Pyörästä tuli kevytmoottoripyörä...
Kone irti, vähän se vaati sovittelua, jätin myös öljynjäähdyttimen kiinni koneeseen ja pujottelin letkut (kone tiputettiin kaatamalla pyörä oikealle kyljelle). Seuraavaksi kone halki.
Hammaspeikko vei kolmosen hampaat:
Näemmä nuo kytkentähampaat ovat olleet vinoja jo tuohon aikaan, eli aivan samoin kuin vaihtovaihteistossa.
Ei ollut kirjaa mukana, joten irroitus meni ihan tuntemuksien mukaan.
Vahingoiksi 1. syttypyörän kohdistustappi (kuka käski siitä isosta pultista vääntää niin kovin)
Myöskään nokkaketjun kiristimen säätöä en saanut irti, päätin ottaa koko kiristimen irti että sai startin pois (taisi olla huono päätös, nyt se on vielä vaikeampaa pitää vastaan millään kun yrittää vääntää irti).
Syyllinen joko puuttuva prikka, jolloin mennyt kaksi erivaihdetta yhtäaikaa päälle (sekä siirtäjärumpu että ensiöakseli seilaa pari kolme milliä eessun taassun vaikka kiinnitys rummussa oikein ja prikat oli eri tavalla kuin Saksantuonnissa tai cmsnl.com kuvissa) tai katosta ampunut startin kiinnitysruuvinreiän pääty. (tai hullu kuski)
Vähän myös ratas heiluu sivusuunnassa ja on syönyt siirtäjää:
Kaikki muu mitä tuosta pääsee tökkimään tuntuu hyvälle, ei välyksiä veiveissä eikä kampiakselilla, Saksasta tulleella vaihtovaihteistolla ainoa vika tuntuu olevan - ensiöakselin laakeri sirittää pyöritettäessä, mutta sepäs tuntuu olevan oikein siivosti pyörivä tuossa alkuperäisessä, eli se vanhaa muut Saksan peruja, klapit rattaissa tuntuu niin hyvältä, ettei viitsi edes rattaita purkaa akseleilta.
Tässä vielä kuva vanhoilla rattailla, mutta uudet on oikeasti jo sisällä:
Vähän nuo on saanut väriä (ruostetta?) joskus, mutta laakerit tuntuu oikeasti hyviltä ja niiden luulisi ensin reagoivan.
Tehdäänpä ostoslista mitä tarvitaan vielä lisää
1. o-rengas
Lyhyt tuli listasta, eli ei tainnut olla 3. lajin tuuria (tuonhan toki näkee vasta kun kone on nipussa, käy ja liikkuu)
Siirtäjärumpu on hieman erilainen?
Mutta noita on hierottu eri vuosina paremmiksi, saas nähdä paljonko tässä on päätyklappia?
Laitetaan kuva myös miten nuo vaihteensiirtäjän rullat on aseteltu. (Olisihan tuon koneen voinut pestäkin ensin
)
Tuolle kuvan yläosassa olevalle vasemman puolen vetorattaan kopan kiinnitysruuvin revenneelle vastepinnalle täytyy muistaa tehdä myös jotain, kieteethän siinä on ok (J&B Weld tms)
Viikon vinkki: Jos on Clymeri tms. kirjanen, niin räjäytyskuvat saa tulostettua näppärästi lisäavuksi
http://www.cmsnl.com varaosaluettelon kautta:
Valitse oikea tuote
http://www.cmsnl.com/kawasaki-1983-zx11 ... partslist/oikea osakokonaisuus
http://www.cmsnl.com/kawasaki-1983-zx11 ... 19311.htmlKlikkaa mitä tahansa osaa, klikkaa sen jälkeen aukeavaa pikkukuvaa, ja saat ko. osakokonaisuuden gif kuvan, jonka voi printata
http://images.cmsnl.com/img/partslists/ ... 2_c0a7.gifPienellä tarkastelulla kaikki kakkosvaihteen rattaat ja kytkentähampaat näyttää olevan ihan ok myös rikkinäisessä vaihteistossa (5. rattaan tapit kakkosen sisään) eli kakkosen vika on tainnut olla vain tuo sivuttaisklappi ja prikka väärässä paikkaa. 2. rattaat voi laittaa varaosa-arkistoon tai myyntiin, kunhan tarkastaa ensin kunnolla. Olisi tuon tietysti helpommallakin voinut talvella korjata.
[Edit] Öljysihtikään ei ollut ihan niin järkky kuin joskus voi olla tai pelkäsin: