Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 15:25

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Huhti 05, 2009 10:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 15:51
Viestit: 449
Paikkakunta: Kuopion Peikkometsä
JepJep

Ostin tuon Ellun vaikka ei lähde startista käyntiin. Viikko sitten sunnuntaina kaveri kävi alustavasti pyörää kattomassa ja sillon vielä oli startti pyöriny - tosin ei ollut kerenny lähtee käyntiin, kun virta oli loppunut ( tuupaten lähtee mainiosti ). Myyjä oli ostanut uuden akkumulaattorin, ladannut sen ja laittanut paikoilleen, mutta sen jälkeen ei ole startti pyörinyt. rele (kai se se on) vain naksahtaa starttinappia painaessa.
Otin sivukopan pois ajatuksena, että annan startille suoraan virtasta auton akusta, mutta huomasin, että eihän se käy kuin elokuvissa.
"releen" toiseen kulmaan tulee paksu johto akun + navasta ja lähtee toisesta kulmasta mennen startin kylkeen. Myös kaksi johtoa on juotettuna "releeseen". Nyt tullaan kohtaan, missä tällaisen "sähkö on selvää" -miehen hanskat tippuu lattialle :? Otin yleismittarin käteen ( siis vielä hanska ) ja mittaamaan voltteja, niin huomasin, että akusta menee virta "releen" läpi startille suoraan, MUTTA KATKEAA "RELEEN" NAKSAHTAESSA STARTTINAPPIA PAINAESSA :!:
Eli kun tuo virran kulkeminen tuossa potikassa ei mennytkään niinkuin "kuvittelin" putos siis hanskat sillä kertaa.
Että pientä starttipiirin toimintaperiaate ohjeistusta/hyviä (kokemukseen perustuvia??) neuvoja otetaan vastaan :!:

riti

_________________
- Leuto meninki... tai jotain -


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 05, 2009 11:00 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Starttireleen pitäisi toimia niin että kun releen ohjasjohtoihin tulee jännite, releen kela kytkee isot nastat yhteen. Kokeile irroittamalla molemmat paksut johdot ja mittaa yleismittarilla yhdistyykö ne.
Tarkista koneen kyljessä maadoitusjohdon kontakti koneen runkoon (ei maalia välissä, pultti kunnolla kiinni) ja edelleen johto ehjänä akun miinukseen.
Plus johdon kontaktin tarkistus startin kytkentänastaan ja startin kontakti koneen runkoon (ei hapettumia)
Kokeile ohittaa startti rele yhdistämällä isolla ruuvarilla nastat releellä (kipinöi hieman huonolla kontaktilla) jos pyörähtää, rele viallinen.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 05, 2009 16:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 15:51
Viestit: 449
Paikkakunta: Kuopion Peikkometsä
jepjepjep...

http://i147.photobucket.com/albums/r300 ... 009020.jpg

eipä taida olla starttireleessä vikaa... :shock: :roll:

ei muuta kun hiiliä sopiviksi työstämään... on noita sähkötyökalujen varahiiliä kertynyt jonkin verran notta eiköhän niistä käypäset saa tehtyä :jump:
on se muuten viime sunnuntaina pyöriny just ne viimeset kierrokset ;D

_________________
- Leuto meninki... tai jotain -


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 06, 2009 18:47 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 15:51
Viestit: 449
Paikkakunta: Kuopion Peikkometsä
Oli nuo sähkötykalujen hiilet liian ohuella johdolla jotenostin varaosaliikkeestä jonkun auton startin hiilet, santasin sopivix ja jopa vain starttaa napista että. :)) :jump:

_________________
- Leuto meninki... tai jotain -


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com