Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 10:57

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Gpz1100 -83 kunnostusta
ViestiLähetetty: Ma Tammi 20, 2020 16:59 
Poissa

Liittynyt: Ke Kesä 05, 2019 17:23
Viestit: 2
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Tuli hommattua tälläinen projekti ja nyt alkoi tulla mieleen pyörän entisöinti. Lopullisena tavoitteena voisi olla museokatsastus.
Nyt suurimpana huolena on löytää alkuperäiset maalisävyt/kiillot. Moottorin ja pakoputkien maalia en löydä internetistä, vaikka tätä on tullut selattua reilusti.
Alkuperäiset teipit on myös joskus poistettu ja tankki sekä katteet maalattu uudelleen (vähän pieleen) ja nyt tarvitsen myös asiantuntijoilta tietoa onko "vauhtiraidat" tehty teipillä vai maalilla ja onkohan kaikki teippaukset olleet lakan alla? Tietenkin jos olisi heittää vinkkiä kuopion alueelta ammattimaalarista, joka saisi palautettua alkuperäiseen kuntoon.

_________________
Gpz 1100 -83 projektina. Tavoitteena ajoon kesäksi, vuosi ei ihan varma vielä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz1100 -83 kunnostusta
ViestiLähetetty: Ti Tammi 21, 2020 01:11 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
En mitään tiedä, mutta olen nähnyt sellaisen tankin, josta oli lakka lähtenyt ja se oli lähtenyt maalin ja myös kuvioiden päältä ( punainen Firecracker Red Kawan nimikkeellä, mutta eri vuosina on voinut olla hieman eri sävyjä, eikä Kawa ole kai ikinä julkaissut noiden sävytysohjeita) (mutta oliko se nähty kokonaan ylilakattu ihan tehtaan laittama maali vai joskus aikoja sitten korjattu - ei tiedä?)

Olikohan tässäkin versiossa pakoputket mustaa kromia alkujaan (ekassa B1:ssä oli maalatut), mutta eipä niitä mistään enää juuri saa ja ainakin minusta maalatut originaalit olisi parempi kuin tarvikeputket museopelissä - mutta kannattaa kysellä museotarkastajan mielipidettä.

Koneen sävy ja kiiltävyysaste on myös kysymysmerkki, mutta ei liene täyskiiltävä hyvä valinta, eli puolikiiltävä ja joskus on mietitty spraymaaleista:
VHT Engine Enamel Black Satin
viewtopic.php?f=3&t=127&hilit=moottorimaali
Mutta saako edes enää, jotkut VHT:t hävisi aikoinaan EU:n alueelta (olisiko syynä tolueenikielto?) ja onko edes sinnepäin, ei tietoa?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz1100 -83 kunnostusta
ViestiLähetetty: Ti Tammi 21, 2020 10:43 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Pikainen silmittely kännykällä tuotti yhden suht' varman tuloksen, ennestään minulle tuntemattoman rddecals-sivuston listoilla näytti olevan -83:n A1-GPz 1100:n teippisarja, hintaa nohevat hiukka vajaat 180 taalaa. Tuosta värisävystään, tai helposta vaihtoehdosta joka olisi lähellä alkuperäistä, on vaikea sanoa mitään. Sangen kirkkaanpunainen RAL 3000:kin vaikuttaa vähän vaaleahkolta.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz1100 -83 kunnostusta
ViestiLähetetty: Ti Tammi 21, 2020 11:36 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Pistetääs vankkaa mutu-tietoa kehiin: Käsittääkseni Firecracker Red oli kaikissa Sumekon tuomissa A-Ruutissa "vallitsevana värinä" - kuten B-malleissakin (B1 '81 - B2 '82). Nuitahan toki valmistettiin muunkinvärisinä. B-mallien teippaukset erosivat sevverran, että vaalea raita oli B1:ssä ala- ja B2:ssa yläpuolella. A-malleista on jäänyt asia merkillepanematta. KVG.

Teippejä voi myös kysyä Rintamäen Harrilta http://www.hart-tapes.com/orig/index.php

Teippien tuotanto Harrilla ollu hiukka aikaa "jäissä", mutta vanhaa varastoa lienee tallessa jonniivverran? Kysyminen ei paljua maksane.

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz1100 -83 kunnostusta
ViestiLähetetty: Ti Tammi 21, 2020 18:01 
Poissa

Liittynyt: Ke Kesä 05, 2019 17:23
Viestit: 2
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Kiitos jo neuvoa antaneille. Tämä projekti on jo lähtenyt etenemään mukavasti.

Teipeistä laitoin jo aiemmin kyselyä Hart-tapelle, mutta ei ole vielä vastausta kuulunut..
Amerikan puolella näkyy tosiaan teippejä olevan. Mutta ovat aika suolaiset hinnat niille saaneet.

Museotarkastajaankin olin yhteydessä ja sain muutaman neuvon projektin eteenpäin saattamisessa.

_________________
Gpz 1100 -83 projektina. Tavoitteena ajoon kesäksi, vuosi ei ihan varma vielä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz1100 -83 kunnostusta
ViestiLähetetty: Ti Tammi 21, 2020 20:46 
Poissa
Motorhead
Motorhead

Liittynyt: Ke Heinä 16, 2008 14:36
Viestit: 140
Oli jkl messuilla museoleimattu gpz1100 myynnissä joka omistajan mukaan orig maalissa -> ainakin häneltä varmaan saisi tietoa miten/millaiset tarrat hänellä. Just nyt ei ole numeroa mutta saatan sen muistilaput löytääkin jos tarvitset.

Mikäli hyvän konemaalin löydät niin julkaiseppa kokemus täällä, tulee varmaan keskariGPZ ja turboja jossain vaiheessa konemaalikerroksen ehostukseen. Kysäisen myös eräältä joka juurikin on turpoa kasailemassa jos on maalikokemusta. Tuo oojalan VHT voisi olka kyllä lähellä!!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz1100 -83 kunnostusta
ViestiLähetetty: Ke Tammi 22, 2020 13:07 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Tuo jäsen GTRwingin mainitsema GPz 1100 taidettiin nähdä vuoden 2015 CBW::ssä sekä samaisen vuoden Latoajon Kawa-hömppärivistössä. Erittäin mallikas kuleksija ja hieno esimerkki hyvin säilyneestä A1-mallista on se. Jos olisin Ruisku-Kawan kipeä ja vähänkään varoissani, ottaisin oitis puhelun Ylivieskan suuntaan. Sano.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com