Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 17:15

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Z1 moottorin maalaus
ViestiLähetetty: Ke Kesä 09, 2010 22:23 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 07, 2008 21:27
Viestit: 56
Hoi

Pannaan tännekkin nuo alla olevat kysymykset, VMPK:n keskustelusivuilla ei tullut aivan yksimielisä vastauksia


Kertoisitteko kokeneemmat miten kannattaa maalata Kawasaki 900 Z vm.1973 moottori, lohkot ovat samaa kirkasta mustaa kuin runko??, sylinterit, kansi ja venttiilikoppa hiukan mattamustaa??

Kannattaako lohkot pulverimaalata, onko jollakin kokemuksia millainen tulee?? Kuumat osat kannattaa maalata kuumakestolla, mutta millainen menetelmä on hyvä??

Etsiskelin keskustelusivuilta ko. aihetta käsitteleviä juttuja ja siellä mainittiin mm. VHT spray-maalit, onko jollakin ”täydellinen” luettelo millä VHT maaleilla maalaus kannattaa suorittaa ja maalausohjeita.

Entäpä muut maalimerkit, onko jollakin tietoa muista spray-maaleista joilla maalauksen voisi suorittaa kotioloissa??

Ruiskumaalaus?? onko tästä kokemuksia?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1 moottorin maalaus
ViestiLähetetty: To Kesä 10, 2010 06:41 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Muistelisin että ainakin peruspulverit pehmenevät jo lohkon lämmöissä niin, että kaikki pienet kengän kosketukset jäävät pysyviksi. (nykyään tosin taitaa olla jotain kuumankesto pulvereitakin?)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1 moottorin maalaus
ViestiLähetetty: To Kesä 10, 2010 17:33 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
oojala kirjoitti:
Muistelisin että ainakin peruspulverit pehmenevät jo lohkon lämmöissä niin, että kaikki pienet kengän kosketukset jäävät pysyviksi. (nykyään tosin taitaa olla jotain kuumankesto pulvereitakin?)


Mulla on lohkot maalattu v. 2003 pulverilla. Sylinteriryhmä VHT, eipä oo ongelmia ilmenny.

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1 moottorin maalaus
ViestiLähetetty: To Kesä 10, 2010 21:26 
Poissa
Hamsteri
Hamsteri

Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 20:59
Viestit: 117
Paikkakunta: riihimäki
Jep pulveri kestää täysin! Minulla yksi kone pulveroitu!
moottori lohkot on "kiiltävät" ja loput osat satiinia sylinteri ja kansi siis.. näin ainakin kokemus/nähty minulle opettanut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1 moottorin maalaus
ViestiLähetetty: Ti Kesä 15, 2010 19:01 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 17, 2005 20:13
Viestit: 111
Paikkakunta: Manse
Allekirjoittaneella kone pulveroitiin vähän toistakymmentä vuotta sitten - kestää kyllä kiinni, mutta maali meni heti mataksi ja ruttuun sylinterin takaa. Liekkö bensa vai kuumuus :eitieda:

_________________
It's good to be the King...

Z1 -73
Suzuki T20 -67
Tuutti -72


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1 moottorin maalaus
ViestiLähetetty: Ke Kesä 16, 2010 22:18 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 07, 2008 21:27
Viestit: 56
Hoi

Zuhari, oliko syliteritkin maalattu pulverilla?? Oliko lohkojen sävy kiiltävä vai matta maalauksen jälkeen?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1 moottorin maalaus
ViestiLähetetty: To Kesä 17, 2010 19:01 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 17, 2005 20:13
Viestit: 111
Paikkakunta: Manse
Sylinteriä ja kantta ei maalattu pulverilla, joten ei siitä lopullisesta kuumankestosta voi sanoa oikein mitään... Lohkojen pinta oli alunperin vähän matta, mutta se vetäytyi vähän ryppyyn lämpimämmistä kohdista lohkoa ja muuttui vähän harmahtavaksikin.
Mutta ei tuosta kannata paljon säikähtää, tuo pinnoitus tehtiin joskus vuonna 95, joten menetelmätkin on jo saattaneet muuttua. Muillahan tuntuu olevan pelkästään hyviä kokemuksia asiasta, joten kannattanee luottaa enemmän niihin, kuin allekirjoittaneen kokemuksiin.

_________________
It's good to be the King...

Z1 -73
Suzuki T20 -67
Tuutti -72


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1 moottorin maalaus
ViestiLähetetty: Su Kesä 27, 2010 08:56 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Moro Kari.

Minulla on Hagmansin satiinin mustaa kuumakestoa liraus pullossa jos on halua niin voin tuoda testiin, itse aikoinaan etsiskelin pitkät ajat ja sitten tuon maalin löysin ja mielestäni tosi hyvin kestänyt bensaa ja liuottimia...

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1 moottorin maalaus
ViestiLähetetty: Su Kesä 27, 2010 22:46 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 07, 2008 21:27
Viestit: 56
Hoi

Hyvä vinkki, kiitos, maalausasiat pitäisi saada käyntiin kohtapuolin. Palaan asiaan vähän myöhemmin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1 moottorin maalaus
ViestiLähetetty: La Heinä 03, 2010 17:26 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Mulla ihan Bilteman moottorimaali (ei se varsinainen pakoputkimaali), on pysynyt monta vuotta esim. kytkinkopassa ihan kiiltävänä ja hyvänä.

Ilmajäähdytteisissä pytyissä ja kannessa sensijaan ei pysy ja taisin kokeilla sitä pakoputkimaaliakin yhtä huonolla tuloksella.

Itse tässä ajattelinkin että puhdistaisin maalit pois.

Yksi, mitä tässä kävi myös mielessä, niin toimisikohan Super Sini sinistysneste, jota käytetään normaalisti aseissa?

Jos toimii, niin tuohan olisi ihanteellinen, sillä maalikerros jäähdytysrivoissa aina huonontaa moottorin jäähtyvyyttä!

Itselläni on tuota kyllä, joten voisin johonkin pieneen kohtaan kokeilla ja kertoa miten kävi.

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1 moottorin maalaus
ViestiLähetetty: Su Heinä 18, 2010 09:24 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Toin sinulle purkin pohjan maalia pari viikkoa sitten terassin ikkunalaudalle näytti olevan muutamia päiviä sitten samalla paikallaan et ilmeisesti ollut huomannut purkkia, se on kyllä varjossa joten ei tule tummia laseja teidän taloon :) .

Tee testi niin näet mikä on sävy ja itse asiassa on minulla venttiilinkoppa joka on maalattu ja uunitettu siitä kyllä näkee mikä on lopputulos jos kiinnostaa.

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1 moottorin maalaus
ViestiLähetetty: Su Heinä 18, 2010 22:50 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 07, 2008 21:27
Viestit: 56
Hoi

Tattista vaan, nyt se arvoitus selvisi mistä ja mikä pullo se oli. Panin talteen, nyt voinkin tehdä "testejä" ko maalilla, katsotaan miltä näyttää. Palataan asiaan.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com