Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 17:34

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Elo 15, 2016 14:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Sain lopultakin aikaseksi niin paljon, että vaihdoin johtosarjan, takaiskarit ja vähän muutakin.
Mopo onkin jo seisonut kahdeksisen vuotta :oops:

Kone ei nyt suostu käymään kun uloimmilla pytyillä - ihme kun niilläkään vai... Uudet tulpat on ja silloin aikoinaan tyhjensin bensat tankista ja kaasareista, joten vanhat bensat on tuskin tukkineet kaasareita.
Täytyy olla kaks eri vikaa, koska keskimmäisissä tulpissa ei näy kipinää ja tulpat on ihan kuivat, eli bensaakaan ei taida saada.

Pitää nyt sitten irrottaa vaihteeks tankki ja tsekata puolat, jos kuitenkin olisi joku piuha niistä irronut tankkia paikoilleen laittaessani, mutten usko,että on... Olisko täällä viisaammilla vinkkejä kyseisen asian tutkimiseen.
Tankin alta, runkoputkeen teipattuna, löytyi outo siniseen piuhaan kytketty vihreä kela tms. Mikähän se mahtaa olla? Yritin tutkia sähkökaaviota, mutten sieltä löytänyt mitään sen tapaista.

Entäs ne kaasarit, mitä ihan ekaks kannattaisi tutkia?

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 15, 2016 16:54 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tarjoa starttipilottia suodatinkoteloon putsari irroitettuna ja pyöritä starttia samaan aikaan. Jos pörähtää, niin kipinä puoli kunnossa. Auton akkua oman akun rinnalle, niin pyörittää pontevammin ja saa paremman kipinän.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 15, 2016 18:23 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Ok, pitääpä kokeilla vielä tuota, jos vaikka pääsis purkamiselta. Kyllä se siis käy, just ja just ja vaatii ryyppyä. Laitoin tosiaan uudet tulpat ja reunimmaisista näkyi koneen käytön jälkeen, että olivat toimineet.
Keskimmäiset oli niinku pakasta vedetty ja ihan kuivat.

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 15, 2016 18:48 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
laaksonenster kirjoitti:
Sain lopultakin aikaseksi niin paljon, että vaihdoin johtosarjan, takaiskarit ja vähän muutakin.
Mopo onkin jo seisonut kahdeksisen vuotta :oops:

Kone ei nyt suostu käymään kun uloimmilla pytyillä - ihme kun niilläkään vai... Uudet tulpat on ja silloin aikoinaan tyhjensin bensat tankista ja kaasareista, joten vanhat bensat on tuskin tukkineet kaasareita.
Täytyy olla kaks eri vikaa, koska keskimmäisissä tulpissa ei näy kipinää ja tulpat on ihan kuivat, eli bensaakaan ei taida saada.

Pitää nyt sitten irrottaa vaihteeks tankki ja tsekata puolat, jos kuitenkin olisi joku piuha niistä irronut tankkia paikoilleen laittaessani, mutten usko,että on... Olisko täällä viisaammilla vinkkejä kyseisen asian tutkimiseen.
Tankin alta, runkoputkeen teipattuna, löytyi outo siniseen piuhaan kytketty vihreä kela tms. Mikähän se mahtaa olla? Yritin tutkia sähkökaaviota, mutten sieltä löytänyt mitään sen tapaista.

Entäs ne kaasarit, mitä ihan ekaks kannattaisi tutkia?


Kipinää silleen voisi veikata että eikös tuossakin ole hukkakipinä, jossa sama puola syöttää samalla kertaa 2-3 pyttyjä (ja toinen 1-4).

Millainen sytkä tuossa on onko se transistorisytkä mekaanisella ennakolla, joissain transistorisytkä malleissa kipinää pääsee katsomaan kun kokeilee rautaruuvarilla koskettaa ja irroittaa pick-up kelan ydintä, ja HUOM: Kokeiltaessa miten vain kipinää tulpat täytyy olla mieluimmin kaikissa johdoissa kiinni ja joko kaikki tulpan rungot samaan aikaan yhdessä (ja vaikka maissakin) tai sitten rungot yhdistettynä hukkakipinäpareittain (itse suosin tätä tapaa, jollain auton starttikaapeleilla käy mukavasti)

Vihreä mötikkä voisi olla etuvastus, tuossakin kawassa lienee sellainen alkujaan ollut, lienee alkujaan tosin valkoinen mötikkä ja olisikohan ollut kytketty molempien puolien eteen yhdessä. (cihreät tehovastukset, joissa vastuslanka vihreän keramiikan alla ovat tavallisia)
eli tuommoinen lienee siellä ollut alkujaan?:
http://www.cmsnl.com/kawasaki-kz1000a2- ... 7HvTfl9600

Mutta joskus voi olla rikkoutunut etuvastus tai vaihdettu puolia joko molemmat tai toinen erilaiseksi ja niitä saa jossain rajoissa sovitettua etuvastuksilla (vanhat puolat voi olla tuohon aikaan 4 ohmia, 3 ohmia tai vähän mallista riippuen... ja jos laittaa vaikka 2,6 tai 1,5 ohmin tms. puolan, niin se tarvitsee etuvastuksen tai uuden isomman sellaisen ettei sytkäboksin transistorit kärähdä.)

ja jos on alkuperäinen, niin aika likelle samaa arvoa löytyy myös elektroniikkaliikkeistä tai halpis tarvikkeina: http://www.motonet.fi/fi/tuote/101013/E ... yleismalli, alkuperäinen oli kuvan mukaan 1,7 ja tuo 1,6 ohmia.

Muistelen että jossain täällä oli keskustelu mk2:n puolista hiljattain.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 15, 2016 19:58 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
-78 Z1000 on kärjellisellä sytytyksellä varustettu. Se resistori on valoja varten, ilmeisesti estämään lampun rikkoutumista ylijännitteen takia. Tahtoivat ainakin vanhoissa Z1 900 mallissa kiihdytyksessä poksahtaa ajovalon polttimo, pyörän erillinen jännitteensäädin ei tainnut ehtiä leikata laturilta tulevaa nopeaa jännitteennousua nopeassa kiihdytyksessä. Se arvot on 20 W 0,5 ohmia. Menee sinisen johdon läpi.
-79 lähtien tuli käyttöön yhdistetty latausäädin/tasasuuntaaja, joka toimikin jo paremmin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 16, 2016 00:44 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Jim Goose kirjoitti:
-78 Z1000 on kärjellisellä sytytyksellä varustettu. Se resistori on valoja varten, ilmeisesti estämään lampun rikkoutumista ylijännitteen takia. ...

Ok, katselin tuota KZ1000A2 1978 mallia cmsnl:stä, siellä oli osaluettelossa kärjetön sytkä ja myös tuo puolien etuvastus, mutta taitaa tuo toisenlainen vihreä etuvastus ollakin tosiaan joku valoihin liittyvä. Mutta siellä olikin tuolla koodilla vain Canada-malli, onko eurooppa/suomimallissa samalla (tai ilman K:ta) Z1000A2 1978 koodilla ollut kärjellinen sytkä vai oliko tuo vaan joku fiba jossain CMS kuvastossa tai käyttäjässä?
http://www.cmsnl.com/kawasaki-kz1000a2- ... ml#results

Mutta piti oikein ihmetellä: kun taas 1978 Z1000A2 "Canada" kytkis jostain satunnaisesti googletettuna sanookin kärjet eikä ollenkaan tuollaista puolien etuvastusta (en tosin pikaisesti silmäiltynä nähnyt valoillekaan, mutta valoissakin on usein jenkki eroja)
http://www.kzrider.com/jdownloads/Fours ... 1000A2.pdf
(mutta siinä ei näy kuvassa mallimerkintää, on vain filun nimessä, eli ota noistakin sitten selvää...)


Pakoputkien käyrien lämpiämisestä voi joskus myös päätellä kuinka hyvin pytyt potkii, kauhean tarkkaa tietoa siitä ei saa, mutta jotain voi vertailla eli vesi käyrille kertoo jotain, itsellä on myös ollut halpis IR-lämpömittari (loppuu vaan jo johonkin kolmensadan tienoille)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 16, 2016 07:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Kiitoksia vinkeistä ja tiedoista. Pitää kerätä puhtia ja mennä taas ihmettelemään. Kerrotaan sitten, miten äijän kävi...

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 18, 2016 15:09 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Luulin jo, että sytkäpuolen vika löytys katkojan kärjistä. Aikani mittailin ja välillä pitelin sadetta ja kiroilin, kunnes huomasin, ettei virtaskaa tule kärkien kiinni ollessa vasemmalle, eli keskimäisten pyttyjen puolalle ollenkaan. En kyllä tiedä, miks ne kärjet rupes yhtäkkiä yhdistämään... Virta oli päällä kun pruuttasin WD40:stä ja ropasin niitä kärkiä, jolloin huomasin kärjissä pienen kipinän. Sen jälkeen kun mittasin, löytys virtaskaa puolalle ja kipuna tulpille. Konekin pärähti käymään kaikilla pytyillä.
Kärjissä näkyi ainakin ruostetta, kun se suojakopan tiiviste oli vuotanut kosteutta - kaipa ne on jotenkin juuttuneet. Kannattaa vissiin ostaa uudet kärjet tai sitten se Goosen suosittelema Dyna-S vaikka ens kesänä, jos sais koneen ensin muuten pelaamaan.

Laitoin siis tankin paikoilleen ja edelleen käy huonosti, eikä jaksa käydä kun ryyppy päällä... Pitää jatkaa tutkimuksia - huoh...

Kattelin wanhoja viestejäni ja huomasinkin, että olin ostanut kärjet vähän ennen kun mopo jäi seisomaan eli 2007, enkä niillä paljon ole ajanut.

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 01, 2016 15:38 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Katkojan kärjet ja konkat tuli Z-powerilta, muttei niitten vaihto oikeastaan auttanut mitään. Kone käy kyllä ryyppy päällä ja vastaa kaasuun, mutta heti kun laittaa ryypyn pienemmälle alkaa ampumaan. Pakoputkesta lyö vuorotellen tulta ja mustaa savua, eikä jaksa ilman ryyppyä käydä tyhjäkäynnillä, eikä oikeen kaasullakaan, kun ampuu. Tulpat on tiätty aivan nokiset, kun on ryyppy päällä käytetty, mutta uudet kylläkin. Ilmanputsari on uusi.
Kokeilin ruiskuttaa CRC Motor Starteria kaasarien kumikurkkujen päälle, enkä huomannut käynnissä mitään.
Mittasin puristukset ja niissä on poikkeamaa, arvot on 9.0/8.2/9.0/8.7. Vuotaakohan tuossa yhdessä pytyssä pakoventtiili ja päästää palamatonta pakoputkeen, mutta miksi se ei sitten ryyppy päällä ammu?
Kansitiiviste näyttää vuotavan aika lailla öljyä, joten se pitää kuitenkin vaihtaa ja samalla voi kattoo venttiilit, mutta olisko vielä jotain muuta mitä vois tsekata?

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 01, 2016 19:40 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Yhden sutsuki-kuskin kanssa juttelin keväällä AceCornerin Kawa 50v. kokkareissa.

Mukava sälli ja hänpä jopa hiukan ihaili omaa Z-rexiäni ja vieläpä sanoi että sellaisen oli haaveillut joskus hankkivansa.
Oli kuitenkin jäänyt se hankinta tekemättä, yhtenä syynä epäluuloisuus kaasuttimia kohtaan.... :eitajuu:

No minähän siihen sitten tokaisin että oma ajatusmallini on täysin päinvastainen, minä en ruiskuja huolisi. Kaasutin pelit on kauniita, luotettavia ja parhaita..... :yesyes:

Aasinsiltaa pitkin siis totean että tälläiset keissit hiukan kyllä horjuttavat vakaata uskoani kaasuttimien ylivertaisuuteen...

Mutta yhtäkaikki, kyllä minä jo kaasarijumppaan ryhtyisin tässä kyseisessä tapauksessa!

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 02, 2016 08:29 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Jaapa...
En ole kaasarien kanssa aikasemmin pahemmin jumpannutkaan. Oliskohan niissä noitten kertomieni oireitten perusteella jotain simmosta, minkä voisi vielä tsekata, ennen kun rupeaa koko pakettia koneesta irrottelemaan?
Kyllä tässä puuhaa on tiedossa talveksi ja meinaan silloin käydä läpi sekä kannen että kaasarit. Elättelin vaan simmosta toivetta, että hiukan pääsisin vielä ajelemaan syksyllä, jos joltakulta löytyisi joku kikkakolmonen, jota voisin kokeilla.
Onko kukaan kokeillut kaasuttimen puhdistusainetta ja onko auttanut?
http://www.motonet.fi/fi/kategoria/720/ ... stusaineet

On tuo otsikkokoin jo vanhentunut, kun kipinäpuoli mielestäni olisi nyt kunnossa eikä noissa keskimmäisissä pytyissä enää muuta eroa ole kun se yhden poytyn alempi puristuspaine.

....eli ampuu kaikilla pytyillä :mur: tai sit ei :?

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 03, 2016 06:09 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Taitaa vaan olla mekaaninen lian poisto ainut oikea keino kaasarien kanavien puhdistukseen, joutokäynti piirin kanavat ovat aika ahtaat ja niissä liikuvan nesteen määrä aika pientä, niin en usko että nuo linimentit siihen tepsivät.
Eräs kuulemma hyvä aine on MEK eli MetyyliEtyyliKetoni. On tosin aika syttymisherkkää ja kallista 45e/litra mutta sillä lähtee shaisse kaasareista kuin korkki Nykäsen Matin pullosta.
Kaasarirungot purettuna upoksiin tähän liemeen pitäisi puhdasta tulla.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 03, 2016 08:42 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Kaipa se jumppa sitten pitää ens viikolla alottaa.

Tiivisteet mennee todnäk samalla uusiks ja ehkä ne kumikurkutkin kantsii samalla vaihtaa, vaikkei ne taida vuotaa, mutta vanhat ne on kuitenkin.
Olen tilaillut Z-Powerilta viime aikoina, ei kai kenelläkään ole niitten tiivisteistä huonoja kokemuksia?

Tommosta MEKkiä mulla ei ole, mutta sualahappoo löytyis - kyllä lähtis 8)
Asetoniakin olis ja sitä sais halvalla lisää, mutta onko se sen parempaa, kun tavallinen ysikasi?

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 03, 2016 09:07 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
laaksonenster kirjoitti:
...olen tilaillut Z-Powerilta viime aikoina, ei kai kenelläkään ole niitten tiivisteistä huonoja kokemuksia?...
Eikös ne ihan ehtaa Kawakamaa myy sielläkin? MUTTA VIELÄ KERRAN: KANNATTAA KYSYÄ MYÖS SUMEKOLTA, ne on halpuuttaneet vintage-Kawaosien hintoja ihan aikuisten oikeesti! Ja kysellessä kannattaa mainita CKCF-yhteyksistään... *wink wink* :toks:

:heppa:


Viimeksi muokannut hansci päivämäärä Ma Syys 05, 2016 09:42, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 03, 2016 16:37 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Juutuubissa (jossa löytyy ratkaisu kaikkeen) oli joku hemmo tehnyt köyhän miehen ultraääni puhdistimen ripstamalla kattoon käsihiontakoneen, johon oli hiomapaperin tilalle laitettu velcrolla kiinni muovipurkki johon pesuliuos ja puhdistettava osa reiluksi tunniksi värisemään. Luulisi kyllä korkin kiertyvän värinästä auki..
En tiedä toimiiko oikeasti, mutta jos futaa niin loistava keksintö sitten.
https://www.youtube.com/watch?v=R1DtY2VwSyY

Sama Mcgyver on tehnyt näköjään kakkumuotista ja kissanhiekasta ruosteenpoistajan samalla periaatteella, kaikkea se mielikuvitus teettääkin..

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 04, 2016 08:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Kiitti taas vinkeistä :yesyes:

Toi Goosen löytämä diydiy-ultrasonic olis kyllä mahdollinen tehdä. Tarvikkeet löytyy, ihan vihreitä nippusiteitä myöten, heh heh 8) Purkin kannen saa pysymään kiinni jesarilla.
Korjauskäsikirjassa näyttää olevan aika tarkat ohjeet kaasarijumppaan. Toivottavasti Clymerin kirjassa ei ole virheitä. Hirveesti piäniä osia, muttei niin piäniä, kun emännän iPhonessa, johon vaihdoin näytön, joten enköhän tuosta selviä - alotuskynnys vaan on mulla aika korkea ja eläkeläisenä aina turhia kiireitä :|
Pitääkö muuten tehdä tuollainen liuotushoito, vai pystyykö kanavat rassaamaan jollain mekaanisesti - miten pieniä ne kanavat on?

Varaosista - tunnustan, ettei Sumeko tullut piäneen miäleenikään, hankintapaikkana. Sitä on niin tottunut googlailemaan netissä osien perässä ja Sumekolla ei näytä siellä olevan mitään näihin vanhoihin. Pitääkin laittaa seuraavan kerran sähköpostia niille. Siks toiseks, suomalaisten maahantuojien hinnoittelupolitiikka varaosille on hiukan siältä... Mulla on tossa pihassa kaks tommosta 90-luvun kotioloa, jotka on pitänyt ottaa, kunnei muuta ole saanut. Kyllä hirvittää merkkiliikkeen varaosahinnat verrattuna tarvikehintoihin ja tarjontaa on netti pullollaan.

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 04, 2016 10:38 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Tuollainen täristin ei vastaa ihan ultraäänipuhdistusta, siinä kymmenien kilohertzien tärinä saa aikaan mikrokuplia puhdistettavan vehkeen pinnassa ja ne irroittaa lian ja neste simppelimmillään käyttää vettä ja pesuainetta (tai riippuu mitä puhdistelee ja millaisen pinnan haluaa).

Täristin heiluttaa nestettä ja sen nesteen täytyy olla jotakin tehokasta tavaraa/liuotinta, joka sitten irroittaa kököt, ei tehoa niin hyvin reikiin, koloihin....

Itsellä on sellainen miniversio ultraäänipuhdistimesta (jalokivien ja muiden pikkuhärveleiden puhdistamiseen kaupitellaan :) ). Noita myydään netissä/huutonetissä/ebayssä muutamalla kympillä. Siihen ei mahdu kaasari suoraan mitenkään, olisikohan astian syvyys vain noin 4-5 cm, mutta jos aikaa on rajatta voi kääntelemällä isompiakin kappaleita puhdistaa - mutta ei tuo pienitehoinen miniversio ihmeitä tee ja aikaa vaatii melko kauan. (Tai kaupitellaan niitä isompiakin, mutta hinta nousee satasiin)

Mutta itse ainakin tarkistaisin erilaiset kanavat ja poraukset myös erikseen, riippuen likaisuusasteesta.

Ei luulisi että jonkun huollon isomman ultraääniputsarin kautta käyttäminenkään maailmoja maksaisi, jos itse purkaa ja kasaa - ei tosin kokemusta. ongelma voi olla pikkuosat, jotka olisi kai hyvä pitää samoissa kaasareissa, neula/suutin yhsistelmät? (itse toimien noita pikkuhiluja saa pidettyä erillään laittamalla ne vaikka ohutseinäiseen muovipurkkiin, jonka sitten upottaa UÄ-puhdistimeen, vaikka pelkkään veteen)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 07, 2016 09:06 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
No niin - K-A-A-S-A-R-I-jump-jump-jump kaasarijumpaaa! (https://www.youtube.com/watch?v=_iI5Fgu8iS4)

Väliaikatiedotus: -Tein sitten niin kun oojala vinkkasi, eli kaasarit irti ja yksitellen auki ja sitten kanavien ja suuttimien läpikäynti. Käytin rassaukseen eri paksuisia siimoja, kuparilankoja ja paineilmaa. En malttanut hankkia mitään uusia tiivisteitä ja letkuja, kun tiivisteet ei purkaessa rikkoutuneet ja niissä kaasarien ja pyttyjen välisissä letkuissa ei lopulta näkynyt mitään isompia halkeamia. Olisi homma taas siirtynyt viikolla parilla eteenpäin osia odotellessa. Sivelin imuletkujen päälle varmuudeksi silikonirasvaa, kun päättelin sen tunkeutuvan letkuihin, jos siellä jotain vuotoa/imua olisi, mutta en usko.

Kaasaripaketti ei oikein sovinnolla meinannut sieltä ilmanputsarikotelon ja pyttyjen välistä tulla, kun yksi niistä putsarinpuoleisista kumiletkuista oli täysin kovettunut.
Huomasin, että edellinen monttööri oli kai uusinut kolme niistä letkuista, koska ne oli ihan taipuisia. Kovaa jumppaa oli hänelläkin ollut, koskapa ne taipuisatkin letkut oli vähän rikkoutuneet ja teipattu. Lisäksi epäilen, että ne letkut oli joskus menneet väärään järjestykseen, koska yks letkuista oli lyhyen puoleinen ja toinen selvästi liian pitkä. Föönillä kun lämmittelin sitä koppuraista letkua sain lopulta ähellettyä paketin takaisin paikoilleen. Laitoin niitten rikkoutuneitten letkujen halkeamiin elastista massaa ja teipit vielä päälle.
Ilmanputsarikotelon alta löytyi pari "tötsää", joissa mulla oli avonaiset mutterit. Kun räjäytyskuvissa puhutaan tyhjennyshatuista, tukin ne mutterit. Niissä muttereissa näkyi jälkiä niinku ne olisi joskus sahattu auki.

Kun mun mopossa on vain sivuseisontatuki, näkyi ykkösen kaasarin kohokammiossa selvästi vino "rantu", jonka sinne jäänyt bensa oli kuivuessaa jättänyt. Tämän kaasarin suuttimissa oli aika paljon jotain hartsia tai vastaavaa mömmöä. Muut kaasarit oli aika puhtaat, paitsi yhdessä "bleed pipe" niminen suutin oli kokonaan tukossa.

No niin, edellisen kirjoitettuani laitoin tankin paikoilleen ja kyllä se hump... eiku jumppa auttoi aika hyvin, mutta hiukan vielä kuitenkin paukkuu, mutta muistaakseni se teki sitä jo silloin kahdeksan vuotta sitten, kun viimeks ajelin.

Pitääpä laittaa mopo liikenteeseen ja käydä pienellä lenkillä.

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com