Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Touko 11, 2024 07:14

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Heinä 13, 2012 06:14 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 30, 2006 11:29
Viestit: 17
Paikkakunta: Joensuu
Talven aikana "itsestään" tullut vika ihmetyttää. Nyt kun olisi aikaa vähän ajella, näyttää öljy hikoilevan kannenpahvin välistä ja venttiikopan puolikuun paikkeilta (kannen ruuvin alta?) koneen vasemmalta sivulta. Kone on muuten kuiva päältä kaikin puolin, mutta tuo seisontatuen puoli hikoilee sen verran että pisara ilmestyy jäähdytysrivan nurkkaan muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen. Ei ole tarvinnut perehtyä voitelujärjestelmän saloihin (vielä) mutta onkohan nuo pinnapulttien kanavat paluukavia vai meneekö niistä öljy paineella yläkertaan? Kanavathan menevät venttiilijousen alle joten olen siinä käsityksessä että ovat paluukanavia eikä painettakaan ole? Voiko tiivisteet hapantua seisoessa, seisontatuen puolelta minne öljy aina kasaantuu kun pyörä on kallellaan, vai mikähän voisi olla selityksenä ilmiöön? Kun olis syksyllä tullut esille, niin olisi ollut aikaa purkaa ja tutkia :kivi:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 13, 2012 07:39 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
kyllä öljy nousee ylös pinnapultin reikiä pitkin.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 13, 2012 08:18 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 30, 2006 11:29
Viestit: 17
Paikkakunta: Joensuu
Ok, kiitos tiedosta, eli ei kun kantta auki, joskus.. Tuossa Hooykkösessä ei ole eikä tule noita murheita!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 14, 2012 11:24 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1219
Paikkakunta: Turku
Neljässä nurkkapultissa on o-renkaat, tarvikerenkaat on kuulemma lyhyt ilo vaikkei tuossa kovat öljynpaineet olekaan. Toinen yleinen vuotopaikka on nokkaketjun ympäri menevä o-rengas (tai ei taida olla o:n muotoinen olleenkaan, kumia kumminkin)

Noi on hämmästyttävän kalliita kilohinnaltaan originaaleina, mutta tarvikkeita kaikki kehottaa välttämään näissä jos pidempään haluaa kuivana pysyä. (Minulla oli tarviketiivisteet laitettu liikeessä vähän ennen kuin ostin ja alkoihan se vuotaa muutamassa kuukaudessa).

Jeps, jos H1:ssä alkaa yläkerta vuotamaan, riittää niistäminen ja sitten taas nokka menosuuntaan :)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 14, 2012 13:10 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Olikos Cometicilla sellainen versio kannentiivisteestä jota käyttämällä ei O-renkaita tarvita ?

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 15, 2012 09:13 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
oojala kirjoitti:
Toinen yleinen vuotopaikka on nokkaketjun ympäri menevä o-rengas (tai ei taida olla o:n muotoinen olleenkaan, kumia kumminkin)


Kyllä se alunperin minulla ainakin on ollut pyöreä mutta kesän ajettuani alkoi vuotamaan ja avattuani se ei enää ollut pyöreä vaan aivan kova koppura jotain nitriilikumia joten teetin kaverilla kuvan kannen urasta ja sen jälkeen laitoin Tampereen tiivisteteollisuuteen kuvat minkälaisen haluan ja teetin noin puoli milliä paksummasta VITON kumista uudet...

Ei vuoda enää ja muutamalle kerholaisellekkin lähettelin noita ja ei ainakaan pahaa palautetta ole tullut vai eikö kukaan ilkeä valittaa :roll:

Taitaa ne alkuperäisetkin olla nitriilikumia mutta noissa tiivisteissä on todella paljon laatu eroja ja kovuuskin (shore luku) vaihtelee... Eli alkuperäiset on aina alkuperäiset jos ei ala itse suunnittelemaan ja toteuttamaan jolloin saa juuri sitä mitä sattuu tulemaan :stobe:

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 20, 2012 09:24 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 30, 2006 11:29
Viestit: 17
Paikkakunta: Joensuu
Kun nyt vuotopaikkaa olen oikein tarkkaan koittanut selvittää, näyttäisi siltä että oljy hikoilee nokkaketjun "pukamasta". Siitä se sitten ajaviiman ja kallistuksen voimasta kerääntyy ja valuu vasemman puoleisessa jäähdytysrivan välissä etunurkkaan. Perusteellinen putsauksen ja 300 km lenkin jälkeen vain pientä hikoilua havaittavissa? Eli kyllä tämän kesän saa olla kansi paikallaan.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com