Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 20:26

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Heinä 06, 2011 22:16 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
Ajattelin että samalla kun vahitaa noi kumiosat kaasareiden molemmin puolin niin ehkä olisi järkevää huoltaa nuo kaasaritkin samalla. Mitä kevyttä toimenpidettä olisi hyvä suorittaa niille? Kun en kuitenkaan niitä aio irroittaa niitä mihinkään ultraäänipesuun vaan lähinnä jos jotakin muuta voisi tehdä sisäisesti.

Nyt kun tuli jenkkilästä osia niin pitäisi vaihtaa kaasareiden molemmilla puolilla oleva kumitavara.

Kyseessä siis kz1000 ja 1980 ltd, moottori on tosin 1977.

Onko joku järkeväksi koettu järjestys miten työ kannattaa tehdä?

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Viimeksi muokannut oh2jxn päivämäärä La Heinä 09, 2011 10:43, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 07, 2011 00:40 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
oh2jxn kirjoitti:
Nyt kun tuli jenkkilästä osia niin pitäisi vaihtaa kaasareiden molemmilla puolilla oleva kumitavara.

Kyseessä siis kz1000 ja 1980 ltd, moottori on tosin 1977.

Onko joku järkeväksi koettu järjestys miten työ kannattaa tehdä?


No sen jälkeen kun bensatankki on nostettu pois, niin voipi katsoa että miten ahdas tila on. Ilmanputsarin tyyppi on yleensä se mikä vaikuttaa eniten tuohon järjestykseen. Jos kaasareita ei ole tarkoitus huoltaa, ja vaijereissa riittää mittaa, niin vaijereita ei välttämättä tarvitse irroittaa. Useimmiten kyllä. Monessa tapauksessa kaasaripaketin saa ketkuteltua välistä, mutta kun kumikurkkujen vaihto on kyseessä, niin kannattanee ne kurkkujen laipan pultit irrottaa, niin paketti irtoaa helpommin. Ne kurkut tosiaan on hyvä vaihtaa, ehkä jopa viiden vuoden välein. Vaikkei niihin tulisi edes halkeamia, niin niillä on toinenkin vittumainen piirre. Ne kutistuu! Omassa pyörässä oli halkaisija ainakin 2 milliä kutistunut, kun mittailin viimeksi vaihtaessa.

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 07, 2011 12:25 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
NesteHukka kirjoitti:
oh2jxn kirjoitti:
Nyt kun tuli jenkkilästä osia niin pitäisi vaihtaa kaasareiden molemmilla puolilla oleva kumitavara.

Kyseessä siis kz1000 ja 1980 ltd, moottori on tosin 1977.

Onko joku järkeväksi koettu järjestys miten työ kannattaa tehdä?


No sen jälkeen kun bensatankki on nostettu pois, niin voipi katsoa että miten ahdas tila on. Ilmanputsarin tyyppi on yleensä se mikä vaikuttaa eniten tuohon järjestykseen. Jos kaasareita ei ole tarkoitus huoltaa, ja vaijereissa riittää mittaa, niin vaijereita ei välttämättä tarvitse irroittaa. Useimmiten kyllä. Monessa tapauksessa kaasaripaketin saa ketkuteltua välistä, mutta kun kumikurkkujen vaihto on kyseessä, niin kannattanee ne kurkkujen laipan pultit irrottaa, niin paketti irtoaa helpommin. Ne kurkut tosiaan on hyvä vaihtaa, ehkä jopa viiden vuoden välein. Vaikkei niihin tulisi edes halkeamia, niin niillä on toinenkin vittumainen piirre. Ne kutistuu! Omassa pyörässä oli halkaisija ainakin 2 milliä kutistunut, kun mittailin viimeksi vaihtaessa.


Jep.

Ja vaikka näkyviä halkeamia ei olisikaan niin lämmetessään vuotoja voi esiintyä vaikka synkat olisi mitatessa kohdallaankin.

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 07, 2011 23:49 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Tohon muuten vaikuttaa paljon se, jos seokset on joskus käynyt laihalla, niin ilmajäähdytteinen voi olla senverran kuuma, että kumi menettää ominaisuutensa, tai suorastaan grillaantuu.

Kevennyksenä, mikä ihme on sellainen kuin ilmajäähdytteinen? Suomen kesässä yleensä KAIKKI moottorit on vesijäähdytettyjä ja snorkkeliakin kannattaa harkita, sekä moottorille, että kuskille :D

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com