cmsnl:n 1973 ja 1975 push rod oli samalla numerolla, mutta kiinnitti huomiota että O-ring sen ympärille oli merkittynä 7 mm ja ainakin 1983 GPZ:ssa muistaisin tuon olleen 8 mm, mutta muistikuvat hataran puoleisia...
Mittasitko uutta ja vanhaa tankoa vertaillen, mutta ei kai tangossa ole muuta ihmeellistä kuin suora tanko, sileät päät ja ulkopuolikin, vai onko tuossa sarjassa jotenkin erilainen, onko alkuperäinen tanko tallella ja käyttökunnossa? Mutta jos se on 7mm, niin sen aihiota ei saa ainakaan ihan joka maitokaupasta, 8 millisen aihion löytäisi helposti. Onko tanko eri mittainen kuin vakio-osa (tai mistäpä sen tietää, jos se onkin ihan eri pyörään?, jollain alikokoisella voisi mallailla, vaikka tuosta pätkimällä:
https://www.puuilo.fi/warma-vedetty-akseli-6mm-1-5mO-renkaalla täytyisi (ainakin jos pysyvää alikokoratkaisua miettii) löytää joku korvike, sisä 6 mm ja paksuus 0,5 mm isommaksi, että ulkomitta täsmää, kenties jotain shimmiputkea kokomatkalle (kävisköhän kutistesukka, ei taida tykätä lämmöstä ja öljystä, (0,5 mm ympäriinsä tekisi 6->7), ettei ala vispaamaan ylikokoisessa reiässä?)
Mutta jos "easy" viittaa asennuksen helppouteen, niin se tietysti vähän kärsii, jos joutuu itse tekemään osia...
Ihan pa***ksi hitsautuneesta saa melko halposti siistin, tappeja vaikka porakoneeseen kiinni ja karkeammasta hienompaan hiomapaperiin tasaisesti edeten saa kiillotettua tangon päitä ja tapin päitä, tuossa alkutilanne oli kaikki osat kiinni hitsautuneena ja kuula oli ollut sininen lytty välissä ja sen poisto smirgelillä, ainoa uusi osa on kuula laakerikaupasta:
lopputilanne uudella kuulalla:
Tuolta:
http://forum.kawazi.net/viewtopic.php?f=5&t=4473hSiitä tarinasta muuten puuttuu juurisyynä miksi kytkimen säätö oli epäonnistunut, ja kytkin jäi painamaan tankoa ja kuulaa koko ajan: siitä puuttui kokonaan palautusjousi kytkinvaijerin alapäästä, rataskopan sisältä.