Joo, oliskohan tuo nokka-akseleiden etäisyys toisistaan vähän isompi GeePeeTsetassa... Venttiilithän on siinä vähän isommat ja palotila myös, joten olisko venttiilit vähän enemmän makuullaan siinä? Porauskin on rapeet 6mm isompi kuin z1:ssä, joten eikös sekin ainakin madollista venttiilien sijoittelun vähän kauemmas toisistaan, ja sitä tietä myös nokka akseleiden sijoittelun, ehkä, ainakin teoriassa
No, tämäkinhän on mitattava samalla kuin muutkin, kunhan nyt pääsisin sinne tallille asti.
Tästä tulikin muuten mieleen jatkokysymys... Tuota gpz:n kannesta mainostetaan kaikkialla että kun sen laittaa vanhaan z1:een niin puristukset putoo pari pykälää. Palotilanhan täytynee olla suurempi gpz:ssa jo suuremman porauksenkin takia, joten johtuukohan tämä puristussuhteen lasku nyt oletuksesta että vanhassa alakerrassa käytetään pienempää (esmes 66 millistä) sylinteriä, vai onko gpz:ssa palotila muutenkin muotoiltu suuremmaksi kuin z1:ssä, ja siten myös männänpää "hyökkäävämmin" muotoiltu, että sama puristussuhde on saavutettu kuin vanhuksessa
Mulla alkaa jo ittellänikin takomaan kanteen tämä teoritisointi, tarttee päästä mittailemaan